"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse
news:bplkr0$2pe4$1@news.cybercity.dk...
> Karina[6000] (kwh@FJERNfoxylady.dk) skrev følgende:
> > Hej NG
> >
> > Den 9/10 2003 købte jeg en vinterjakke i Sisters Point i Kolding. D.
> > 7/11 2003 indleverede jeg jakken til reperation, da lynlåsen var gået
> > i stykker.. uden brok sagde ekspedienten at hun ville sende jakken
> > til skrædder, hvor jeg fik at vide at den ville blive repareret
> > hurtigst muligt. Hun lovede at ringe til mig, så snart den var kommet
> > tilbage. I dag 21/11 2003 går jeg selv ned i butikken, da jeg ikke
> > har hørt noget fra dem endnu, og undrer mig over hvorfor det tager så
> > lang tid at reparere en lynlås.. Da jeg kommer derned ringer
> > ekspedienten til skrædderen.. Skrædder har ikke min jakke og spørger
> > ekspedienten om hun er sikker på at den er sendt. Da jakken heller
> > ikke befinder sig i butikken, får jeg den besked at hun vil ringe til
> > mig senere i dag for hun ved ikke lige hvor den er blevet af....
> > For lidt siden, ved en 6-tiden ringer hun og fortæller at man
> > desværre ikke kunne reparerer jakken (har lidt på fornemmelsen at den
> > bare er "blevet væk") og jeg derfor kan få et tilgodebevis.. De har
> > ikke flere af den jakke jeg købte, den eneste mulighed jeg har er at
> > vælge en anden jakke i butikken, da hun ikke ville give mig pengene
> > tilbage...
> >
> > kan jeg få pengene tilbage i denne situation hvor butikken ikke kan
> > give mig en tilsvarende vare?
>
> Citat fra:
http://www.fi.dk/ret/kobeloven/bytte/gavekort/
>
> "Du behøver ikke finde dig i at modtage et tilgodebevis, hvis varen har en
> fejl. Hvis en vare har en fejl, skal sælgeren reparere, ombytte eller give
> pengene tilbage efter reglerne i Købers rettigheder når varen har en
> mangel." Som leder til
>
http://www.fi.dk/ret/kobeloven/fejlogmangler/kobersret/ ....
>
> Så umiddelbart skal du kunne få dine penge igen.
Er der andre der kan bekræfte det?
Evt. med nogle paragraffer?
mvh
Karina