Flæskesteg (2 indlæg det 1 kan jeg ikke se~
Fra : Allan Møller

Dato : 06-12-03 07:40

Hvordan laver i en god flæskesteg med (garanti?) sprøde svær ?
Mine har det med at blive bløde / gummiagtige.

Har fået nogle råd om at vende sværene ned i vandet i bradepanden i de
første 20 min.
og slutte med grill.

Slutter altid med grill men det bliver ikke altid godt.

Mvh. Allan

Fra : Hauge

Dato : 06-12-03 12:41

Hejsa

Vi prøver da bare igen.

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> wrote in message
> Hvordan laver i en god flæskesteg med (garanti?) sprøde svær ?
> Mine har det med at blive bløde / gummiagtige.

1-2 cm. vand i braddepanden, og hæld ca. 2 spk. salt deri, og deri lægger du
10 laurbærblade i, og derefter stegen med sværen nedaf.
Stil den i kold ovn, og stil ovnen på 250 grader, når ovnen er varm,
beregner du ½ times stegetid, hvor den skal blive liggende på sværen.

Derefter skruer ned til ca. 180-190 grader, og vender stegen, som du gnider
med salt mellem sværene, som er blevet meget åbnet, pga. kogningen.
Du steger den så færdig i et par timer, eller indtil den er færdig.
Kan for at give en bedre sovs bagefter, anbefale at bruge "det 3. krydderi"
i vandet i braddepanden, ca. 1 tsk. pr. kg steg, det fremhæver selve smagen
af stegen, så man ikke behøver en smagstilsætning i form af en terning
bagefter.

Mvh Hauge

Fra : Allan Møller

Dato : 06-12-03 21:10

> Vi prøver da bare igen.

Kan i godt se mit tidligere indlæg ?

Tak for svar til alle - jeg vil nok prøve det med at vende sværene ned i
vandet.

Mvh. Allan

Fra : Hauge

Dato : 06-12-03 23:41

Hejsa

> Kan i godt se mit tidligere indlæg ?

Jada

/Hauge

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 06-12-03 13:00

"Allan M¯ller" <allan@anllanm.dk> writes:
>Hvordan laver i en god flæskesteg med (garanti?) sprøde svær ?
>Mine har det med at blive bløde / gummiagtige.

Jeg lægger stegen med sværen nedad, hælder kogende vand ved, så
spækstykket er dækket, ind i en forvarmet ovn (220 gr.) i ca 25 minutter,
vender stegen, giver den salt på sværen, steger helt normalt herefterm
(180 gr i 50-60 minutter), hvilket indebærer hyppig drypning af stegen med
vandet/skyen. Giver varmluft ved 200 gr. de sidste 10 minutter:

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Padmé Amidala

Dato : 06-12-03 13:34

Jeg prøver lige igen.:

Fremgangsmåde:
En steg på 2 kg gnides med masser af salt og sørg for at det kommer ned i
ALLE rillerne.
Krydder også med peber.. Jeg undlod laurbærblade, da jeg synes de smager alt
for meget igennem.
1 cm vand i brandepanden...ikke noget med at vende sværen ned i vandet på
noget som helst tidspunkt...
Giv den 2 timer ved 200 grader..og evt, lidt grill i5 min til sidst.. I mit
tilfælde var det ikke nødvendigt med grill..
Den var intet mindre end perfekt.

VH
Padmé