Opsigelse ?
Fra : ABS

Dato : 24-11-03 05:59

Jeg og en ven har diskuteret hvordan man skriver en god opsigelse. Det skal
gerne være en "pæn" opsigelse.

Hvor finder vi eksempler herpå ??

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 07:10

Her er den skabelon jeg bruger:

----------------------
Jeppe Vestergaard

Adresse

Postnummer by

Blenstrup d. 5/3-2003

Telia Mobile

Ejby Industrivej 135

2600 Glostrup

Opsigelse af Telia Choice abonnement

Jeg ønsker hermed, at opsige mit mobilabonnement ved Telia, abonnementsform
Telia Choice, med øjeblikkelig virkning.

Kundenummer: xxxxxxxxx

Mvh.

Jeppe Vestergaard

----------------------

Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg
Der er en "fejl" i min email-adresse.

Fra : Mogens

Dato : 24-11-03 08:07

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> Her er den skabelon jeg bruger:

Du tror ikke, det var ifm. et job?

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-03 16:52

> Du tror ikke, det var ifm. et job?

Tror ikke lige jeg havde hovedet med mig i morges :).

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-11-03 16:56

Scripsit "Jeppe Vestergaard" <Jeppe(a)dailyrush.dk>

> Tror ikke lige jeg havde hovedet med mig i morges :).

Der var intet i det oprindelige indlæg der indikerede noget om hvad
det var spørgeren ville opsige. Dit gæt var lige så godt som de andre
skribenter i trådens.

--
Henning Makholm "Det er jo svært at vide noget når man ikke ved det, ikke?"

Fra : ABS

Dato : 24-11-03 17:30

> Der var intet i det oprindelige indlæg der indikerede noget om hvad
> det var spørgeren ville opsige. Dit gæt var lige så godt som de andre
> skribenter i trådens.

I har helt ret. Jeg tænker på opsigelse af job.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 24-11-03 10:07

ABS wrote:
> Jeg og en ven har diskuteret hvordan man skriver en god opsigelse.
> Det skal gerne være en "pæn" opsigelse.
>
> Hvor finder vi eksempler herpå ??

Ved jeg ikke, men jeg har også en skabelon jeg bruger:

øverst til venstre: eget navn + virksomhedens navn.
øverst til højre, sted og dato.

Vedr. opsigelse.

I det jeg har valgt at søge nye udfordringer ønsker jeg hermed at opsige min
stilling pr. den ??/12-2003.

mvh.
(eget navn + underskrift)

Du skal nok ikke skrive at det er fordi du er træt af arbejdet eller har
fundet noget bedre og den slags, idet de nye virksomheder du senere skal
søge job hos godt kan finde på at ringe til din gamle arbejdsgiver og så er
det vist meget almindeligt at stillingen er opsagt "idet jeg har valgt at
søge nye udfordringer".

På den måde risikerer du ikke at skrive noget "forkert".

Jeg var engang ved at skrive at det var pga. svigtende salgsresultater, men
det er jo ikke så smart når en fremtidig arbejdsgiver ringer og spørger og
får at vide at jeg har opsagt min stilling "pga. svigtende salgsresultater"

Hvordan syntes du selv det lyder?

Til fremtidige jobsamtaler kan du så uddybe årsagen til at du har opsagt din
stilling og det er vist gængs skik at gøre tingene på ovennævnte måde har
jeg ladet mig fortælle af min tidligere chef som lod mig skrive en ny
opsigelse med baggrund i ovenstående skabelon

mvh.
Martin Jørgensen