Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus II eller 400?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-12-03 09:45

Hejsa

Jeg skal til at investere i et nyt kamera, og mit valg falder umiddelbart på
Canon Ixus II eller 400. Det er primært pga. størrelsen, og de har begge
fået ret gode anmeldelser. Men jeg ved bare ikke helt, om jeg skal bruge de
sidste 600 kr., og få Ixus 400? Har man brug for 4 Mpix? Hvor meget kræves
der for at kan lave papirbilleder i A4 for eks.?

Jeg er næsten amatør på området, og kameraet skal ikke bruges til noget
vildt seriøst "endnu". Papirbilleder i A4 kunne være dejligt...

Det gamle var et Kodak DC-215, som efterhånden har gjordt det godt. Den
brugte bare for meget strøm, og 1 Mpix er hvidst ikke lige for meget.

Mvh
Hans

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 07-12-03 10:35

Hej Hans!
Begge to er gode kameraer, små og lette altid at have med sig. Jeg har selv
et IXUS v2 med 2 megapixels. Hvis jeg var dig ville jeg vælge 400 frem for
II, hvis forskellen på de 600 kr. ikke betyder så meget for dig. Ved 4
megapixels, du får bedre billeder.

Hilsen Hans -www.fotofritid.dk
Klik på Coppermine logoet for
at se nyeste billeder.

Fra : WTR

Dato : 07-12-03 10:35

> [...]

> Jeg er næsten amatør på området, og kameraet skal ikke bruges til noget
> vildt seriøst "endnu". Papirbilleder i A4 kunne være dejligt...

Hej,

Jeg har købt et 400, som bare sparker helt vildt godt.
Jeg har lavet gode print i 20x30 og 15x20. Det er til disse større print du
bør vælge ixus 400 for at få mere detaljer/skarphed.

Hvis du bare laver 10x15 print og billeder til web, så er det vist nok med
ixus ii

/WTR

Fra : TT

Dato : 07-12-03 13:44

Du kan se billeder fra de to kameraer her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s400_samples.html
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sd100_samples.html. Så vidt jeg
ved er SD100 det internationale navn for IXUS II.
Steve er temmelig begejstret for begge.
Jeg tror du får rigelig opløsning med IXUS II.

Venlig hilsen
Tom.

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 11:49

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNDETTEpc.dk> wrote in message
> [...]

> Det gamle var et Kodak DC-215, som efterhånden har gjordt det godt. Den
> brugte bare for meget strøm, og 1 Mpix er hvidst ikke lige for meget.

Jeg ville ofre de sidste 600 kr og få den nyeste model. Ud over de ekstra
megapixel er billedchippen f.eks. også blevet opdateret til en hurtigere
model.
Er selv en ovenud lykkelig ejer af IXUS 400. På arbejdet har jeg et IXUS II
og kan godt mærke forskel - 400 _er_ hurtigere til at starte op og til at
blive klar til nyt skud.
Tjek i øvrigt det billigste sted at købe kameraet på f.eks. www.edbpriser.dk
(du behøver jo ikke at købe via nettet men kan bruge det til at finde et
billigt sted i nærheden af hvor du bor...)

Hilsen
Torben

www.mc-rejser.dk

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-12-03 21:39

Tak for alle svar, jeg tror det bliver Ixus 400.

Mvh
Hans