/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fusk med varekøb
Fra : tK


Dato : 22-11-03 16:40

Hej,

Hvordan skal man forholde sig, når man modtager varer på
sin adresse, adresseret til sit navn, der er købt og betalt at en
ukendt person? Jeg er desuden blevet kontaktet af politiet, da
varerne åbenbart er blevet købt med et stjålet/forfalsket kredit-
kort.

Jeg har naturligvis leveret varerne tilbage til forhandleren hvor
de er blevet bestilt, og forklaret politiet jeg ikke kender til
bestillingen der er blevet lavet med de stjålne kortoplysninger.

Hvad kan man gøre for ikke at blive rodet yderligere ind i noget
som dette? Personen som har bestilt varerne kan jo i teorien bare
gøre det igen, og sætte mig i yderligere dårligt lys. Jeg kan kun
give politiet mit ord for, at det ikke er mig som har indgivet ordren,
men holder den? Jeg skal for en god ordens skyld nævne, at jeg
har absolut ingen anelse om hvem der har bestilt disse varer, eller
hvorfor de er bestilt i mit navn.

Anyone?


tK



 
 
Jon Bendtsen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 22-11-03 17:05

In article <3fbf8333$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, tK wrote:

[klip]

> Hvad kan man gøre for ikke at blive rodet yderligere ind i noget
> som dette? Personen som har bestilt varerne kan jo i teorien bare
> gøre det igen, og sætte mig i yderligere dårligt lys. Jeg kan kun
> give politiet mit ord for, at det ikke er mig som har indgivet ordren,
> men holder den? Jeg skal for en god ordens skyld nævne, at jeg
> har absolut ingen anelse om hvem der har bestilt disse varer, eller
> hvorfor de er bestilt i mit navn.

webbutikken har formodentlig noteret den ip som der er blevet
handlet fra. Det burde vise sig at det ikke er din.



JonB

tK (22-11-2003)
Kommentar
Fra : tK


Dato : 22-11-03 17:22

Hej,

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse news:slrnbrv2at.129.bendtsen@brok.diku.dk...

> webbutikken har formodentlig noteret den ip som der er blevet
> handlet fra. Det burde vise sig at det ikke er din.

Ja, dette er allerede undersøgt, og jeg fik fortalt, at bestillingen var
blevet foretaget fra et bibliotek i mit område.


tK



Nick (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 22-11-03 17:26

Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...

/Nick



Tony (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 22-11-03 18:56

> Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...

Eller at nogen forsøger "carding" - har tilsyneladende været meget brugt i
udlandet. Man ringer og bestiller over telefonen, betaler med kreditkort, og
ringer derefter til butikken og fortæller at man alligevel gerne vil komme
og hente varerne.
En variant er at bestille varerne til levering, og så "opholde" sig på
adressen når posten kommer.

Tony



Bertel Lund Hansen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-11-03 19:17

"Tony" <mynsterm@n@hotmail.com> skrev:

>> Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...

>Eller at nogen forsøger "carding"

Ja, det giver mere mening end at 'belemre' nogen med en gratis
vare der er betalt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

tK (22-11-2003)
Kommentar
Fra : tK


Dato : 22-11-03 21:00


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:10avrv4hnvfuojtujenk34pb5lld6irmju@news.stofanet.dk...
> "Tony" <mynsterm@n@hotmail.com> skrev:
>
> >> Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...
>
> >Eller at nogen forsøger "carding"
>
> Ja, det giver mere mening end at 'belemre' nogen med en gratis
> vare der er betalt.

Ja, det blev jeg ikke meget klogere af. Men I har vel ret i, at dette
er en mulighed. Egentlig var jeg ude efter en måde at garderer mig
på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit
gøre det igen.

Det er vel ikke meget anderledes end når folk bestiller kuponkatalog
varer i andre folks navne, bortset fra at der også er kreditkort indblandet.

Jeg håber bare, at jeg ikke kommer ud for det igen.


tK



Bertel Lund Hansen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-11-03 21:43

tK skrev:

>Ja, det blev jeg ikke meget klogere af. Men I har vel ret i, at dette
>er en mulighed. Egentlig var jeg ude efter en måde at garderer mig
>på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
>jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit
>gøre det igen.

Ja, men du har heller ikke noget synderligt problem ud over at du
skal returnere varen og fortælle politiet om det skete. Men
forhåbentlig kan de finde frem til fyren.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

tK (22-11-2003)
Kommentar
Fra : tK


Dato : 22-11-03 21:53

Hej,

> >Ja, det blev jeg ikke meget klogere af. Men I har vel ret i, at dette
> >er en mulighed. Egentlig var jeg ude efter en måde at garderer mig
> >på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
> >jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit
> >gøre det igen.
>
> Ja, men du har heller ikke noget synderligt problem ud over at du
> skal returnere varen og fortælle politiet om det skete. Men
> forhåbentlig kan de finde frem til fyren.

Nej det har du vel for så vidt ret i, men at returnere varerne koster
jo penge, og der er ikke andre end mig til at dække omkostningerne.
Det er mest det jeg er træt af, da det ellers ikke er noget større
problem - udover irritations momentet selvfølgelig.


tK



JL (23-11-2003)
Kommentar
Fra : JL


Dato : 23-11-03 00:05


"tK" <tk@hotmail.com> wrote in message
news:3fbfcca5$0$95034$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Nej det har du vel for så vidt ret i, men at returnere varerne koster
> jo penge, og der er ikke andre end mig til at dække omkostningerne.
> Det er mest det jeg er træt af, da det ellers ikke er noget større
> problem - udover irritations momentet selvfølgelig.
>

Hvorfor skal DU returnere varene? Overlad dem dog til politiet. Du har jo
ikke noget med det at gøre.



Tony (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Tony


Dato : 23-11-03 00:21

> Nej det har du vel for så vidt ret i, men at returnere varerne koster
> jo penge, og der er ikke andre end mig til at dække omkostningerne.

Det er i hvert fald forkert at du betaler for. Du skal nægte modtagelse, og
hvis posten bare sætter varer, skal du kontakte afsender og sige at de har
leveret ting du ikke har bestilt.
Så mener jeg de har en tidsbegrænset frist til at hente deres varer.

Tony



Nick (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 23-11-03 09:29

"tK" <tk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fbfc052$0$95057$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja, det blev jeg ikke meget klogere af. Men I har vel ret i, at dette
> er en mulighed. Egentlig var jeg ude efter en måde at garderer mig
> på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
> jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit
> gøre det igen.

Det minder mig om gamle dage, hvor det var en udbredt joke at bestille 3 m3
perlegrus til levering i nabiens indkørsel...

/Nick



Nick (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Nick


Dato : 23-11-03 10:12

"Nick" <nickSLETMIG@SLETMIGskuden.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc06fb6$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det minder mig om gamle dage, hvor det var en udbredt joke at bestille 3
m3
> perlegrus til levering i nabiens indkørsel...

- og en staveplade til sig selv...

/Nick



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste