Hejsa Ng.
Jeg har netop sendt en sag til forbrugerstyrelsen, men menere i at jeg har
chance for at vinde den:
Jeg skriver til jer, da jeg d. 2/12.2002 brugte min børnopsparing på at købe
en Asus 2400e combo hos jer.
1/12-2002 Snakker med en medarbejder (kan ikke huske navnet), som jeg
oplyser om at jeg har fundet maskinen billiger på
www.edbpriser.dk, men
heller vil købe hos jer, da jeg menere jeres firma ser mere seriøst ud.
Personen siger at jeg blot skal ligge bestillingen ind, og skrive at det er
efter aftale, så vil jeg få computeren til de 14000,- som de også solgte den
til det billigste sted.
2/12-2002 Køb af bærbar computer Asus 2400e combo. til 14062,00 kr. med
fragt.
Efter modtagelse af computeren, og installering af windows opdager jeg at
den maskine jeg har fået tilsendt kun har 128 mb ram(og var billigere end de
14000,-), mod den jeg bestilte havde 256 mb ram. Jeg kontakter jer, hvor jeg
får oplyst at jeg må have lavet en fejl i bestillingen, jeg oplyser at jeg
ønsker at retunere maskinen, og får afvide at det kan jeg godt, men jeg vil
ikke få det fulde beløb tilbage da jeg har haft pakket den ud. Jeg beslutter
herefter at beholde maskinen, da jeg godt kan leve med en lille detalje.
Slutningen af April - Begynder computeren at fryse i opstarten, samt
brænderen ikke altid virker. Computeren kommer til repration hvor
Motherboard skiftes.
8/5-2003 Computeren modtages retur, men virker stadig ikke optimalt pga.
samme fejl. Jeg kontakter jer, som henviser mig til ***, hvor jeg bliver
oplyst om at det så må være Harddisken. Da jeg er ved at skrive eksamens
opgave, gør jeg opmærksom på at jeg ikke kan undvære min computer mere,
herefter får jeg tilsendt en ny Harddisk, som jeg så selv må installere.
I starten of oktober, begynder maskinen igen på ikke at virke optimalt.
Maskinen sendes retur igen, hvorefter motherboard nu skiftes for 2. gang.,
og man menere ikke at kunde finde en af fjelene (en gul streg gennem
skærmen).
Jeg har nu oplevet at maskinen flere gange ikke vil brænde cd, der er en
pixel fejl på skærmen, samt den gule streg stadig er der, jeg er godt træt
af at have så mange problemer med denne maskine.
Jeg gjorde jer, opærksom på ved sidste repration at jeg ønskede maskinene
ombyttede, og fik klar besked om at en fejl skulle have været der mindst 3
gange før, samt blev afvist at man sendte min mail vidre til ASUS.
Dokumentation, vidre, og emails forligger.
På baggrund af overstående sagsforløb, og oplysning ønsker jeg hermed
handlen ophævet og ønsker derfor pengene retur.
Jeg forventer svar inden forventer et svar inden for 8 dage, hvorefter jeg
må overlade sagen til forbrugerklage nævnet.
Dette blev afvist!!!
/Kennneth