Fjernbetjening / omprogrammering Ford Foc~
Fra : BBJ

Dato : 06-12-03 13:05

Hej. To spørgsmål:
1) Min fjernbetjening til dørene holdt op med at virke efter et
batteriskift. Det har ikke givet problemer før at skifte batteri. Og det
vender rigtigt og har korrekt spænding! Jeg har fået målt at senderen ikke
virker. Den er dyr at skifte, så jeg håber der ku være nogen tips til få
gang i den igen. Nulstilling?

2) Styringsboxen til dørlåsene kan omstilles, så alle dørene åbner sammen.
Det irriterer mig at der i øjeblikket skal trykkes to gange med den
'rigtige' pause for at bagdørene åbner. Ford skal have 1 times hyre for
det, men jeg har en mistanke om at det bare drejer sig om at finde
kontrolboxen og flytte en ledning eller en forbindelse. Er der nogen der
ved noget om den slags...

Tak for alle tips....

Fra : jan

Dato : 06-12-03 16:27

Det lyder nogenlunde som på VW biler roder med den daglig
hvor man skal have en tester på og kode ´komfortstyreboxen
til at åbne 1 eller alle dører på 1 eller 2 tryk
altså ikke noget med at flytte ledninger
og det gælder sikkert også for din bil
så du må nok bruge det som det er eller køre en tur til ford

Fra : BBJ

Dato : 06-12-03 17:58

Hej Jan.. Tak for respons.. Jeg er bange for at du har ret...
Jeg fandt i Google's nyhedsgruppe
http://groups.google.com/groups?q=lock+group:alt.autos.ford.focus
flere svar som angav at for de 'ældre' focusser skal kontrolboxen
omprogrammeres hos Ford.
Ved de nyere kan man selv gøre det ved at trykke på flere knapper på remoten
samtidig, så den skifter mellem at åbne alle eller kun trinvist fører og
derefter de andre døre.
Min Focus er fra 98, dvs. 'ældre'. ØV

Fra : HC

Dato : 06-12-03 18:15

Du bliver desvære nød til at betale Ford for at programere din
fjernbetjening hvis du skal undgå at trykke 2 gange.

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation