Pris på køb af Speedfight 98 kørt 24000??
Fra : mikkel paulsen

Dato : 06-12-03 21:36

Hej jeg er en nød til scootere, derfor vil jeg gerne have at du giver
et forslag på en pris, til en peugeot speedfight EU45 som har kørt
24000km.
det er en af mine venners, han har brugt den hver dag i de sidste 2år
men nu har han fået bil. han har ikke passet ret godt på den, det
eneste eftersyn han har lavet på den er nok da han selv skiftede
rullerne og remmen som trak hjulet da den gik. skjoldene er heller
ikke ret pæne, men det er jeg ligeglad med bare den kan køre.
hvad skal sådan en fætter koste???

Jeg har fået kørt den hjem til mig han bad mig bare finde en pris....
her i dag da jeg skulle ind til byen kørte jeg på den for 2 gang og
det føltes somom den sejlede men hvad ved jeg, den var da til at
styre... det viste sig så at den var punkteret, da hjulet kørte sig
skævt på i et sving så når den kørte trak den mod den ene side.
hvad gør jeg nu med hjulet, skal hele scooteren ind til en forhandler,
eller kan jeg selv bare tage hjulet af??

Fra : Calle.

Dato : 06-12-03 21:42

mikkel paulsen wrote:
> [...]
> rullerne og remmen som trak hjulet da den gik. skjoldene er heller
> ikke ret pæne, men det er jeg ligeglad med bare den kan køre.

det du syntes den er værd.

> [...]
> hvad gør jeg nu med hjulet, skal hele scooteren ind til en forhandler,
> eller kan jeg selv bare tage hjulet af??

Ikke forstået

--
Calle

Fra : mikkel paulsen

Dato : 07-12-03 23:12

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message news:<S9rAb.19069$4k3.9121@news.get2net.dk>...

> det du syntes den er værd.

> Ikke forstået

det kunne jo godt være at det var en jungle at pille baghjulet af
sådan en fætter, med rem, fjedre, tandhjul osv. men hvad ved jeg, jeg
kan dog godt finde ud af maskiner har bare aldrig prøvet med scootere.
nå men han har tilbudt den til mig for 2000, så efter hektors svar er
det vel ikke dårligt, jeg kan nok sagtens slippe med 1600 han er jo
min ven.
ps. hektor fed hjemmeside du har der ;)

Fra : Hekto

Dato : 08-12-03 00:11

In article <a7ec204f.0312071412.477e11f4@posting.google.com>, mikkel
paulsen says...
> [...]
> nå men han har tilbudt den til mig for 2000, så efter hektors svar er
> det vel ikke dårligt, jeg kan nok sagtens slippe med 1600 han er jo

Nej, det sidder med een møtrik. 23mm så vidt jeg husker; men den kan
sidde fast. Det er en låsemøtrik, så faktisk bør den skiftes hver gang;
men det plejer at gå. Det er bare surt hvis den triller af!!!

.... taak!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Calle.

Dato : 08-12-03 15:51

Hekto wrote:
> In article <a7ec204f.0312071412.477e11f4@posting.google.com>, mikkel
> paulsen says...
>>
> Nej, det sidder med een møtrik. 23mm så vidt jeg husker;

Det er sku da ikke en standard størrelse, det må jeg da hellere tjekke inden
jeg står og skal have hjulet af min
--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 08-12-03 16:42

In article <Dc0Bb.109$lK1.26@news.get2net.dk>, Fake@Fake.Fake says...
> Det er sku da ikke en standard størrelse, det må jeg da hellere tjekke inden
> jeg står og skal have hjulet af min

Mål hellere efter, for de 23mm er frit efter hukommelsen!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : mikkel paulsen

Dato : 08-12-03 23:24

måske kan du give mig svaret? hvad betyder dette?
http://www.thg.dk/product.asp?c=191608255&n=282590026&pn=282590040
"nextrør"
den er nemligt udstyret med sådan en udstødning, betyder det at den er
lovlig for panserne, at køre rundt med? eller bare at en eller anden
har godkendt den, som iorden til en speedfight? jeg har hørt noget om
at ens 45 godt må køre med tundele, bare man ikke bliver taget imens
man overskrider de 45km/t.
jeg tænkte mere på forsikringer? vil ansvars forsikringen dække hvis
jeg støder ind i en bil og har tunrør på?
desuden ved i hvor man får den billigste forsikring? jeg har hørt
priser fra 799-689

Fra : Calle.

Dato : 08-12-03 23:56

mikkel paulsen wrote:
> [...]
> jeg støder ind i en bil og har tunrør på?
> desuden ved i hvor man får den billigste forsikring? jeg har hørt

jeg gav 600-700 hos topdanmark sidste år

--
Calle

Fra : Hekto

Dato : 09-12-03 00:23

In article <a7ec204f.0312081423.2241fd40@posting.google.com>, mikkel
paulsen says...
> [...]
> jeg støder ind i en bil og har tunrør på?
> desuden ved i hvor man får den billigste forsikring? jeg har hørt

Teoretisk er det kun den originale udstødning der er godkendt.
Scooteren har et certificat, udstedt af fabrikken, på at den overholder
EU's krav. Certificatet, og dermed godkendelsen, gælder således kun med
de dele som fabrikken oprindeligt har certificeret den med.

Next-udstødningen er altså ikke godkendt, selv om der skulle være en
form for begrænsning i den.
I praksis vil det nok ikke betyde så meget, såfremt den ikke bidrager
til at øge hastigheden, selv om forsikringssituationen kan blive lidt
speget hvis man bliver indblandet i et alvorligt uheld med personskade.

Nej, der må ikke foretages konstruktive ændringer. Så bortfalder
certificatet igen.
Selv om den 'lovligt' kan køre nok så meget, gælder
hastighedsbegrænsningen på 45 km/t.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-03 18:36

Hekto wrote:

> Next-udstødningen er altså ikke godkendt, selv om der skulle være en
> form for begrænsning i den.

Den _er_ EU godkendt.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Hekto

Dato : 09-12-03 20:46

In article <3fd60817$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Den _er_ EU godkendt.

Den kan være ABE godkendt i tyskland; men det ændrer ikke så meget her.
Selvfølgelig er det ikke det store problem, så længe den alligevel ikke
kan køre mere end 45.
Alternativt kan man jo altid maile færdselsstyrelsen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-03 20:59

Hekto wrote:

> Den kan være ABE godkendt i tyskland; men det ændrer ikke så meget her.
> Selvfølgelig er det ikke det store problem, så længe den alligevel ikke
> kan køre mere end 45.

Hmm, der er ihvertfald placeret et stort blåt EU skilt med godkendelsestekst
på alle kasser...

Fra : Hekto

Dato : 09-12-03 21:30

In article <3fd6297b$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Hmm, der er ihvertfald placeret et stort blåt EU skilt med godkendelsestekst
> på alle kasser...

Ja; men det gør det næppe, alene.
Med hver scooter følger der et certifkat, hvor fabrikanten garanterer
at der er godkendt under EU-bestemmelserne. Det betyder at kun den
udgave, og ikke den samme scooter med en anden udstødning, er godkendt
under EU-regulativet. Udskiftning af en hvilken som helst del gør at
scooteren ikke svarer til sertifikatet.
Hvor meget myndighederne så vil gå op i det, er en anden sag.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-03 22:17

Hekto wrote:

> [...]
> udgave, og ikke den samme scooter med en anden udstødning, er godkendt
> under EU-regulativet. Udskiftning af en hvilken som helst del gør at

Vil det sige, at hvis man sætter en anden udstødning (f.eks.) på som er
godkendt, så er det alligevel ikke lovligt? Altså fordi det ikke er den som
blev leveret med scooteren..

> Hvor meget myndighederne så vil gå op i det, er en anden sag.

Forhåbentlig ikke ret meget :-/

Fra : Hekto

Dato : 09-12-03 22:47

In article <3fd63bbf$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Vil det sige, at hvis man sætter en anden udstødning (f.eks.) på som er
> godkendt, så er det alligevel ikke lovligt? Altså fordi det ikke er den som
> blev leveret med scooteren..

Scooteren er fremstillet efter en stykliste, og en prototype,
fremstillet efter styklisten, er godkendt. Man kan derfor ikke ændre på
denne stykliste, uden at scooteren skal til en fornyet godkendelse.
Derfor skal den gamle erstattes med det rigtige reservedelsnummer.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 10-12-03 23:10

> Vil det sige, at hvis man sætter en anden udstødning (f.eks.) på som er
> godkendt, så er det alligevel ikke lovligt? Altså fordi det ikke er den som
> blev leveret med scooteren..

det er fandme heller ikke ret let med alle de EU-bestemmelser........
nogen som ved hvor man kan købe en ny forhjulsskærm til speedfighten?
kan ikke finde den nogen steder.

Fra : Hekto

Dato : 10-12-03 23:20

In article <a7ec204f.0312101410.2b7cf578@posting.google.com>, mikkel
paulsen says...
> det er fandme heller ikke ret let med alle de EU-bestemmelser........
> nogen som ved hvor man kan købe en ny forhjulsskærm til speedfighten?
> kan ikke finde den nogen steder.

Peugeot? ... eller en forhandler.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 11-12-03 21:35

> Peugeot? ... eller en forhandler.

Bare det billigste, jeg har prøvet at skrive til t-hansen, men de
kunne ikke skaffe en. Der var heller ikke noget held da jeg søgte på
google.
den er sikkert også hammer dyr, så jeg triller nok bare ud på vejen
uden.

Fra : Hekto

Dato : 11-12-03 22:12

In article <a7ec204f.0312111234.2bf59f0e@posting.google.com>, mikkel
paulsen says...
> [...]
> google.
> den er sikkert også hammer dyr, så jeg triller nok bare ud på vejen

Før i tiden kostede stumperne ca. 300,- stk. Skærmen mener jeg kostede
ca. 200,-

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-12-03 22:00

> skal hele scooteren ind til en forhandler, eller kan jeg selv bare tage
> hjulet af??

Ja med mindre der er andet galt end det er punkteret kan jeg da ikke se
nogen grund til at slæbe hele scooteren ind til forhandleren... det tager
i 9 ud af 10 tilfælde <5 minutter lige at hive det af....
Men vil du hellere have ham til det gør han det da sikkert også gerne -
bare du betaler :D
Er det et forholdsvist nyt dæk kan det måske betale sig at lappe det, det
kan du sådan set også gøre selv, find lappegrej på http://www.thg.dk

Prisen tør jeg ikke skyde på...

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Hekto

Dato : 07-12-03 13:08

In article <a7ec204f.0312061235.1161f062@posting.google.com>, mikkel
paulsen says...
> Hej jeg er en nød til scootere, derfor vil jeg gerne have at du giver
> et forslag på en pris, til en peugeot speedfight EU45 som har kørt
> 24000km.

Km gør ikke så meget; men den bør have skiftet stempel eller ihvertfald
ringe, snart.
Ruller og rem er også long gone, hvis det kun er skiftet een gang.
Varioen kan måske også være slidt af samme grund.
P.gr.a. den dårlige stand 3-5.000 efter hvad man har lyst til at give.

Afmonter hjulet ig indlever det til lapning.