Bachelor?!?
Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 28-11-03 18:33

Hej!
Ved ikke om det er den rigtige gruppe at henvende mig i, men ....
Tja, jeg skal til at skrive Bachelor og det indenfor Jura. Læser HA (Jur)
Jeg er mere eller mindre kommet frem til at det skal være indenfor
forbrugerret, men det er jo et bredt emne. Så jeg håber at der er en eller
anden der kan hjælpe mig med indsnævrer det lidt.
Har tænkt på: Løsøresælgerens retsstilling eller lignende.
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

På Forhånd Tak!
Jess Møller

PS. Er lidt presset idet jeg skal aflevere emneforslag på Mandag.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 28-11-03 20:51

"Jess Møller-Petersen" skrev:

> [...]
> Har tænkt på: Løsøresælgerens retsstilling eller lignende.
> Håber at der er nogen der kan hjælpe mig

Nu kender jeg ikke så meget til hvad der forventes af en bacheloropgave
eller hvilket omfang den skal have, men umiddelbart lyder "løsøresælgerens
reststilling" som en noget bred afgrænsning. Du skal være noget mere
specifik.

Hvis du vil have nærmere hjælp, så må du lige skrive lidt om hvad ba-opgaven
indebærer og hvad du nærmere har tænkt på.

/kristian

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 28-11-03 21:15

Hej!
Jeg skal først og fremmest kun aflevere et emne som jeg tager et
udgangspunkt fra, altså Løsøresælgerens retsstilling. Og derpå skal jeg så
udfra en eventuelt disponere præcisere hvad jeg skrive om ex.købeloven i
sammenhold med Kreditaftaleloven, salg på kredit m.m.
I dette vil jeg selvfølgelig inddrage nogle sager.
Men en Bachelor nu om stunder er nærmest som en fri dansk stil som bare skal
fylde lidt mere end normalt.
Det eneste jeg pt. er sikker på er at heg vil skrive om "køb og salg". Og
grunden til jeg søger lidt hjælp her, fordi måske havde i nogle ideer til
mere specifikt emne indenfor rammen...

Ved ikke om det hjalp, men...

Jess Møller

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 29-11-03 15:32

"Jess Møller-Petersen" skrev:

> [...]
> udfra en eventuelt disponere præcisere hvad jeg skrive om ex.købeloven i
> sammenhold med Kreditaftaleloven, salg på kredit m.m.

Ok. Så kan det jo godt være bredt.

> I dette vil jeg selvfølgelig inddrage nogle sager.
> Men en Bachelor nu om stunder er nærmest som en fri dansk stil som bare skal
> fylde lidt mere end normalt.

Forhåbentlig ikke som en fri dansk stil... Hvor meget er "mere end
normalt" - er det 10-15 sider eller noget i den stil?

> Det eneste jeg pt. er sikker på er at heg vil skrive om "køb og salg". Og
> grunden til jeg søger lidt hjælp her, fordi måske havde i nogle ideer til
> mere specifikt emne indenfor rammen...

Det kan nok være lidt svært at vide, hvad du lige synes er mega-spændende,
men der er da mange ting at gribe fat i. Fx kunne du lave noget om
mangelsbedømmelsen eller sælgerens erstatningsansvar. Det kan nok bare være
svært at finde praksis på, hvis det skal være i forbrugerkøb. Men mon ikke
der er nogen sager. Så kan du også hive lidt erstatningsret ind.

Men jeg synes selv at mange af ideerne til hvad der kan inddrages først
kommer når man har skrevet sin første disposition og er gået i gang med
researchen. Så dukker der ny vinkler op, som kunne være interessante at
beskrive. Så er det jo godt, at du kun skal aflevere et bredt emne fra
starten.

Skynd dig på biblioteket, så du kan kapre kommenteret købelov, Lærebog i
Dansk og International Køberet og andre goodies inden de andre.

/kristian