Syn med Laser potte
Fra : Carsten

Dato : 18-04-01 08:55

Hvad er chancerne for at få sin MC synet med en Laser potte, hvorpå der står
"for racing use only", hvis den på trods af dette overholder dB grænsen (92
dB?) ?

Carsten
CBR 600 F2 '94

Fra : Morten Juel

Dato : 18-04-01 13:31

> "for racing use only",
Kan det ikke overdækkes på en snedig måde ? evt. en pæn alupalde nittet på !

Mvh
Morten

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-04-01 16:31

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det ikke overdækkes på en snedig måde ? evt. en pæn alupalde nittet på
!

> Mvh
> Morten

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Joeehhh meeennn.. Nu står der jo ikke lige frem om det er til "bane-race"
eller "vej-race" ?!?!?

Men tror nok ikke den går selvom den overholder Db grænsen ????? Nogen bedre
bud ???

MVH.

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Armand

Dato : 18-04-01 10:56

Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
der
> står "for racing use only", hvis den på trods af dette overholder dB

ER 92 Db nu også grænsen, og hvorfra ved du at den afgiver lige præcis
92?

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 19-04-01 07:39

> [...]
> der
> grænsen
>
> ER 92 Db nu også grænsen, og hvorfra ved du at den afgiver lige præcis

Jeg skriver både "..HVIS den..." og 92 dB med et spørgsmålstegn i enden. På
godt dansk aner jeg altså ikke om den overholder støjgrænsen, og jeg aner
heller ikke om grænsen er præcis 92 dB, men det havde jeg håbet på at en
eller anden her ville præcisere.
Jeg havde endvidere håbet at andre havde forsøgt sig med at syne en MC med
den slags potte på, men de findes måske ikke ???
Jeg har ikke tænkt mig at snyde mig igennem et syn ved at klistre "for
racing use only" over. Så snyder jeg hellere ved at sætte en lånt
original-udstødning på "for syns skyld" Det er lidt mere sikkert at det
går igennem.

Carsten

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-04-01 17:52

Carsten wrote:

> Hvad er chancerne for at få sin MC synet med en Laser potte, hvorpå der
> står "for racing use only", hvis den på trods af dette overholder dB
> grænsen (92 dB?) ?

Når det ikke står mere specifikt, kan du da bare sige at det er et eller
andet popfis uden nogen reel betydning, som producenten har skrevet for at
det skal se smart ud.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-04-01 08:38

få en lokal værksted til at dreje dig en prop som du montere mellem
mellemrør og forrør....hullet i proppen skal ikke være større end din
tommelfinger, og den skal passe godt ind i rørene, så den ikke rasler
løs.....så kan der stå på potten hvad du lyster, for den vil ikke larme mere
end tilladt, og den kan pilles ud igen efter syn, plus at man risikere ikke
at den blæser hvad du ellers havde tænkt dig at pakke udstødningen med ud.

jeg gav 50 kr for at få drejet en prop

Mvh
Lasse
CBR1000f & Cobra potte

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-04-01 09:08

Lyder interessant, men hvor?

Der skal vel også omdysses?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Carsten

Dato : 19-04-01 09:41

> Der skal vel også omdysses?

Æhhhh, nu skal proppen jo kun sidde i så længe ham syns-gutten står og
lytter på svinet !! Som jeg skrev tidligere, det er kun for et syns skyld

Carsten (som godt kunne bruge en sådan prop)

Fra : Thomas Makro

Dato : 19-04-01 10:13

On Thu, 19 Apr 2001 10:41:26 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrotE:

>Æhhhh, nu skal proppen jo kun sidde i så længe ham syns-gutten står og
>lytter på svinet !! Som jeg skrev tidligere, det er kun for et syns skyld

Jo jo, men jeg har tilfældigvis en Laser på min VFR, som jeg synes
godt måtte larme en anelse mindre, og så kunne sådan en prop jo være
en hurtig og billig løsning.
Mit ønske om at få den til at larme en smule mindre er ikke så stort,
at jeg er villig til at købe en anden potte, og få den omdysset igen.

I tilfælde af at Vifferen skulle synes, ville jeg da også foretrække
at smide sådan en prop ned mellem potten og mellemrøret (potten holdes
kun fast af en bolt, så det er hurtigt klaret), frem for at montere de
2 orig. potter, hvilket tager en hel... tid.

Fra : Ulf Bang

Dato : 19-04-01 15:32

">
> [...]
> Mit ønske om at få den til at larme en smule mindre er ikke så stort,
> at jeg er villig til at købe en anden potte, og få den omdysset igen.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Laser har jo de der DB killere, har du overvejet en sådanne. Man kan finde
informationer her

http://www.laser-jama.com/database/catalogues/motor/en_dbkill.asp

mvh
Ulf (Laser pro racing uden filter)