Sove/overnatte i bil?
Fra : Emil Jensen

Dato : 29-11-03 18:39

Hej NG

Er det lovligt at sove/overnatte i sin bil som holder parkeret på offentlig
vej?

Jeg har gennemtrævlet færdselsloven og politivedtægten uden at finde noget
som forbyder en at sove i sin bil (eller i det offentlige!).

Det nærmeste var §6 i politivedtægten (Københavns Politi) "Politiet kan
forbyde enhver, der opholder sig på en gade, at stå stille der eller at
færdes frem og tilbage på kortere strækning, når den pågældenes ophold eller
færden medfører ulempe for omboende eller forbipasserende, eller der er
begrundet formodning om, at den pågældende på dette sted udøver et ulovligt
erhverv."

Så mangler vi at finde paragraf om at det er ulovligt at sove på offentlige
steder, for man er da ikke til ulempe for nogen når man sover i sin bil (som
naturligvis er lovligt parkeret).

Mvh

Emil

Fra : Johan Wedell

Dato : 30-11-03 10:24

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> Er det lovligt at sove/overnatte i sin bil som holder parkeret på
offentlig
> vej?
*snip*

Og et lille tillægsspørgsmål fra mig: Forbyder loven ikke, at man kører bil,
hvis man er meget træt. I så fald kan man vel være nødsaget til en
p-plads-overnatning.

Mvh Johan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-11-03 10:32

"Johan Wedell" <johan_wedell@stofanet.REMOVEdk> skrev i en meddelelse
> Og et lille tillægsspørgsmål fra mig: Forbyder loven ikke, at man kører
bil,
> hvis man er meget træt. I så fald kan man vel være nødsaget til en
> p-plads-overnatning.

Såfremt det er ulovligt at overnatte på en p-plads er du så nødsaget til at
finde et andet sted at overnatte.

Fra : anders majland

Dato : 30-11-03 23:18

> Såfremt det er ulovligt at overnatte på en p-plads er du så nødsaget
> til at finde et andet sted at overnatte.

Yep afair så skiltes der specielt på p-pladser hvor overnatning ikke er
tilladt. Deraf kan man jo konkludere at det kan være tilladt at
overnatte i en bil der er lovligt parkeret. Men p-spørgsmål reguleres af
de lokale politivedtægter så svaret behøver ikke være entydigt.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid