Jobopsigelse ?
Fra : IB

Dato : 07-12-03 06:03

Jeg skal opsige mit arbejde, og skal derfor skrive min opsigelse.
Hvordan skriver jeg sådan en opsigelse på en korrekt og god måde ?? (Jeg
ønsker på ingen måde at smække med døren)
Jeg er meget interesseret i at se eksempler herpå.

IB

Fra : 'Knud'

Dato : 07-12-03 08:21

Hvorfor gøre det mere kompliceret end det er, du skriver boget i retning af

'Jeg opsiger hermed min stilling hos xxxx med fratrædelse pr. 31.xx.2004 i
henhold til aftalte opsigelsesregler'

Du laver 2 kopier - en til firmaet og en til dig selv. Herefter underskriver
du og du beder din chef tilsvarende underskrive, således du har
dokumentation for at opsigelsen er rettidigt afleveret.

Mere skal der ikke til - hvorfor du opsiger og hvor du skal hen rager
egentlig ikke firmaet - og hvis du vil kan du jo bare mundtligt fortælle det
efterfølgende.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Ulrik

Dato : 07-12-03 15:28

"'Knud'" <kndth@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du og du beder din chef tilsvarende underskrive, således du har
> dokumentation for at opsigelsen er rettidigt afleveret.

Det kan også lade sig gøre via E-mail med en copy til lønkontoret - da en E-mail er
dokumentation nok i sig selv

vh Ulrik

Fra : Michael Laursen

Dato : 07-12-03 09:46

"IB" <Handel@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ønsker på ingen måde at smække med døren)
> Jeg er meget interesseret i at se eksempler herpå.

Jeg er enig i Knuds indlæg, men kan derudover tilføje, at jeg nogle gange
har brugt at kommentere især positive men også negative forhold, som jeg
bidt mærke i, men som jeg ikke har gjort noget ved på arbejdspladsen. Plejer
ligeledes også at gøre opmærksom på, at jeg har været glad for arbejdet og
omgangstonen mm, hvor dette har været tilfældet.

/Michael