Kørsels fradrag
Fra : Maxi

Dato : 27-11-03 12:14

Jeg kan ikke lige overskue hvordan jeg skal angive mit kørselsfradag. Jeg
har siden juli haft 60 km til mit arbejde. Jeg har 10 arbejdsdage om
måneden. Hvordan skal jeg angive til toldskat kørselfradraget for 2003? og
for 2004? jeg har kigget lidt på toldskat.dk men der har jeg ikke kunne
finde noget om 2003 ..Kun at man rette for 2004.. Nogen der har prøvet det
og lige kan fortælle hvordan I har gjort det??

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-03 12:19

"Maxi" <dilorjaan50@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> og lige kan fortælle hvordan I har gjort det??

Kontakt dit lokale skattevæsen, så hjælper de dig.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-03 13:15

Maxi skriblede:
> [...]
> jeg ikke kunne finde noget om 2003 ..Kun at man rette for 2004..
> Nogen der har prøvet det og lige kan fortælle hvordan I har gjort

Du gør det på din selvangivelse. Din selvangivelse for 2003 kommer først i
foråret 2004. For 2004 kan du nå at få det med på forskudsopgørelsen.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-03 14:34

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Du gør det på din selvangivelse. Din selvangivelse for 2003 kommer først i
> foråret 2004. For 2004 kan du nå at få det med på forskudsopgørelsen.

Han kan da også nå at rette det for 2003. Han fik da bare få et stort
fradrag i december...
Jeg synes personligt det var rart at få et frikort på lidt over 1 md. i
sidste uge.. Så er der råd til julegaver.. Til mig selv

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-03 18:29

Morten Fruergaard skriblede:

> Han kan da også nå at rette det for 2003. Han fik da bare få et stort
> fradrag i december...

Det er da ikke sikkert. Han har måske ikke opgivet sin nye indtægt på
forskudsopgørelsen, så måske bliver der trukket for lidt kildeskat i
øjeblikket. Derudover vil jeg tro at det er for sent nu, men jeg er ikke
sikker.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-11-03 19:10

> [...]
> Det er da ikke sikkert. Han har måske ikke opgivet sin nye indtægt på
> forskudsopgørelsen, så måske bliver der trukket for lidt kildeskat i

Det er jo ikke til at vide, når han ikke skriver det...

> Derudover vil jeg tro at det er for sent nu, men jeg er ikke
> sikker.

Jeg fik rettet min for under 14 dage siden...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : 'Knud'

Dato : 27-11-03 17:23

> [...]
det
> og lige kan fortælle hvordan I har gjort det??

For 2003 angiver du engang til foråret 12 måneder * 10 arbejddage *
(60 -24) km * fradragssatsen (ca. 2 kr) = ca 9000 kr.
For 2004 kan du allerede nu påvirke din forskudsregistrering efter samme
formelt, men du skal stadig lave indberetningen til selvangivelsen i foråret
2005.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-11-03 17:28

"'Knud'" <kndth@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> For 2003 angiver du engang til foråret 12 måneder * 10 arbejddage *
> (60 -24) km * fradragssatsen (ca. 2 kr) = ca 9000 kr.

Det er nok bedre at nøjes med 6 måneder. Maxi har kun haft kørselsfradrag
siden juli.

/Per

Fra : Lasse

Dato : 28-11-03 11:56

Hej Maxi

Du ringer til din lokale skattemyndighed og opgiver dit kørselsfradrag. Så
modtager du et nyt skattekort i løbet af nogle dage, men om det kan nå at få
virkning for decemberlønnen er nok mest afhængig af hvornår den køres hos
din arbejdsgiver. Men selvom det ikke kan nåes, er det ikke nødendigvis
nogen dårlig idé at ordne det nu, så du får den endelige opgørelse omkring
maj. Ellers skal du jo rette det på det tidspunkt.

Fradraget beregnes således:

For de første 24 kilometer er der ikke fradrag, for de næste 76 er det på
1.60 kr./km og taksten falder til det halve for de kilometer der ligger over
de 100.
Dit daglige fradrag bliver derfor på 36 km * 1.60 kr/km = 57.60 kr. hvis du
har 60 km til og fra dit arbejde
Har du derimod 60 km hver vej bliver dit daglige fradrag på (76 km * 1.60
kr/km) + (20 km *0.80 kr/km) = 137.60 kr.

Og så er det jo bare at gange med antallet af arbejdsdage.
Håber det hjalp lidt

Lasse