PictureBox
Fra : Jens Kristian Damsgå~

Dato : 06-12-03 17:28

PictureBox

Jeg vil lave et koordinatsystem i en PictureBox.
Nulpunktet skal ligge midt i box'en, (eller hvor jeg nu vil lægge det).
Jeg har prøvet med:
x = ScaleWidth / 2
y = ScaleHeight / 2
men nulpunktet ligger stadig øverst til venstre.

Hvordan kan det laves?

m.v.h. Jens

Fra : Jesper

Dato : 07-12-03 03:46

> [...]
> x = ScaleWidth / 2
> y = ScaleHeight / 2
> men nulpunktet ligger stadig øverst til venstre.

Noget i retning af:

Picturebox.ScaleMode = USER
Picturebox.ScaleHeight = 200
Picturebox.ScaleWidth = 200
Picturebox.ScaleTop = -100
Picturebox.ScaleLeft = -100

Skalaen er nu 200 i højde og bredde, og spænder fra venstre side -100 til
højre -100
og ligeledes fra top til bund.
Så øverste venstre hjørne og nederste højre af din picturebox er nu
(-100,-100) og midten er (0,0)

Har arbejdet en del med det, da jeg har lavet en picturebox hvor jeg henter
et kort ind og ved at
føre musen over, kan aflæse længde og breddegraden, samt plotte et ikon på
kortet....

Her bruger jeg så -180 til +180 og -90 til +90, 360 pixels bred og 180
pixels høj, ved et verdenskort....

Jesper....

Fra : Harald Staff

Dato : 07-12-03 09:33

Hei Jens

Du skal simpelthen fortelle henne hvilken scalewidth du mener:

x = PictureBox1.ScaleWidth / 2
y = PictureBox1.ScaleHeight / 2

Har du Option Explicit øverst i dine moduler ? VB er langt mer hjelpsom ved feil om du har
det.
--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : Kasper

Dato : 07-12-03 19:49

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> wrote in message
> [...]
>
> x = PictureBox1.ScaleWidth / 2
> y = PictureBox1.ScaleHeight / 2
>
> Har du Option Explicit øverst i dine moduler ? VB er langt mer hjelpsom

kan du ikke forklare mig hvad det er ??

Kasper

Fra : Harald Staff

Dato : 08-12-03 09:31

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> skrev i melding

> kan du ikke forklare mig hvad det er ??

Det er kort sagt "require variable declaration" som du finner i Tools >
Options-menyen. Den gjør at du tvinges til å skrive fullstendig kode, og at
debuggeren varsler og viser alle feil og mangler den kan finne underveis.

Men jeg tar vist feil i dette tilfellet. Det virker som en uspesifisert
ScaleHeight returnerer Form'ens høyde og ikke error. Hvorfor dette blir 0
hos deg er ubegripelig i så fall. Ak ja...