spritbilist igen
Fra : Janne

Dato : 22-11-03 20:57

Hvor lang tid går der fra man er taget som spritbilist,til man får
besked fra politiet? I dette tilfælde er der gået 4 uger, og min
kammerat har intet hørt ikke engang den endelige promille.
janne

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 22-11-03 21:15

Det kan ikke vare længe - 3-4 uger. Eller hvis promillen har været lige
under 0,5 kan det godt ske de sylter sagen, da han i så fald er berettiget
til erstatning for uberretiget anholdelse.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-11-03 10:48

kaninfisker@ofir.dk skrev:
> Det kan ikke vare længe - 3-4 uger. Eller hvis promillen har været
> lige under 0,5 kan det godt ske de sylter sagen, da han i så fald er
> berettiget til erstatning for uberretiget anholdelse.

Hvad er det der ikke kan vare længe? Hvad er det du svarer på?
Kig på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html der står en masse
fornuftigt om citatteknik.

God fornøjelse

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 23-11-03 13:49

"Kasper Katzmann" <kasper@fjerndettekatzmann.dk> skrev i en meddelelse

Kig på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html der står en masse
> fornuftigt om citatteknik.

Takker bukker og undskylder! - er det sådan her?

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-11-03 16:28

kaninfisker@ofir.dk skrev:
> [...]
> masse
>
> Takker bukker og undskylder! - er det sådan her?

Det er jo perfekt. Tak

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Thomas W.

Dato : 23-11-03 11:04

"kaninfisker@ofir.dk" <brugtpc@hotmail.com> wrote in message
> Det kan ikke vare længe - 3-4 uger. Eller hvis promillen har været lige
> under 0,5 kan det godt ske de sylter sagen, da han i så fald er berettiget
> til erstatning for uberretiget anholdelse.

Er det noget du bare slynger ud, eller kan du begrunde det med henvisning
til et eller andet? En hjemmel fx?

/Thomas

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 23-11-03 13:37

> Er det noget du bare slynger ud, eller kan du begrunde det med henvisning
> til et eller andet? En hjemmel fx?

Jeg kan desværre ikke begrunde det med andet end mit eget hovede. Jeg har
nemlig prøvet turen 1. gang i holbæk politikreds. Der var den lidt for høj
og her fik jeg svar på 2 uger. 2. gang var inde ved store vega i KBH. Jeg
holdte i et kryds for rødt bag 2 andre biler - og politiet bag i. Der blev
grønt og vi begyndte at køre. Pludeselig skulle jeg eddermame stoppes og det
kan kunne kun gå langsomt. JEg havde kørt over for rødt sagde de. Jeg
lugtede også af øl ( havde fået EN på motorvejen en times tid før.) De
tilkaldte en vogn med "puster". Jeg pustede men måtte ikke selv se
resultatet. De sagde "Det varer eddermame længe inden du kommer ud og køre
igen! Du er anholdt!.
'
Jeg spurte hvad med bilen ( den holdt sådan set ulovligt hvor de stoppede
mig.) Jeg kunne bare aflevere nøglen så skulle de nok parkere den for det
var jeg jo selv for fuld til mente de. Jeg røg i "brummen" efter diverse
kropsvisiteringer, søgen efter "spidse" genstande - ikke engang mine
snørebånd i skoene kunne jeg få med i "brummen" (jeg kunne jo finde på at
hænge mig mente de).

Efter ca 3 timer i en celle på 1x2 meter med grønne vægge og en knap til at
trykke på når man ville brokke sig, kom der endelig en læge. Han tog en
blodprøve, jeg skulle måles og vejes.Derefter afhøres. Jeg bor 120 km væk
fra kbh, men måtte tage toget hjem. Jeg var hjemme kl 0200 om natten og
skulle bruge min bil på arb kl 9, så kl 6 måtte jeg op og med tog til KBH.
Fik min nøgle og traskede ned til bilen. HAVDE DE PARKERET DEN? NEJ!
Parkeringsbøde!

GRRRR

Hørte intet i 5-6 uger, og da jeg endelig fik hevet et svar ud af dem havde
min promille været på 0,18.

Jeg klagede til statsadvokaten og fik: ca 1800 for uberretiget anholdelse,
og her udover fik jeg dækket tog.billet, koncertbillet (som jeg gik glip af
pga politiet) og endda frimærket til at indsende klagen.

Efter maaaaange skriverier fik jeg dem også overbevist dem om at jeg ikke
gad betale en parkeringsbøde som politiet havde ansvaret for...!

Jeg skal aaaaaldrig mere til KBH i bil ;)

Lang smøre men du bad selv om den ;)

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 24-11-03 02:18

Og sjovt nok hørte jeg aldrig mere vedr det røde lys ;)

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 23-11-03 13:48

Altså - der går normalt 3-4 uger.