Anmelde for momsfusk...?
Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 25-11-03 14:42

Jeg har kendskab til en person der laver momsfusk i stor stil og ønsker at
melde ham for dette. Hvorledes gør man det? Ringer man bare til told og skat
eller...? Hvor meget bevis kræver det eller kan de se det ved en nærmere
undersøgelse af personens regnskaber?

Fra : David T. Metz

Dato : 25-11-03 15:53

kaninfisker@ofir.dk skriblede:
> Jeg har kendskab til en person der laver momsfusk i stor stil og
> ønsker at melde ham for dette. Hvorledes gør man det? Ringer man bare
> til told og skat eller...?

Hvis du kontakter den relevante region skal de nok finde ud af det:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=158921&ov_id=0&i=1

> Hvor meget bevis kræver det eller kan de
> se det ved en nærmere undersøgelse af personens regnskaber?

Det er jo ikke dit problem, men Told og skats.

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 25-11-03 16:22

> Det er jo ikke dit problem, men Told og skats.

OK, men vil de ikke have en slags begrundet mistanke? Ellers kunne alle og
en hver jo anmelde alle mulige bare de havde et eller andet "i siden" på
dem....

Det ville da give meget spildt tid for t&s?

Fra : Beeblebrox

Dato : 25-11-03 18:34

kaninfisker@ofir.dk wrote:

> Det ville da give meget spildt tid for t&s?

Det offentlige opererer ikke med begrebet 'spildtid'!
-desværre!

-C

Fra : AnlægsgartnerJohn

Dato : 26-11-03 05:13

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det offentlige opererer ikke med begrebet 'spildtid'!
> -desværre!
>
> -C

Jo da... Op til 37 timer om ugen pr ansat... ))

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-03 00:17

"kaninfisker@ofir.dk" <brugtpc@hotmail.com> wrote in

> OK, men vil de ikke have en slags begrundet mistanke? Ellers
> kunne alle og en hver jo anmelde alle mulige bare de havde et
> eller andet "i siden" på dem....

Mon ik de vil spørge dig om du kan forklare hvorfor du mener der er
snyd eller noget i den stil ?

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 26-11-03 01:25

> Mon ik de vil spørge dig om du kan forklare hvorfor du mener der er
> snyd eller noget i den stil ?

Jo det er jo det....

Jeg har en række kopier af salgs fakturaer som ikke fremgår af det regnskab
som er fresendt til t og s. Mon det er nok? Jeg har været ansat i firmaet,
derfor har jeg "insiderviden" ;) ....

Fra : Henning Makholm

Dato : 26-11-03 08:13

Scripsit "kaninfisker@ofir.dk" <brugtpc@hotmail.com>

> Jeg har en række kopier af salgs fakturaer som ikke fremgår af det regnskab
> som er fresendt til t og s. Mon det er nok?

Det bør være rigeligt til at iværksætte en nøjere undersøgelse. Hvis
ikke, er det ihvertfald ikke din skyld.

--
Henning Makholm "And why should I talk slaves' and fools' talk? I
don't want him to live for ever, and I know that he's

Fra : Mazda4ever

Dato : 28-11-03 02:48

OK, jeg kender en der snart får en hilsen *gg*
him to or not."

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 15:58

"kaninfisker@ofir.dk" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har været ansat i firmaet,
> derfor har jeg "insiderviden" ;) ....

Det siger jo alt om dit selvværd.

Hr. Bjørn

Fra : bem

Dato : 28-11-03 16:08

Bjørn Jørvad wrote:

> Det siger jo alt om dit selvværd.

??

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-03 16:09

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ??

Hmmm ... det må være ualmindeligt ringe.

Dernæst har manden nok udført sort arbejde med materialer indkøbt i selv
samme virksomhed.

Måske den gamle virksomhed burde anmelde den tidligere medarbejder for
udførelse af sort arbejde...så står de jo lige..!

PS: Dernæst er er indlæggeren anonym .... føj for den lede.

Hr. Bjørn

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 28-11-03 23:00

Øhhh... Bjørn? Hvad ævler du om?

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 02:12

"Martin / Fårevejle" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Øhhh... Bjørn? Hvad ævler du om?

Trist du ikke kan følge mig.

Tidligere medarbejdere skal anmelde deres tidligere arbejdsgiver for
(evt.) momsfusk.

Tidligere arbejdsgivere skal anmelde deres tidligere medarbejdere for
(evt.) skattefusk.

Det er essensen af den (modige og hævngerrige) tidligere
medarbejder/arbejdsgiver.

Sikke et land vi lever i..!!!

Hr. Bjørn

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 29-11-03 02:27

Ja undskyld med jeg er stadig ikke med? Antyder du at jeg fusker med skatten
da?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 29-11-03 02:28

Og den her fatter jeg altså heller ikke hvad du mener med? Jeg var / er
altså ikke tømrer eller lign....

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 02:34

> [...]
er
> altså ikke tømrer eller lign....
>
> "Dernæst har manden nok udført sort arbejde med materialer indkøbt i

Glem det.

Bare husk at tryk avler modtryk og galden gælder den oprindelige
indlægger.

PS: Man behøver altså ikke være håndværker for at lave sort arbejde. Jeg
har ladet mig fortælle, det sagtens kan lade sig gøre som eks.
IT-mand/kvinde også (på alle niveauer), ja selv som jurist/advokat eller
dommer for den sags skyld.

Hr. Bjørn

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 29-11-03 02:46

> Glem det.

Oki

> Bare husk at tryk avler modtryk og galden gælder den oprindelige
> indlægger.

Ja det er jo netop "modtrykket" jeg vil lægge....

> PS: Man behøver altså ikke være håndværker for at lave sort arbejde. Jeg
> har ladet mig fortælle, det sagtens kan lade sig gøre som eks.
> IT-mand/kvinde også (på alle niveauer)

Det var bare da du begyndte at fable om materialer og lign at jeg tænkte du
måske troede jeg var en slags håndværker....

, ja selv som jurist/advokat eller
> dommer for den sags skyld.

Forhåbentligt ikke.... i hvert fald da ikke sidstnævnte...?

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 02:50

"Martin / Fårevejle" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja det er jo netop "modtrykket" jeg vil lægge....

Jeg er overbevist om, der er betydelig flere skattekroner i at angive
ansatte for sort arbejde, end der er i at angive virksomheder for
momssvindel.

Specielt da alle kapitalselskaber skal underkastes en kritisk revision
af et eks. revisionsselskab.

> Det var bare da du begyndte at fable om materialer og lign at jeg
tænkte du
> måske troede jeg var en slags håndværker....

Kan man eks. ikke kalde et motherboard, en softwarepakke eller en
harddisk for "materialer"..?

> , ja selv som jurist/advokat eller
>
> Forhåbentligt ikke.... i hvert fald da ikke sidstnævnte...?

Jeg har i hvert fald hørt om dem, der har modtaget sort arbejde.

Hr. Bjørn