/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Udbydere af ADSL?
Fra : Klaus Petersen


Dato : 07-12-03 13:08

Hej NG.

Jeg kommer lige med en smøre her, som er som jeg har forstået det - jeg vil
gerne rettes hvis det jeg skriver er forkert.

De muligheder, man har for at få internet i danmark, kan koges ned til 3
typer:

1) Over telefonlinjerne via. modem
2) Over TV kablerne
3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem

Hvis vi ser bort fra type 1, så gælder at:

TDC benytter type 3 - de tager sig af alt hvad det indebærer.
Tele2 benytter type 3 - hvor de kun tager sig af support og administration -
kabler og udstyr lejer de hos TDC, som også tager sig af vedligeholdelse.
Telia/Stofa benytter type 2

Cybercity benytter type 3 .... men hvem leverer egentlig
internet-forbindelsen?

Er der udbydere af ADSL som jeg ikke har nævnt?
Er de eneste måder man kan få internet i danmark? (modemforbindelse, stofa
og ADSL)

På forhånd tak for hjælpen.

mvh.
Klaus.



 
 
Jan Vestergaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 07-12-03 13:35

Klaus Petersen skrev i sit indlæg på usenet:
> Jeg kommer lige med en smøre her, som er som jeg har forstået det -
> jeg vil gerne rettes hvis det jeg skriver er forkert.

Det er ikke forkert - men du mangler vist en del muligheder ?

F.x. Sonofon leverer via mobil-nettet....

F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......

> TDC benytter type 3 - de tager sig af alt hvad det indebærer.
> Tele2 benytter type 3 - hvor de kun tager sig af support og
> administration - kabler og udstyr lejer de hos TDC, som også tager
> sig af vedligeholdelse. Telia/Stofa benytter type 2
>
> Cybercity benytter type 3 .... men hvem leverer egentlig
> internet-forbindelsen?
>
> Er der udbydere af ADSL som jeg ikke har nævnt?

Der er vist en del - lige nu kan jeg huske Tiscali......

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen



Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 13:40

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fd31e88$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......

Hvor?

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ivar Madsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 07-12-03 14:26

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>> F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......
> Hvor?

Gad jeg også godt lig at vide, men de levere flere steder over lysleder.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Jan Vestergaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 07-12-03 14:47

Martin Højriis Kristensen skrev i sit indlæg på usenet:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3fd31e88$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......
>
> Hvor?

OK - så dropper vi den indtil videre

Det har kørt som forsøg både nos SEAS og NESA - men jeg kan ikke lige finde
nogle steder, hvor det kan oprettes,,,,,,,

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen



Klaus Ellegaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 07-12-03 15:31

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

>Det har kørt som forsøg både nos SEAS og NESA - men jeg kan ikke lige finde
>nogle steder, hvor det kan oprettes,,,,,,,

Det er droppet igen. Hvis det var kommet for fem år siden, havde
det været smart. Nu er det for dyrt, for langsomt og for støjende.

Men ideen var god.

Mvh.
   Klaus.

Knud Gert Ellentoft (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 07-12-03 16:57

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> skrev :

>Det er droppet igen. Hvis det var kommet for fem år siden, havde
>det været smart. Nu er det for dyrt, for langsomt og for støjende.

Det tror jeg nu ikke det er.

NVE skulle da kunne levere nu til kunder i deres
forsyningsområde.

http://www.fth-bredbaand.dk/
--
Knud

Klaus Ellegaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 07-12-03 17:02

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> writes:

>NVE skulle da kunne levere nu til kunder i deres
>forsyningsområde.

....på fiber. Ikke på el-nettet.

Mvh.
   Klaus.

Jan Vestergaard (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 07-12-03 14:49

Martin Højriis Kristensen skrev i sit indlæg på usenet:
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3fd31e88$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......
>
> Hvor?

Her lidt fundet via Google:

http://www.bl.dk/bl/Artikler.nsf/artiklerBoligenWEB/2660CFCB2E11B18AC1256CBE
003504E5


--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen



Henrik Bo Hansen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Bo Hansen


Dato : 07-12-03 16:49


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd31fb0$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvor?

Det lader til at der faktisk er noget i Randers

http://www.powerline.dk/ShowArticle.php?AID=56

Mere om teknikken:

http://www.powerline.dk/ShowArticle.php?AID=32

Så helt dødt er det det altså ikke....

/Henrik


Klaus Petersen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 07-12-03 22:53

> Det lader til at der faktisk er noget i Randers
>
> http://www.powerline.dk/ShowArticle.php?AID=56

Det er da vist ret dyrt ... 190 kr. for hver af de 40 beboer ... for en 2
mbit linje?



Erik Dan (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 08-12-03 10:27


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd31fb0$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3fd31e88$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > F.x. El-selskaberne leverer via El-nettet......
>
> Hvor?
>
> --
http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2161588/



Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 13:40

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse
news:aKEAb.11238$tN5.1426@news.get2net.dk...
> TDC benytter type 3 - de tager sig af alt hvad det indebærer.

TDC har også type 2

> Telia/Stofa benytter type 2

Telia havde også noget ASDL, men det sælges ikke pt

> Cybercity benytter type 3 .... men hvem leverer egentlig
> internet-forbindelsen?

CC har selv udstyr på flere TDC-centraler. Plads og kobber lejes af TDC

> Er der udbydere af ADSL som jeg ikke har nævnt?

Tiscali + vistnok et par gensælgere af TDC-linjer

> Er de eneste måder man kan få internet i danmark? (modemforbindelse, stofa
> og ADSL)

Ja, medmindre du bor et sted med større udvalg

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Mark Beaumont (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 07-12-03 13:40

Klaus Petersen wrote:
> 1) Over telefonlinjerne via. modem
> 2) Over TV kablerne
> 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
4) Over antenne via FWA

TDC benytter type 1, 2 og 3
Tele 2 benytter type 1 og 3
CyberCity benytter type 1 og 3
Tiscali benytter type 1 og 3
Telia benytter type 1 og 2, (har også haft type 3)
Sonofon benytter type 1 og 4

> Cybercity benytter type 3 .... men hvem leverer egentlig
> internet-forbindelsen?

Det gør de selv.

> Er der udbydere af ADSL som jeg ikke har nævnt?

Tiscali

> Er de eneste måder man kan få internet i danmark? (modemforbindelse,
> stofa og ADSL)

Du kan også få internet igennem:
-kabel-tv fra mange antenneforeninger.
-FWA fra Sonofon
-GPRS via mobilen (det er dyrt)


Vh Mark


S (07-12-2003)
Kommentar
Fra : S


Dato : 07-12-03 13:44

Klaus Petersen skrev news:aKEAb.11238$tN5.1426@news.get2net.dk
> 1) Over telefonlinjerne via. modem
> 2) Over TV kablerne
> 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem

4) Over telefonkablerne med router
5) Satelit
6) Mobilnettet (hvem sagde: 3)

> TDC benytter type 3 - de tager sig af alt hvad det indebærer.
> Tele2 benytter type 3 - hvor de kun tager sig af support og
administration -
> kabler og udstyr lejer de hos TDC, som også tager sig af vedligeholdelse.
> Telia/Stofa benytter type 2
>
> Cybercity benytter type 3 .... men hvem leverer egentlig
> internet-forbindelsen?

Nej, CyberCity bruger nr 4. Centralerne er TDC's og det er dem som de andre
kontakter for at udfører en del af det praktiske arbejde på centralerne....
men det er ikke relevant. De er stabiliteten, kundesupporten og prisen som
er interessant. CC skriver lidt på http://adsl.dk

> Er der udbydere af ADSL som jeg ikke har nævnt?

http://www.tiscali.dk/privat/broadband/
Sonofon http://adsl-online.dk
http://www.struer.net/default.asp?catID=467 og andre lokale

> Er de eneste måder man kan få internet i danmark? (modemforbindelse, stofa
> og ADSL)

Se længere oppe i teksten.



Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 14:40

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
news:bqv7aa$3cp$1@sunsite.dk...
> > 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
> 4) Over telefonkablerne med router

Og forskellen er?

> Nej, CyberCity bruger nr 4.

CC bruger også modemer...

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bernhard Ege (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 07-12-03 17:57


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd32dba$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
> news:bqv7aa$3cp$1@sunsite.dk...
> > > 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
> > 4) Over telefonkablerne med router
>
> Og forskellen er?

Med ADSL modem får pc'eren internet ip. Det gør pc'eren ikke med router
løsning da routeren får internet ip'en. Desuden er man så tvunget til at
lære routerens konfiguration ud over pc'erens konfiguration. Jeg bryder
mig i hvert fald ikke om den løsning.

> > Nej, CyberCity bruger nr 4.
>
> CC bruger også modemer...

Well, min kammerat fik da en router leveret fra CC. Hvis man kan vælge
at få en model løsning fra CC så er det vel noget nyt?

mvh Bernhard


Mark Beaumont (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 07-12-03 18:31

Bernhard Ege wrote:
> Well, min kammerat fik da en router leveret fra CC. Hvis man kan vælge
> at få en model løsning fra CC så er det vel noget nyt?

CC bruger (mig bekendt) en router, hvor adsl-modemet er indbygget.

Vh Mark


Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 18:55

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:vZIAb.16761$G82.12119@news.get2net.dk...
> > > > 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
> > > 4) Over telefonkablerne med router
> > Og forskellen er?
> Med ADSL modem får pc'eren internet ip. Det gør pc'eren ikke med router

Dette er ikke en opførsel der knytter sig til modem kontra router, men til
opsætningen af udstyret.

> > CC bruger også modemer...
> Well, min kammerat fik da en router leveret fra CC. Hvis man kan vælge
> at få en model løsning fra CC så er det vel noget nyt?

Modemet er indbygget i routeren

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ivar Madsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 07-12-03 19:21

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Modemet er indbygget i routeren

Jeg vil nu heller sige, routeren er indbygget i modemmet,,,
Modemmet skal du have for at det virker, routeren er bare den måde det
termineres vider på,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Tim Christensen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 08-12-03 18:00

Ivar Madsen wrote:

>
> Jeg vil nu heller sige, routeren er indbygget i modemmet,

Hvad med: Både router og modem er indbygget i den samme kasse.

Mvh

Tim


Bernhard Ege (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 07-12-03 19:32


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd36968$0$30080$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> news:vZIAb.16761$G82.12119@news.get2net.dk...
> > > > > 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
> > > > 4) Over telefonkablerne med router
> > > Og forskellen er?
> > Med ADSL modem får pc'eren internet ip. Det gør pc'eren ikke med
router
>
> Dette er ikke en opførsel der knytter sig til modem kontra router, men
til
> opsætningen af udstyret.

Det vil sige at man kan konfigurere routeren til at opføre sig som et
alm. ADSL-modem? For hvis man har valget mellem ADSL-modem og router
løsning blot ved at konfigurere apparatet, så giver CC da en meget
fleksibel løsning.

> > > CC bruger også modemer...
> > Well, min kammerat fik da en router leveret fra CC. Hvis man kan
vælge
> > at få en model løsning fra CC så er det vel noget nyt?
>
> Modemet er indbygget i routeren

Men kan man omgå router delen?

mvh Bernhard


Martin Højriis Krist~ (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-12-03 19:53

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:3nKAb.17050$pp3.12466@news.get2net.dk...
> Det vil sige at man kan konfigurere routeren til at opføre sig som et
> alm. ADSL-modem?

Hvis "man" har adgang til såvel kundeplaceret som centralplaceret udstyr, ja

> > Modemet er indbygget i routeren
> Men kan man omgå router delen?

Ja, hvis centralen er opsat til det.

Man kan desuden også lave en virtuel router med et modem alene.. Det hele
handler om opsætning af udstyret, i sidste tilfælde kræver det en del mere
af det centrale grej.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bernhard Ege (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 07-12-03 21:54


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd37754$0$30089$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> news:3nKAb.17050$pp3.12466@news.get2net.dk...
> > Det vil sige at man kan konfigurere routeren til at opføre sig som
et
> > alm. ADSL-modem?
>
> Hvis "man" har adgang til såvel kundeplaceret som centralplaceret
udstyr, ja

man=cc-kunde; dvs. "man" har højest sandsynlig ikke adgang til
centralplaceret udstyr.

> > > Modemet er indbygget i routeren
> > Men kan man omgå router delen?
>
> Ja, hvis centralen er opsat til det.
>
> Man kan desuden også lave en virtuel router med et modem alene.. Det
hele
> handler om opsætning af udstyret, i sidste tilfælde kræver det en del
mere
> af det centrale grej.

Ok, så CC tilbyder nok ikke modem løsningen som du oprindeligt sagde.
Det gør CC uegnet for mig (gider ikke det bøvl med en router). Har pt. 2
pc'ere på ved Tele2 og en router er ikke nødvendigt

Desværre stinker deres ping tid så jeg er interesseret i en anden
løsning.

mvh Bernhard


Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 01:06

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:JrMAb.17115$Q86.229@news.get2net.dk...
> Ok, så CC tilbyder nok ikke modem løsningen som du oprindeligt sagde.

CC bruger modemer.. Det var alt jeg sagde.

"Modem-løsningen" er en term som andre har fundet på for at beskrive en
specifik teknisk løsning.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bernhard Ege (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 08-12-03 08:36

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fd3c053$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> news:JrMAb.17115$Q86.229@news.get2net.dk...
> > Ok, så CC tilbyder nok ikke modem løsningen som du oprindeligt
sagde.
>
> CC bruger modemer.. Det var alt jeg sagde.
>
> "Modem-løsningen" er en term som andre har fundet på for at beskrive
en
> specifik teknisk løsning.

Ordkløver. Når vi snakker sammen her i gruppen så er modemløsningen så
vidt jeg kan forstår ens opfattet pånær hvordan du opfatter det.
Routerløsningen ligeså. Da CC ikke sælger en modemløsning men en
routerløsning, så har kunden ikke mulighed for at skifte til
modemløsningen. Det skulle da lige være at kunden købte et adsl-modem
som så muligvis kunne bruges i stedet for routeren som oprindeligt blev
leveret.

Modemløsning: Kunden får tilsendt et ADSL-modem.
Routerløsning: Kunden får tilsendt en Router med indbygget ADSL-modem
(router kan ikke disables).

mvh Bernhard


Morten Davidsen (07-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Davidsen


Dato : 07-12-03 20:18

CC leverer kun routere med til deres ADSL-løsninger. Tidligere har der været
Eicon ADSL USB Modems, men disse leveres ikke mere - dog er der vist stadig
gamle kunder som stadig ejer det skidt.
Du kan læse mere her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/

Jeg synes det er en superlækker løsning, da man nemt kan have flere PC'er på
nettet og så leverer routeren jo en basal firewall løsning som også er ret
fedt.
Desuden leverer CC jo også wireless routere så man kan komme på med
laptoppen hvor man har lyst til.

/MD

"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:vZIAb.16761$G82.12119@news.get2net.dk...
>
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
> news:3fd32dba$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > "S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
> > news:bqv7aa$3cp$1@sunsite.dk...
> > > > 3) Over telefonlinjerne via. ADSL modem
> > > 4) Over telefonkablerne med router
> >
> > Og forskellen er?
>
> Med ADSL modem får pc'eren internet ip. Det gør pc'eren ikke med router
> løsning da routeren får internet ip'en. Desuden er man så tvunget til at
> lære routerens konfiguration ud over pc'erens konfiguration. Jeg bryder
> mig i hvert fald ikke om den løsning.
>
> > > Nej, CyberCity bruger nr 4.
> >
> > CC bruger også modemer...
>
> Well, min kammerat fik da en router leveret fra CC. Hvis man kan vælge
> at få en model løsning fra CC så er det vel noget nyt?
>
> mvh Bernhard
>



S (08-12-2003)
Kommentar
Fra : S


Dato : 08-12-03 00:13

Martin Højriis Kristensen skrev
news:3fd32dba$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Og forskellen er?

Ud fra oplevelser hos to tdc-adsl kunder og forklaringer fra TDC og Tele2
support:
Når jeg med router skal have flere maskiner på nettet kan jeg købe en switch
til 350 kr. som jeg kobler router og computerer til.

Har man et modem fra en udbyder skal man erhverve sig en dyrere router som
koster omkring 1000 kr. som så står for tildeling af adresser.

Med min router tændt er jeg på nettet. Dem der har modem skal hen og ringe
op til Internet hver gang deres pc (gen)startes. - Det betyder måske ikke så
meget hvis man blot bruger en computer til Internet, men man kan fx. sætte
et overvågningskamera direkte i internetstikket eller switch som så kan
virke uden ens pc er tændt (hvad kamera koster ved jeg ikke, men det er
løsning fra 5000 kr. og op)

> CC bruger også modemer...

Det er muligt, det er ikke noget jeg er bekendt med, men jeg har ingen
insiderviden, og ikke søgt efter om det findes.



S (08-12-2003)
Kommentar
Fra : S


Dato : 08-12-03 00:26

PS: Priserne falder konstant



Martin Højriis Krist~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-12-03 01:07

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> skrev i en meddelelse
news:br0c6a$3er$1@sunsite.dk...
> > Og forskellen er?
> Når jeg med router skal have flere maskiner på nettet kan jeg købe en
switch
> til 350 kr. som jeg kobler router og computerer til.
> Har man et modem fra en udbyder skal man erhverve sig en dyrere router som
> koster omkring 1000 kr. som så står for tildeling af adresser.

Som sagt: Det har ikke noget med modem/router at gøre...

> Med min router tændt er jeg på nettet. Dem der har modem skal hen og ringe
> op til Internet hver gang deres pc (gen)startes.

Som sagt: Det har ikke noget med modem/router at gøre...

> > CC bruger også modemer...
> Det er muligt, det er ikke noget jeg er bekendt med, men jeg har ingen
> insiderviden, og ikke søgt efter om det findes.

Det giver sig selv, såfremt de anvender ADSL

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ivar Madsen (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 08-12-03 07:42

S skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Med min router tændt er jeg på nettet. Dem der har modem skal hen og ringe
> op til Internet hver gang deres pc (gen)startes.

Nej, TDC kunder der har ADSL modemmer, de er på så snart deres PC er bootet
op. TDC køre DHCP som startes op under boot, og så får de tildelt en IP.

Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Rea721 (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 08-12-03 23:38

Ivar Madsen wrote:

> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.

Var.... det _er_ de gamle.... Jeg har stadigvæk netexpress 1 med ATM kort


--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.


S (09-12-2003)
Kommentar
Fra : S


Dato : 09-12-03 00:14

Ivar Madsen skrev news:5893119.eHbU51Vkst@news.milli.dk
> Nej, TDC kunder der har ADSL modemmer, de er på så snart deres PC er
bootet
> op. TDC køre DHCP som startes op under boot, og så får de tildelt en IP.
>
> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.

Hvor gamle er de gamle? De to jeg har hjulet har jeg skullet lægge
opkaldsprogrammet i startgruppen for at der etableres forbindelse til
Internet "automatisk". De skal hver evig eneste gang maskinen (gen)startes
kalde op via opkaldsprogrammet.



Jesper Skriver (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 09-12-03 00:31

On Tue, 9 Dec 2003 00:13:52 +0100, S wrote:

> Ivar Madsen skrev news:5893119.eHbU51Vkst@news.milli.dk
>
>> Nej, TDC kunder der har ADSL modemmer, de er på så snart deres PC
>> er bootet op. TDC køre DHCP som startes op under boot, og så får de
>> tildelt en IP.
>>
>> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.
>
> Hvor gamle er de gamle? De to jeg har hjulet har jeg skullet lægge
> opkaldsprogrammet i startgruppen for at der etableres forbindelse
> til Internet "automatisk". De skal hver evig eneste gang maskinen
> (gen)startes kalde op via opkaldsprogrammet.

Indtil fornyligt blev der baade solgt NetExpress (som var PPPoE,
med et "opkalds program"), og BB|ADSL som var DHCP.

Men da TDC Internet og TDC Tele Danmark blev slaaet sammen i TDC
Totalloesninger, saa blev PPPoE produktet udfaset, og jeg vil tro
at denne sidste produkt aendring er blevet brugt til helt at komme
af med det som et produkt der saelges.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Andreas Plesner Jaco~ (08-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 08-12-03 08:10

On 2003-12-08, Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:
>
>> Med min router tændt er jeg på nettet. Dem der har modem skal hen og ringe
>> op til Internet hver gang deres pc (gen)startes.
>
> Nej, TDC kunder der har ADSL modemmer, de er på så snart deres PC er bootet

Forvirringen opstår, da folk bruger forkerte betegnelser for
teknologien. TDC leverer en bridged løsning. Det er forkert at kalde det
et modem. Specielt da andre (Tiscali og CC) på et tidspunkt har leveret
noget der minder mere om en traditionel modem-løsning med en USB Eicon
Diva.

--
Andreas Plesner Jacobsen | PENGUINICITY!!

Ivar Madsen (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 09-12-03 18:46

Andreas Plesner Jacobsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:


> Forvirringen opstår, da folk bruger forkerte betegnelser for
> teknologien. TDC leverer en bridged løsning. Det er forkert at kalde det
> et modem. Specielt da andre (Tiscali og CC) på et tidspunkt har leveret
> noget der minder mere om en traditionel modem-løsning med en USB Eicon
> Diva.

TDC har også leveret en mere traditionel modem-løsning, PPPoA og sener PPPoE
produkterne skulle (dem der stadig har dem, skal naturligvis stadig) man
bruge en dailer til at forbinde, på samme måde som med et gammeldags
telefon modem,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

KsNa (09-12-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 09-12-03 18:57


"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:5893119.eHbU51Vkst@news.milli.dk...

> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.
>

Og nye der opretter Medarbejderbredbånd.(PPPoE)

Mvh.
Kim



Jesper Skriver (09-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 09-12-03 20:05

On Tue, 9 Dec 2003 18:57:20 +0100, KsNa wrote:
>
> "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> news:5893119.eHbU51Vkst@news.milli.dk...
>
>> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.
>>
>
> Og nye der opretter Medarbejderbredbånd.(PPPoE)

Naeppe efter at den sidste produkt aendring slaar igennem.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

KsNa (10-12-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 10-12-03 20:14


"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbtc76m.1rbs.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Tue, 9 Dec 2003 18:57:20 +0100, KsNa wrote:

>
> >> Det var de gamle TDC ADSL produkter der skulle ringes op med.
> >>
> >
> > Og nye der opretter Medarbejderbredbånd.(PPPoE)
>
> Naeppe efter at den sidste produkt aendring slaar igennem.
>

Har fået oplyst at det først kan ændres en gang til næste år, af
regningsmæssige årsager.
Nye der oprettes p.t. er med PPPoE.

Mvh.
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste