regler for nedsættelse af bøde
Fra : S.G

Dato : 26-11-03 18:36

Jeg har her til aften været "kriminel" :o/ og fået min første bøde
nogensinde :(
Jeg har trillet på min cykel uden lys og modtager derfor en bøde på 500,-
indenfor de nærmste par dage. Fair nok, det er min egen skyld, jeg har brudt
loven og accepterer derfor at bøden skal betales.
Men nu er jeg studerende, og så var det jeg kom til at tænke på, at er der
ikke noget med at bøden kan nedsættes hvis man er studerende eller tjener
under x antal kroner om året?
Mindes at det ikke er ved alle bøder man kan benytte sig at dette, men kan
jeg mon i mit tilfælde ?

Fra : ELhauge

Dato : 26-11-03 18:40

"S.G" <diller@333mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller tjener
> under x antal kroner om året?
> Mindes at det ikke er ved alle bøder man kan benytte sig at

Det stå på bagsiden af den bøde du får, der er også
vejledning.... har selv lige fået en for at over hale en last
bil, med 97 km i time :(
Hvor mange gasser ikke lidt op når de overhaler :( 11 år uden
en bøde... og så på den måde :((((((((
(Hov kom vist OT med det brok...skal ikke ske igen )

Venligst
Elhauge

Fra : C. Caspersen

Dato : 27-11-03 17:21

"ELhauge" <xxx@xxxx.kæmpefjols> skrev i en meddelelse
> Hvor mange gasser ikke lidt op når de overhaler :( 11 år uden
> en bøde... og så på den måde :((((((((

Hvad er fartgrænsen - *også* når du overhaler ?

/Caspersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-11-03 18:50

"S.G" wrote:

> [...]
> under x antal kroner om året?
> Mindes at det ikke er ved alle bøder man kan benytte sig at dette, men kan

Jo, du skal selv dokumentere fx seneste årsopgørelse (evt. i denne tid
forskudsopgørelse), at du tilhører lavindkomstgruppen.

For når man tilhører den, så kan man få nedsættelse af færdselsbøder som
den du har fået.

Men du skal lige vide, at det ikke har noget at gøre med at du er
studerende, men alene fordi din indkomst er lav.

For at tilhøre lavindkomstgruppen skal have maks. have 75% af
maks.dagpengesats eller ca. 9k pr. mdr. før skat.

Din bøde kan nedsættes - jf. bødekataloget - til 300 kroner.

http://www.netjurist.dk/pdf/boedekatalog.pdf
afsnit 2.2.3

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået