"Jesper Laursen" <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd0b952$0$95081$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej !
>
> Jeg har for 11½ måned siden købt en Himage dvd afspiller
> hos
www.mm-vision.dk den er nu gået i stykker og skal laves.
>
> Jeg har så sendt den retur til
www.mm-vision.dk og fået at vide det vil
ta'
> 6-8 uger før den er lavet og retuneret.
> hvilket jeg syntes er temmelig lang tid, og rømmede mig så lidt over det
til
> deres reperatør.
>
> Så fik jeg at vide af ham, at hvis jeg betalte dem 200,- ville de
fremsende
> den NYE model
> af den dvdmaskine jeg havde købt, og så ville jeg aldrig se den gamle
igen.
>
> Problemet er bare at jeg i sin tid ga' 1195,- for min dvd, og den NYE
model
> koster kun 995,-
> derfor mener jeg ikke jeg skal betale 200,- MERE
> for en maskine der faktisk er 200,- BILLIGERE end den jeg købte i første
> omgang.
> men derimod at jeg skal ha' differencen på 200,- tilbage v. evt.
ombytning.
>
> Er det overhovedet lovligt det de laver der, med at ta' penge for at
ombytte
> en varer ???
>
> Nå så langt så godt !
>
> Nu ligger landet så sådan, at de overhovedet ikke KAN fremskaffe den NYE
> model før en gang midt
> i Januar måned, og det vil jeg simpelthen ikke vente på, ( de har på
> nuværende tidspunkt haft min gamle
> dvd i 18 dage ) og jeg har derfor sagt at jeg godt vil be' om at handlen
går
> tilbage, som forbrugerstyrrelsen
> siger jeg er i min fulde ret til. Men det nægter
www.mm-vision.dk at gå
med
> til.
>
> De har derimod tilbudt mig en Mustek dvd til 595,- og så ville det være i
> orden mener de.
> MEN det mener jeg ikke. med mindre at jeg får 600,- tilbage osse. DET
nægter
> de osse,
> og har derfor sagt at vi ikke har mere at snakke med hinanden om, andet
det
> går gennem
> forbrugerstyrrelsen og klagenævnet.
>
> Der er jeg da godt nok blevet skidt stillet eller hvad ?
>
> Hvad kan jeg bedsst gøre for at få mine penge igen ?
Inden du begynder med forbrugerklagenævnet, skal du være opmærksom på at
deres sagsbehandling nemt kan tage 1 år. Det er meget muligt, at du så får
ret, men hvis butikken vælger ikke at følge afgørelsen, skal du selv lægge
sag an i byretten. Her vil du så formentlig få ret, men du vil ikke få
dækket dine omkostninger, idet der tildeles sagsomkostninger i forhold til
sagens værdi - dvs. du får ikke dækket de faktiske omkostninger til sagen.
Jeg ville gå efter at få den nye model og betale de 200 kr. Det er muligt,
at du opfatter det som at det netto koster dig 395 kr, men den mener jeg
ikke holder helt. For det første er din gamle DVD afspiller slidt, og for
det andet har den formentlig ikke de samme faciliteter som den nye model?
Hvor meget tror du at du ville kunne sælge den gamle DVD afspiller for -
selvom den ikke var defekt?
/Martin