vedr. forældremyndighed (fælles )
Fra : Ukendt

Dato : 25-11-03 21:44

Hejsa

En af min venner er lige blevet far , da hans kæreste fødte var de ikke
samboende !

efter fødslen får hun en blodprop i benet, og bliver behandlet for dette !
hun får siden hen en forgiftning, og ligger nu i coma, men mange vitale
organer udtaget og flere lemmer amputeret, og han har fået den besked fra
lægerne at der ikke er mange chancer for at hun nogensinde vågner igen !

Hun har ikke fået skrevet under på forældremyndigheds papierne, og han står
nu med et myndigheds problem vedr. barnet !
han står optegnet som faderen til barnet

hvor står han henne rent Juridisk, og hvad bør han gøre ! (for at kunne
beholde sit barn )

MVH.
Anders Skalsted - Din Personlige Unlocker
www.dinunlocker.dk

Fra : René

Dato : 25-11-03 22:56

"Anders Skalsted - www.dinunlocker.dk" <anders(a)dinunlocker.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc3bf77$0$70012$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> han står optegnet som faderen til barnet
>
> hvor står han henne rent Juridisk, og hvad bør han gøre ! (for at kunne

Han kan ansøge Statsamtet om den midlertidige forældremyndighed som gælder
indtil moderen enten er rask eller død. Hvis hun ikke overlever skal der
ansøges om afgørelse om forældremyndigheden hos Statsamtet.

René

Fra : Brian k

Dato : 26-11-03 14:35

René wrote:

> [...]
> gælder indtil moderen enten er rask eller død. Hvis hun ikke
> overlever skal der ansøges om afgørelse om forældremyndigheden hos

Hej Rene

Det er vist længe siden at SA har stået for dette.

Så vidt jeg ved er det en dommer der skal afgøre disse spørgsmål.

Men det skulle næppe være et problem at få dommeren til at se problemet og
løse det.

mvh
brian

Fra : René

Dato : 26-11-03 15:54

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hej Rene
>
> Det er vist længe siden at SA har stået for dette.

Siger du at jeg er blevet gammel

> Så vidt jeg ved er det en dommer der skal afgøre disse spørgsmål.

Det kommer lidt an på omstændighederne ved spørgsmålet om
forældremyndigheden.

Hvis der er enighed mellem forældrene om hvem der skal have
forældremyndigheden alene så er det Statsamtet der godkender aftalen.

Hvis der er uenighed mellem forældrene om hvem der skal have
forældremyndigheden så er det retten der afgør hvem der skal have
forældremyndigheden alene.

Hvis der er anlagt retssag om forældremyndigheden så er det retten der afgør
om der skal være midlertidig forældremyndighed og til hvem (Hvis der anmodes
om det).

Hvis der er fælles forældremyndighed og den ene forældre dør så har den
anden forældre forældremyndigheden alene.

Hvis der er eneforældremyndighed og forældremyndighedsindehaveren dør så
skal Statsamtet bestemme hvem der skal have forældremyndigheden. Og den
afgørelse kan indbringes for retten (En forældremyndighedssag mod den
Statsamtet har tillagt forældremyndigheden ikke mod Statsamtet)

Hvis forældremyndighedsindehaveren er "forhindret" i at varetage
forældremyndigheden så kan statsamtet afgøre hvem der skal have midlertidig
forældremyndighed så længe "forhindringen" varer.
(Lov om forældremyndighed og samvær § 25)

René