Mystisk mail ang. domain?
Fra : Ronni

Dato : 24-11-03 22:31

Hejsa NG

En af mine venner ejer et domæne, som kan sættes i forbindelse med en
tegneseriefigur.
Dette domæne har i lang tid ikke været brugt til meget andet end mail, og
ping på domænet er sat op til at svare på 127.0.0.1 (localhost) som er ens
egen computer man sidder ved. Man får altså heller intet frem hvis man går
ind på siden.

Her for nogle dage siden modtog han så denne mail:

Subject: Webside
Jeg er opmærksom på, at på websiden www.domæne.dk fremtræder umiddelbart
udertegnedes egen hjemmeside. Dette er ikke lovligt.
Jeg beder dem inden 3 dage fra dags dato slette deres brug af undertegnedes
hjemmeside. I modsat fald gøres erstatningskrav gældende.

M.v.h.
Advokat <hr x>

Den er sendt fra en almindelig internet udbyder webadresse, men navnet (hr
x) optræder dog på www.advokaten.com

Mine spørgsmål er:
1. Hvad mener han med: websiden www.domæne.dk fremtræder umiddelbart
udertegnedes egen hjemmeside ?
2. Er det overhovedet juridisk bindende at sende en mail, han ved jo ikke om
den bliver læst?
3. Hvad kan han have som hensigt at opnå ved dette?
4. Er det overhovedet noget man skal tage alvorligt?

Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Ronni
rofe<FJERN>@<DETTE>mailme.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-11-03 23:33

In <bptta1$6ee$2@sunsite.dk> "Ronni" <no@mail.xxx> writes:

> [...]

>Jeg beder dem inden 3 dage fra dags dato slette deres brug af undertegnedes
>hjemmeside. I modsat fald gøres erstatningskrav gældende.

Der er vel bare en teknisk fjols, som har skrevet www.tegneserie-figur.dk og
set hans egen webserver.

Grin af det og drik noget varm kakao og splid saa ikke mere tid.

Mvh
/Martin

Fra : Ronni

Dato : 24-11-03 23:51

> [...]
og
> set hans egen webserver.
>
> Grin af det og drik noget varm kakao og splid saa ikke mere tid.

Nårh ja.... hehe, det var faktisk slet ikke faldet os ind, at det var en
mulighed, men det er jo klart at hvis han har sin egen webserver kørende på
127.0.0.1 vil han se sin egen side.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Ronni

Fra : Jimmy

Dato : 25-11-03 00:10

> Nårh ja.... hehe, det var faktisk slet ikke faldet os ind, at det var en
> mulighed, men det er jo klart at hvis han har sin egen webserver kørende

> 127.0.0.1 vil han se sin egen side.
>
> Tak for hjælpen!

Ville da også glo lidt, hvis jeg hoppede ind på et eller andet domæne og
pludselig så min egen hjemmeside :).

Fra : Rasmus

Dato : 25-11-03 12:13

"Ronni" <no@mail.xxx> wrote in message
> [...]
>
> Nårh ja.... hehe, det var faktisk slet ikke faldet os ind, at det var en
> mulighed, men det er jo klart at hvis han har sin egen webserver kørende

Det kunne jo være du skulle gøre "Hr. X" opmærksom på at det altså er hans
egen webserver han ender på, og ikke din

mvh
Rasmus

Fra : thomas schreiber

Dato : 25-11-03 17:01

Det samme sker hvis du laver er link til C:\WINDOWS på din hjemmeside. Så
har du ligepludselig alle hans data på din server

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-11-03 18:56

On Tue, 25 Nov 2003 17:00:32 +0100, "thomas schreiber"
<nospam@nospam.com> wrote:

>Det samme sker hvis du laver er link til C:\WINDOWS på din hjemmeside. Så
>har du ligepludselig alle hans data på din server

Nu er vi alle ikke så "dumme" at installere Windows i C:\Windows som
standard.
Flemming Jacobsen

Fra : Pepsi

Dato : 26-11-03 01:42

Thunderbird [7100] skrev:

> Nu er vi alle ikke så "dumme" at installere Windows i C:\Windows som
> standard.

De data som kan browses i vil aldrig være på serveren.
De er simpelthen blot tilgængelige i brugerens browser
i kraft af stien til mappen på den lokale computer, så
der er ikke noget at frygte.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-11-03 00:00

Ronni skrev:

>En af mine venner ejer et domæne, som kan sættes i forbindelse med en
>tegneseriefigur.

Hvilket?

Det er irriterende at vi ikke får alle relevante oplysninger.

--
Bertel

Fra : Rasmus

Dato : 25-11-03 12:16

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvilket?
>
> Det er irriterende at vi ikke får alle relevante oplysninger.

Det er vel ligegyldigt hvilken tegneseriefigur??
Problemet drejer sig om at "Hr. X" ser hans egen hjemmeside når han besøger
www.tegneseriefigur.dk fordi den henviser til 127.0.0.1, og dermed tror at
hans hjemmeside ligger på www.tegneseriefigur.dk

Men du er måske bare nysgerrig?

mvh
Rasmus

Fra : Beeblebrox

Dato : 25-11-03 00:22

Ronni wrote:
> [...]
> egen computer man sidder ved. Man får altså heller intet frem hvis man går

Kan det ikke være at han har besøgt din hjemmeside og et eller andet
netværksopsætning/protokolværk gør, at den loader hans egen side?

Du kunne jo give de faktiske domæne så der kunne testes lidt på om det
hele ikke blot skyldes en misforståelse af tekniske forhold!

Vh,
Claus

Fra : thomas schreiber

Dato : 25-11-03 17:03

> ping på domænet er sat op til at svare på 127.0.0.1 (localhost) >
>
> Med venlig hilsen
> Ronni

Hvad mener du med dette? Hvis jeg pinger en offentlig IP, kan jeg vel ikke
få svar fra localhost, som er min egen maksine? Eller peger www.domæne.dk
127.0.0.1 eller hvordan skal det forståes?

Fra : Ronni

Dato : 25-11-03 18:32

> [...]
> få svar fra localhost, som er min egen maksine? Eller peger www.domæne.dk

> 127.0.0.1 eller hvordan skal det forståes?

Om jeg må oplyse det faktiske domæne skal jeg spørge min ven om. Det er
ligeså ham der har sat DNS op til domænet så hvordan han har fået det til at
svare fra 127.0.0.1 skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan spørge ham.

Det var mere min egen nysgerrighed der gjorde at jeg spurgte her i gruppen,
om hvad Hr. X mente med hans mail, og om det overhovedet var juridisk
bindende at sende en email. At det så rent faktisk skyldes min vens DNS
setup at Hr. X ser sin egen side, og det er en misforståelse, gav det jo
bare en anden drejning.

Med venlig hilsen
Ronni

Fra : Henning Makholm

Dato : 25-11-03 23:06

Scripsit "thomas schreiber" <nospam@nospam.com>

> Hvad mener du med dette?

Ud fra det øvrige oplyste ser det ud som om det er en (ret forvirret)
måde at sige at zonefilen indeholder noget i retning af

www.tegneseriefigur.dk. A 127.0.0.1
tegneseriefigur.dk. MX smtp.isp.dk

Det har ikke meget med ping(8) at gøre, men det er muligt at spørgeren
er vant til at bruge ping(8) til at slå IP-adresser op [1] og ikke
rigtig er klar over hvordan det virker indeni.

[1] Det gør jeg også selv fra tid til anden, men mest når jeg
mistænker et problem med hosts eller nsswitch.conf. Ellers er
host(1) mere økonomisk of fleksibel.

--
Henning Makholm "Vend dig ikke om! Det er et meget ubehageligt syn!"