Bankens rådgivningsansvar?
Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 29-11-03 12:12

Hej

Har i forbindelse med et bankskifte opdaget, at banken har regnet 80.000 kr.
forkert. Banken har styret det hele og har alle tidligere forpligtelser. Mit
spørgsmål er nu, hvilket ansvar har banken i sådanne sager? Det skal nævnes,
at det "blot" bevirker en noget længere afdragsperiode. Kan vi gøre banken
ansvarlig for noget som helst?

På forhånd tak for hjælpen..

Mvh.

Claus Viborg-Larsen

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 29-11-03 12:20

En tilføjelse: Et "gratis" bankskifte ser umildbart ud til, at at have
kostet os ca. 120.000 kr. hvis man regner alle omkostninger med, vel og
mærket uden, at have lånt noget ekstra.

/Claus

Fra : rasmus

Dato : 29-11-03 12:33

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc880ff$0$27305$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> En tilføjelse: Et "gratis" bankskifte ser umildbart ud til, at at have
> kostet os ca. 120.000 kr. hvis man regner alle omkostninger med, vel og
> mærket uden, at have lånt noget ekstra.

- hvad er det for omkostninger?

ras

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 29-11-03 16:47

Hej

Det drejer sig om kurstab og 2 stk. garantiforpligtelser. Alt sammen noget
banken burde have taget højde for, efter min mening.

/Claus

Fra : Rune Wold

Dato : 29-11-03 21:26

Claus & Lene Viborg-Larsen wrote:

[klip]

> Mit spørgsmål er nu, hvilket ansvar har banken i sådanne sager?

Bankerne er underlagt et professionsansvar, som antagelig er ret strengt,
når der er tale om rådgivning af ikke-professionelle.
Hvis i rent faktisk har lidt et tab, vil bevisbyrden for ansvarsgrundlaget
næppe være det store problem.

/Rune Wold