Her hvor jeg bor har vi et lokalnetværk med omkring 500 brugere.
Vi har et firma til at stå for drift og vedligeholdelse af dette
netværk der bruges til internt net, telefon og internet.
I marts blev det besluttet at opgradere nettet fra 4 til 12 mbit og
derfor steg prisen med 20kr/mnd. Nu viser det sig så at opgraderingen
aldrig blev foretaget. Netværket skulle efter opgradering bestå af 6
2mbit ADSL linier, 2 TDC, 2 Tiscali og 2 Cybercity. Cybercity, som
også var leverandør før, valgte imidlertid at opsige kundeforholdet,
angiveligt pga. for meget trafik på linierne.
Nu skulle man jo så tro at netværksfirmaet blot bestilte to nye
linier hos en anden leverandør - men det gjorde det ikke, istedet
valgte de blot at ignorere at der nu kun var 8mbit til rådighed og så
stadig opkræve pengene for de 12mbit internet. Først nu hvor brugerne
har fået adgang til at se forbrugsstatistikken og dermed påpege at
der altså ikke er den lovede internethastighed er der blevet gjort
noget ved det (der er blevet bestilt de manglende mbit).
Nu er det så jeg mener at vi som brugere er beretiggede til en
tilbagebetaling af en del af de penge der er blevet opkrævet i den
periode hvor der har mangler internet kapacitet.
Firmaet der leverer har istedet besluttet at de for meget opkrævede
penge skal gå til at betale en konsulent for at justere netværket så
det, stadig på nedsat kraft, kan køre tilfredstillende (noget det
faktisk aldrig har gjort!).
Er det lovligt med sådan en beslutning ?? - er det ikke leverandørens
problem at betale for at justere det netværk de leverer og som ikke
kører godt nok ?
--
..: Henrik Stidsen -
http://hs235.dk/ -
http://hs235.dk/blog/ ::...
"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme,
http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899