? Ang. Rep Af DVD Afspiller
Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-12-03 17:59

Hej !

Jeg har for 11½ måned siden købt en Himage dvd afspiller
hos www.mm-vision.dk den er nu gået i stykker og skal laves.

Jeg har så sendt den retur til www.mm-vision.dk og fået at vide det vil ta'
6-8 uger før den er lavet og retuneret.
hvilket jeg syntes er temmelig lang tid, og rømmede mig så lidt over det til
deres reperatør.

Så fik jeg at vide af ham, at hvis jeg betalte dem 200,- ville de fremsende
den NYE model
af den dvdmaskine jeg havde købt, og så ville jeg aldrig se den gamle igen.

Problemet er bare at jeg i sin tid ga' 1195,- for min dvd, og den NYE model
koster kun 995,-
derfor mener jeg ikke jeg skal betale 200,- MERE
for en maskine der faktisk er 200,- BILLIGERE end den jeg købte i første
omgang.
men derimod at jeg skal ha' differencen på 200,- tilbage v. evt. ombytning.

Er det overhovedet lovligt det de laver der, med at ta' penge for at ombytte
en varer ???

Nå så langt så godt !

Nu ligger landet så sådan, at de overhovedet ikke KAN fremskaffe den NYE
model før en gang midt
i Januar måned, og det vil jeg simpelthen ikke vente på, ( de har på
nuværende tidspunkt haft min gamle
dvd i 18 dage ) og jeg har derfor sagt at jeg godt vil be' om at handlen går
tilbage, som forbrugerstyrrelsen
siger jeg er i min fulde ret til. Men det nægter www.mm-vision.dk at gå med
til.

De har derimod tilbudt mig en Mustek dvd til 595,- og så ville det være i
orden mener de.
MEN det mener jeg ikke. med mindre at jeg får 600,- tilbage osse. DET nægter
de osse,
og har derfor sagt at vi ikke har mere at snakke med hinanden om, andet det
går gennem
forbrugerstyrrelsen og klagenævnet.

Der er jeg da godt nok blevet skidt stillet eller hvad ?

Hvad kan jeg bedsst gøre for at få mine penge igen ?

De har været så flabet og utiltagende at snakke med, så nu har jeg besluttet
at
DER handler jeg ALDRIG mere.

Så tak for jeres venlighed og formidable service ( NOT !!! )
www.mm-vision.dk
Hersegade 24
4000 Roskilde
Tlf: 7022 1744
Fax: 7022 1745

Hilsen Jesper Laursen

--
!!! Slet ordet FJERN i min E-mail adresse
eller vil jeg ikke kunne modtage jeres mails !!!

Fra : Tim Christensen

Dato : 05-12-03 18:23

Jesper Laursen wrote:

> [...]
> 6-8 uger før den er lavet og retuneret.
> hvilket jeg syntes er temmelig lang tid, og rømmede mig så lidt over det til

http://www.net-tjek.dk/ehandel/forbrug/rettigheder.htm#rimelig%20tid

Reglerne siger bare at reperationen skal ske inden for "rimelig tid",
hvad der er rimeligt tid er lidt sværere at svare på, se evt linked.

Hvis afspilleren skal sendes til fjernøsten for at repareres så kan det
godt være at 6 uger er rimeligt selvom det lyder af meget.

Mvh

Tim

Fra : Martin Buhelt

Dato : 08-12-03 11:07

"Jesper Laursen" <jesperFJERN@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbrugerstyrrelsen og klagenævnet.
>
> Der er jeg da godt nok blevet skidt stillet eller hvad ?
>
> Hvad kan jeg bedsst gøre for at få mine penge igen ?

Inden du begynder med forbrugerklagenævnet, skal du være opmærksom på at
deres sagsbehandling nemt kan tage 1 år. Det er meget muligt, at du så får
ret, men hvis butikken vælger ikke at følge afgørelsen, skal du selv lægge
sag an i byretten. Her vil du så formentlig få ret, men du vil ikke få
dækket dine omkostninger, idet der tildeles sagsomkostninger i forhold til
sagens værdi - dvs. du får ikke dækket de faktiske omkostninger til sagen.

Jeg ville gå efter at få den nye model og betale de 200 kr. Det er muligt,
at du opfatter det som at det netto koster dig 395 kr, men den mener jeg
ikke holder helt. For det første er din gamle DVD afspiller slidt, og for
det andet har den formentlig ikke de samme faciliteter som den nye model?
Hvor meget tror du at du ville kunne sælge den gamle DVD afspiller for -
selvom den ikke var defekt?

/Martin

Fra : Jimmy

Dato : 08-12-03 23:43

> [...]
nægter
> de osse,
> og har derfor sagt at vi ikke har mere at snakke med hinanden om, andet

De har tilbudt dig at du kan købe en nyere DVD afspiller for din gamle + 200
kroner, og så kan det være nok så ligemeget hvor meget du gav for den i sin
tid, det er den værdi som afspilleren har for dem som tæller når du handler
på den måde. Du får jo heller ikke fuld pris for din gamle brugte bil, når
du køber en ny vel?
Hvis du mener det er uretfærdigt, så sig nej tak og vælg istedet at få den
reperaret.
Hvis i har lavet en aftale om du skal have en ny afspiller, og den ikke kan
leveres, så er der grobund for en go sag hos forbrugerklagenævnet, da din
gamle er defekt, og det skal løses inden for rimelig tid, og at din
afspiller ligger hos dem i 18 dage uden de kan leverer den du har bestilt
tæller vel også.