"Garenti" på brugte vare
Fra : H.P. Eriksen

Dato : 01-12-03 18:41

Hej

Den 20-6 fik jeg isat en ombytningsmotor i min Fiat.
I dag er toppakningen gået i den "nye" motor.
Ham der havde solgt motoren til min mekaniker siger at der kun er 3 måneders
garenti på det han sælger.

Er der nogen der kender reglerne ved reperation af biler??

HP

Fra : Henrik Petersen

Dato : 01-12-03 19:51

"H.P. Eriksen" <hp.eriksenXXXX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I dag er toppakningen gået i den "nye" motor.
> Ham der havde solgt motoren til min mekaniker siger at der kun er 3

Hvad ham der sælger motoren til din mekaniker, det er deres aftale, de kan
aftale hvad de vil (2 firmaer), men du har 2 års reklamationsperiode hos din
mekaniker, hvad han har den anden vej, er du ligeglad med. du kan ike blive
stillede dårligere en købeloven.
det første 6 måneder efter købet er det sælger (mekaniker) der skal bevise
at din motor var ioeden og efter 6 md er det omvendt.

Jeg går ud fra at du har fået lavede den hos en moms reg værksted og dit
værksted har købt din motor et andet firma.

Fra : H.P. Eriksen

Dato : 01-12-03 20:04

Gælder det også når det er et værksted - altså en reparation og ikke en
vare.
også når det er brugte ting?

Fra : David T. Metz

Dato : 01-12-03 21:31

H.P. Eriksen wrote:
> Gælder det også når det er et værksted - altså en reparation og ikke
> en vare.
> også når det er brugte ting?

Ja, men der tages hensyn til.at det er brugt. Man kan altså ikke forvente
samme levetid som en ny vare. Det der kan spille ind er hvor meget du
betalte for den (sammenlignet med prisen for en ny), hvor meget og hvordan
den er kørt siden samt evt. hvad du fik oplyst på værkstedet om hvor mange
kilometer der var tilbage i den.

David

Fra : H.P. Eriksen

Dato : 02-12-03 20:45

Ja - så er bilen lavet.
Ham der havde solgt motoren til min mekaniker gik med til at betale
hovedparten. Efter pres fra min mekaniker.
Jeg betalte 1200 - han betalte resten 1700 - jeg synes nok egentligt det er
ok.

HP