Filmmusik - gode idéer
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 07-12-03 11:45

Hejsa i gruppen,

Jeg leder ikke efter noget bestemt - men generelt efter filmmusik. Det skal
være sådan i den melodiøse genre, måske i stil med Ennio Morricones,
Cavatina fra Deer Hunter osv osv

Nogen der kan komme med forslag?

vh
Michael

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-12-03 12:25

"Michael Nørgaard" <spam@paradis.dk> wrote in message
> [...]
skal
> være sådan i den melodiøse genre, måske i stil med Ennio Morricones,

Jeg synes der er et par gode numre på soundtracket til Gangs of New York..
Kan købes for 49,- hos www.dvdoo.dk

Mikael

Fra : J.O.H

Dato : 07-12-03 13:22

"Michael Nørgaard" <spam@paradis.dk> wrote in message news:3fd3036c$0$29300

> Nogen der kan komme med forslag?

Jeg er ganske vild med soundtracket til "the Hero" - men den er lidt svær at
finde. Butikkerne herhjemme har den ikke.
http://jimsdvdsite.dk/anmeldelserhtml/scores/hero.html

JOH

Fra : Maria de Francis

Dato : 07-12-03 22:14

"Michael Nørgaard" <spam@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> være sådan i den melodiøse genre, måske i stil med Ennio Morricones,

Ja soundtracks er tit værd at gå efter. Jeg er vist mest til sådan nogle som
Pulp Fiction, Matrix, Blade ect.... eller nogle af John Williams
kompositioner.
Men hvis du går efter det melodiøse er der også sådan noget som The Piano
eller hvad med Leaving Las Vegas, som mere er jazz-blues men vældig soft.

Mvh Maria

--
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
- John Lennon

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-12-03 22:45

> [...]
skal
> være sådan i den melodiøse genre, måske i stil med Ennio Morricones,

Mark Knopflers 'Local Hero'.
'All That Jazz'
'Cabaret'
'Paris, Texas'
'Crossroads'
'The Fifth Element'

Det er et bette udsnit af de soundtracks jeg hører, når der gerne må være
lidt mere end blot selve filmmusikken.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 08-12-03 00:03

> Mark Knopflers 'Local Hero'.
> 'All That Jazz'
> 'Cabaret'
> 'Paris, Texas'
> 'Crossroads'
> 'The Fifth Element'
>
> Det er et bette udsnit af de soundtracks jeg hører, når der gerne må være
> [...]

Ja, rigtig, Local Hero er også en af mine favoritter - glemte jeg lige at
nævne.

Jeg tjekker nogle af de andre ud ((o;

Thnax,
Michael

Fra : spæf

Dato : 08-12-03 00:08

> 'The Fifth Element'

Suverænt det bedste soundtrack der nogen sinde er lavet, kan ikke stikkes.
Eric Senna er fantastisk. Af samme kan også anbefales.

Subway
Le grand Bleu

Betty Blue soundtracket af Gabriel Yared er også en klassiker.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Maria de Francis

Dato : 07-12-03 23:34

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> skrev i en meddelelse

Sir-Snip-a-Bit was here

> 'Cabaret'
> 'Crossroads'
> 'The Fifth Element'

Enig, dem kan jeg tilslutte mig.
Crossroads er for fed, Steve Vai og Ry Cooder på slap line.

Mvh Maria

--
"There's a difference between knowing the path, and walking the path"
-Morpheus

Fra : Jesper

Dato : 08-12-03 03:43

> [...]

> Jeg leder ikke efter noget bestemt - men generelt efter filmmusik. Det skal
> være sådan i den melodiøse genre, måske i stil med Ennio Morricones,

E Paladini-Storia D'armi E D'amori af Cooper & Hughes
The Beastmaster af Lee Holdridge
Phantasm af Fred Murrow & Malcolm Seagrave
A Chinese Ghost Story af Romeo Días & James Wong
The Black Hole af John Barry
Body Heat af John Barry

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-12-03 14:10

Jesper wrote:

> The Black Hole af John Barry

Det soundtrack har jeg ledt efter i årevis. Ved du hvilket label, det er
udkommet på?

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not?"

Fra : Jesper

Dato : 08-12-03 14:29

Jens Thomsen <virker@ikke.dk> wrote:

> Det soundtrack har jeg ledt efter i årevis. Ved du hvilket label, det er
> udkommet på?

Der er en CD bootleg ude fra Mask MK 703 i Italien, alle andre
udgivelser er på vinyl LP.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-12-03 22:50

Jesper wrote:

> Der er en CD bootleg ude fra Mask MK 703 i Italien

Du kender ikke tilfældigvis en mulighed for at få på den?

MVH
Jens

Fra : Peter Kaas

Dato : 08-12-03 20:19

> Jeg leder ikke efter noget bestemt - men generelt efter filmmusik.

"Band Of Brothers" af nu hedengangne Michael Kamen. (Ganske vist er
det ikke en film, men en udmærket tv-serie må også kunne bruges).

"Gladiator" af Hans Zimmer.

"The Patriot" af John Williams.

Mvh
Peter

--
Now I'm hiding in Honduras
I'm a desperate man

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-03 20:44

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> wrote in message

> "Band Of Brothers" af nu hedengangne Michael Kamen. (Ganske vist er
> det ikke en film, men en udmærket tv-serie må også kunne bruges).

> [...]

Så ta'r vi da også 'Twin Peaks' af Angelo Badalamenti.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-12-03 00:10

Michael Nørgaard skrev:
> Jeg leder ikke efter noget bestemt - men generelt efter
> filmmusik. Det skal være sådan i den melodiøse genre, måske i
> stil med Ennio Morricones, Cavatina fra Deer Hunter osv osv

To af de lydspor, som kæmpede om de store priser i sidste pris-
uddelingssæson var "Frida" og "The Hours" af henholdsvis Elliot
Goldenthal og Philip Glass. De kan begge anbefales varmt og
gør desuden hver deres film bedre end de ellers ville have
haft potentiale til.

De to komponister er ældre herrer og har naturligvis begge
skrevet anden filmmusik, som man derefter kan gå på opdagelse i.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk