Forsikring og ordkløveri!
Fra : NIL

Dato : 06-12-03 14:25

Hej gruppe...

Hvis man har en bilforsikring (kun ansvar) som er tegnet samtidig med to
andre forsikringer, hvilket jo ofte er et 'krav!, - hvordan er man så
stillet, hvis man siger den ene forsikring (f.eks indboforsikring) op?? Vil
det påvirke selve prisen på bilforsikringen?

Der MÅ være nogen af jer der har været i en lignende situation!

mvh.
NIL

Fra : Peter G C

Dato : 06-12-03 15:20

"NIL" <nilau4@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Vil
> det påvirke selve prisen på bilforsikringen?

Ja, det gør det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kim Olsen

Dato : 06-12-03 15:51

> Vil
>
> Ja, det gør det.

Ja jeg har faktisk hørt om en der tegnede en hundeforsikring til en hund han
aldrig havde ejet, bare for at slippe billigere i bilforsikring.
Men jeg tror at forsikringsselskaberne har lært det. Nu skriver de normal
hvilke typer forsikringer man skal tegne udover bilforsikringen.

Hilsen
Kim

Fra : NIL

Dato : 06-12-03 17:39

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men jeg tror at forsikringsselskaberne har lært det. Nu skriver de normal
> hvilke typer forsikringer man skal tegne udover bilforsikringen.

Joh...den har jeg også hørt!

Jeg har tegnet en bilforsikring (kun ansvar), indboforsikring og en (lille)
ulykkesforsikring.
Nu er det sådan, at jeg ikke længere har brug for min indboforsikring. Og så
kom jeg til at tænke på om det mon vil influere på præmien på min
bilforsikring.

Det er godt nok en jungle hvis jeg skal til "undersøge" en masse
forsikringsselskaber - så det vil jeg helst undgå...

Det eneste jeg har brug for, er en ansvarsforsikring på en Toyota Corolla!
Gu' ve' hvem der er billigst her i landet??

Hilsen
NIL

Fra : No Jekan Inmyadress

Dato : 07-12-03 22:52

> Det eneste jeg har brug for, er en ansvarsforsikring på en Toyota Corolla!
> Gu' ve' hvem der er billigst her i landet??

Jeg fik i 1999 en ren ansvarsforsikring (og uden krav om andre forsikringer)
m. 3 års ancinnitet hos IF forsikring, på en Toyota Corolla 1,6 1986. Jeg
fik den for ca. 2.200. Jeg har stadig bilen, men pga. reguleringer betaler
jeg nu ca. 2.600,-

Jeg aner ikke om det fås billigere, men jeg synes nu det er en OK pris.

/ Mesut

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 19:17

Hvis du kun har ansvar har alle forsikringsselskaber pligt til at tegne den
pågældende forsikring, dvs. du behøver ikke have andre forsikringer!
Årsagen er at det er lovpligtigt at have min. ansvar på bilen, derfor skal
selskaberne tegne den. Iøvrigt er det også penge lige ned i lommen for Dem fordi
de aldrig vil kunne komme til at udbetale noget. Så der er ingen fidus for dem at
prøve at nægte det. (hvilket de ikke må)
Det ovenstående behøver du ikke tvivle på det er 100% korrekt!

MVH
Jes

"Forsikring og ordkløveri!"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.47.186.187)

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 19:54

<Jes> wrote:

>Årsagen er at det er lovpligtigt at have min. ansvar på bilen, derfor skal
>selskaberne tegne den.

Men selskabet bestemmer selv prisen.

>Iøvrigt er det også penge lige ned i lommen for Dem fordi
>de aldrig vil kunne komme til at udbetale noget.

Hvis der aldrig vil kunne udbetales noget fra en forsikring, hvorfor
skal man så have den?
- ansvarsforsikringen dækker alle de skader bilen er skyld i på andre
og andres ting, og det kan være meget store beløb der skal betales.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php