Tilladelig overskridelse af anslået pris.
Fra : Kasper Jensen

Dato : 25-11-03 18:39

Jeg har benyttet et program til at uploade nogle oplysninger til
internettet. Da jeg åbnede programmet, blev jeg oplyst om, at jeg skulle
opdatere det, hvilket jeg gjorde. Jeg brugte så 20 minutter på at
indtaste de oplysninger, som jeg ville have uploadet. Programmet
oplyste, at det antageligt ville koste 8 kr., men at prisen kunne være
ændret i forbindelse med markedsføringstiltag ("Din liste indeholder 4
varer. Total approximate for this auction list is 8 DKK. The price is
indicative and is subjekt to variations related to marketing offers. Do
you want to continue the upload of your list?"). Da jeg så uploader
oplysningerne, så får jeg at vide, at det kostede 10 kr. Da det kun er
20 minutter siden, at jeg opdaterede programmet, så synes jeg, at det er
noget fusk. Jeg ville nok have ment, at det var mest praktisk, at der
poppede endnu et vinude op, som fortalte mig, at prisen var ændret, så
jeg på ny kunne overveje, om jeg stadig ønskede at uploade. Umiddelbart
uden videre juridisk viden, så ville jeg vurdere, at der er tale om et
overslag, som vist nok kun må overskrides med 20% eller en totalpris på
9,60 kr. Spørgsmålet skyldes ikke de par småører men mere det
principelle i det...jeg kunne lige så godt have uploadet oplysninger for
over 1000 kr., og så var prisforskellen naturligvis nok noget større
opgjort i kroner.

--
Kasper Vinyl forever.
*Alt* med Gasolin' og Kim Larsen købes, sælges og byttes.

Fra : David T. Metz

Dato : 26-11-03 02:09

"Kasper Jensen" <kasperjensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Programmet
> oplyste, at det antageligt ville koste 8 kr.,

> Da jeg så uploader
> oplysningerne, så får jeg at vide, at det kostede 10 kr.

Kan det være momsen der driller? Jeg aner jo ikke hvad det er for en ydelse
du køber, men kunne det være at overslaget er givet uden moms?

David

Fra : Kasper Jensen

Dato : 26-11-03 02:36

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan det være momsen der driller? Jeg aner jo ikke hvad det er for en
ydelse
> du køber, men kunne det være at overslaget er givet uden moms?

Nej, det har ikke noget med moms at gøre. Jeg uploader varer til en
internetauktion, og jeg er, efter at jeg har lagt den oprindelige
meddelelse op på news, blevet gjort opmærksom på, at der er visse
problemet med, at servicen "slå til"-pris nu koster penge. Denne service
er i programmet ikke angivet med mulighed for fremtidig
betalingsopkrævnings"risiko", hvilket derimod visse andre angivne
gratis-funktioner i programmet er angivet med. Jeg synes derfor stadig,
at det ligner bondefangeri...i særdeleshed fordi, at jeg har opdateret
programmet 20 minutter før uploadningen og heller ikke i forbindelse med
uploadningen er blevet gjort bekendt med, at der skulle være sket
prisændringer.

Men det med momsen var et ganske glimrende gæt...andre er dog blevet
belemret med en prisstigning større end 25%.