Fusk med varekøb
Fra : tK

Dato : 22-11-03 16:40

Hej,

Hvordan skal man forholde sig, når man modtager varer på
sin adresse, adresseret til sit navn, der er købt og betalt at en
ukendt person? Jeg er desuden blevet kontaktet af politiet, da
varerne åbenbart er blevet købt med et stjålet/forfalsket kredit-
kort.

Jeg har naturligvis leveret varerne tilbage til forhandleren hvor
de er blevet bestilt, og forklaret politiet jeg ikke kender til
bestillingen der er blevet lavet med de stjålne kortoplysninger.

Hvad kan man gøre for ikke at blive rodet yderligere ind i noget
som dette? Personen som har bestilt varerne kan jo i teorien bare
gøre det igen, og sætte mig i yderligere dårligt lys. Jeg kan kun
give politiet mit ord for, at det ikke er mig som har indgivet ordren,
men holder den? Jeg skal for en god ordens skyld nævne, at jeg
har absolut ingen anelse om hvem der har bestilt disse varer, eller
hvorfor de er bestilt i mit navn.

Anyone?

tK

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-11-03 17:05

In article <3fbf8333$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, tK wrote:

[klip]

> [...]
> men holder den? Jeg skal for en god ordens skyld nævne, at jeg
> har absolut ingen anelse om hvem der har bestilt disse varer, eller

webbutikken har formodentlig noteret den ip som der er blevet
handlet fra. Det burde vise sig at det ikke er din.

JonB

Fra : tK

Dato : 22-11-03 17:22

Hej,

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse news:slrnbrv2at.129.bendtsen@brok.diku.dk...

> webbutikken har formodentlig noteret den ip som der er blevet
> handlet fra. Det burde vise sig at det ikke er din.

Ja, dette er allerede undersøgt, og jeg fik fortalt, at bestillingen var
blevet foretaget fra et bibliotek i mit område.

tK

Fra : Nick

Dato : 22-11-03 17:26

Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...

/Nick

Fra : Tony

Dato : 22-11-03 18:56

> Noget kunne tyde på, at du har en uven i området...

Eller at nogen forsøger "carding" - har tilsyneladende været meget brugt i
udlandet. Man ringer og bestiller over telefonen, betaler med kreditkort, og
ringer derefter til butikken og fortæller at man alligevel gerne vil komme
og hente varerne.
En variant er at bestille varerne til levering, og så "opholde" sig på
adressen når posten kommer.

Tony

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 19:17

"Tony" <mynsterm@n@hotmail.com> skrev:

>Eller at nogen forsøger "carding"

Ja, det giver mere mening end at 'belemre' nogen med en gratis
vare der er betalt.

--
Bertel

Fra : tK

Dato : 22-11-03 21:00

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:10avrv4hnvfuojtujenk34pb5lld6irmju@news.stofanet.dk...

> Ja, det giver mere mening end at 'belemre' nogen med en gratis
> vare der er betalt.

Ja, det blev jeg ikke meget klogere af. Men I har vel ret i, at dette
er en mulighed. Egentlig var jeg ude efter en måde at garderer mig
på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit
gøre det igen.

Det er vel ikke meget anderledes end når folk bestiller kuponkatalog
varer i andre folks navne, bortset fra at der også er kreditkort indblandet.

Jeg håber bare, at jeg ikke kommer ud for det igen.

tK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 21:43

tK skrev:

> [...]
>på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
>jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit

Ja, men du har heller ikke noget synderligt problem ud over at du
skal returnere varen og fortælle politiet om det skete. Men
forhåbentlig kan de finde frem til fyren.

--
Bertel

Fra : tK

Dato : 22-11-03 21:53

Hej,

> Ja, men du har heller ikke noget synderligt problem ud over at du
> skal returnere varen og fortælle politiet om det skete. Men
> forhåbentlig kan de finde frem til fyren.

Nej det har du vel for så vidt ret i, men at returnere varerne koster
jo penge, og der er ikke andre end mig til at dække omkostningerne.
Det er mest det jeg er træt af, da det ellers ikke er noget større
problem - udover irritations momentet selvfølgelig.

tK

Fra : JL

Dato : 23-11-03 00:05

"tK" <tk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Det er mest det jeg er træt af, da det ellers ikke er noget større
> problem - udover irritations momentet selvfølgelig.

Hvorfor skal DU returnere varene? Overlad dem dog til politiet. Du har jo
ikke noget med det at gøre.

Fra : Tony

Dato : 23-11-03 00:21

> Nej det har du vel for så vidt ret i, men at returnere varerne koster
> jo penge, og der er ikke andre end mig til at dække omkostningerne.

Det er i hvert fald forkert at du betaler for. Du skal nægte modtagelse, og
hvis posten bare sætter varer, skal du kontakte afsender og sige at de har
leveret ting du ikke har bestilt.
Så mener jeg de har en tidsbegrænset frist til at hente deres varer.

Tony

Fra : Nick

Dato : 23-11-03 09:29

"tK" <tk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, overfor "chikane" som denne, men hvis dette er scenariet er det
> jo umuligt. Personen som har bestilt varerne i mit navn kan jo frit

Det minder mig om gamle dage, hvor det var en udbredt joke at bestille 3 m3
perlegrus til levering i nabiens indkørsel...

/Nick

Fra : Nick

Dato : 23-11-03 10:12

"Nick" <nickSLETMIG@SLETMIGskuden.dk> skrev i en meddelelse
> Det minder mig om gamle dage, hvor det var en udbredt joke at bestille 3
m3
> perlegrus til levering i nabiens indkørsel...

- og en staveplade til sig selv...

/Nick