varme i lejet værelse
Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 30-11-03 16:12

Hejsa

Nu hvor vejret er begyndt at blive koldt opdager jeg hvor koldt mit
soveværelse bliver.
Jeg har 4 lejede værelser hvoraf stuen har en normal radiator og
børneværelset har en el radiator.

De 2 sidste værelser og især mit soveværelse bliver frygtelig koldt og nogle
dage kan jeg finde på at gå med jakke indendørs.
Nu vil jeg imorgen snakke med udlejer om installation af varme i de 2 sidste
værelser.

Kan jeg ifølge lejeloven eller andre love kræve at der skal være installeret
en eller anden form for varme på de 2 værelser?

- Kristian

Fra : Melanie

Dato : 30-11-03 18:35

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> wrote in message
> [...]
installeret
> en eller anden form for varme på de 2 værelser?

Hej Kristian

Hvad står der i lejekontrakten om hvem der sørger for varme, og hvordan?
Dette skulle gerne stå i § 5.

Håber det var en lille hjælp.

Mvh Melanie

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 30-11-03 19:30

> Hvad står der i lejekontrakten om hvem der sørger for varme, og hvordan?
> Dette skulle gerne stå i § 5.

§ 5 varme og vand

Varme: Udlejer leverer varme og varmt vand JA
Hvis ja, leje målet opvarmes med gas.
Varmeregnskabsåret begynder den 1/1 til 31/12

Lejer sørger selv for opvarming af lejemålet NEJ
Hvis ja, Lejemålet opvarmes ved:

Vand: Udlejer leverer vand til lejemålet JA
Hvis ja, udgiften fordeles i henhold til fordelingstal.
Vandregnskabsåret begynder den: 1/1 - 31/12

Det skal siges at jeg har boet her siden Marts og ikk reageret på dette før
da jeg ikke har haft brug for varme overhovedet.
I § 7 står der at man skal reagere senest 1 måned efter indflytning har
dette noget at sige ?

Fra : Melanie

Dato : 01-12-03 16:36

> [...]
> da jeg ikke har haft brug for varme overhovedet.
> I § 7 står der at man skal reagere senest 1 måned efter indflytning har

Hej igen

Jeg ville snakke med udlejer om det, og trods der er gået mere end 1 md. er
det jo først nu, at du mærker manglen. Jeg ved ikke hvad du har krav på, men
kontrakten siger jo, at udlejer sørger for varme.

Mvh Melanie