forkert frankering??
Fra : knap

Dato : 04-12-03 23:03

Jeg har tilsyneladende sendt et brev med for lidt porto på! Det vil jeg ikke
afvise er sket, men sagens kerne er, at modtageren af brevet har modtaget
opkrævning på for lidt porto?

Det kan da ikke være sandt, at Post DK ikke sender det til mig. For en ting
er sikkert jeg skriver altid afsender på!

Skal jeg betale? Jeg mener der er lidt ugler i mosen, det sket for selv om
jeg er sikker på at brev var korrekt frankeret.....

bj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-03 23:57

knap skrev:

>Jeg har tilsyneladende sendt et brev med for lidt porto på! Det vil jeg ikke
>afvise er sket, men sagens kerne er, at modtageren af brevet har modtaget
>opkrævning på for lidt porto?

Ja, sådan ordnes den slags.

>Det kan da ikke være sandt, at Post DK ikke sender det til mig.

Synes du ikke det er smart at meddelelser der muligvis haster,
kommer frem selv om brevet er frankeret forkert? Det synes Post
Danmark og jeg i hvert fald.

>Skal jeg betale?

Så meget kan en sagfører nå at skrive for en pris af 19,75 kr.:

   Ha ha ha.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-03 02:27

Bertel Lund Hansen wrote:

> modtageren af brevet har modtaget opkrævning på for lidt porto?
>
> Ja, sådan ordnes den slags.

Nej, den korrekte fremgangsmåde er, at hvis der ikke er afsenderadresse
på brevet, så sendes opkrævningen til modtager, men hvis der er
afsenderadresse, så sendes opkrævningen til afsender. Så enten har Post
Danmark lavet en fejl, eller også har afsender alligevel glemt at skrive
afsenderadresse.

> Synes du ikke [cut]
> Det synes Post Danmark og jeg [cut]
>
> Ha ha ha.

Er det nødvendigt at citere den udmærkede OSS?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-03 02:30

Kim Ludvigsen wrote:

> Er det nødvendigt at citere den udmærkede OSS?

Det var selvfølgelig den udmærkede fundats, jeg tænkte på. Måske det var
på tide at lukke Ole Lukøje ind.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kim

Dato : 05-12-03 09:59

On Thu, 04 Dec 2003 23:57:12 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Så meget kan en sagfører nå at skrive for en pris af 19,75 kr.:

>    Ha ha ha.

Det korrekte gebyr for mangl. frankering = Kr. 18,75.

--
Kim

Fra : Søren

Dato : 05-12-03 10:10

> Jeg har tilsyneladende sendt et brev med for lidt porto på! Det vil jeg
ikke
> afvise er sket, men sagens kerne er, at modtageren af brevet har modtaget
> opkrævning på for lidt porto?
Ja sådan foregår det.

> Det kan da ikke være sandt, at Post DK ikke sender det til mig. For en
ting
> er sikkert jeg skriver altid afsender på!
Så burde postdanmark også have sendt regningen til dig.

> Skal jeg betale? Jeg mener der er lidt ugler i mosen, det sket for selv om
> jeg er sikker på at brev var korrekt frankeret.....
Skal og skal...Hvis man som modtager får en regning på et underfrankeret
brev, har man altid muligheden for at nægte modtagelse af brevet ved at
afleverer det på posthuset, og så skal man jo ikke betale regningen.

OT : Jeg modtog engang et åbent postkort fra en kammerat i Italien som var
underfrankeret. Opkrævningen sad rundt om kortet med en elastik, så det var
at tage elastikken af, læse brevet, og sætte opkrævningen fast med
elastikken igen, og gå ned på posthuset og nægte modtagelse af postkortet.
Ikke helt i overensstemmelse med reglerne, men det virkede lidt for let at
slippe dengang. *S

/Søren