Fuldmægtig?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 20-11-03 15:37

Hej jura-gruppe.

Hvad foretager en advokatfuldmægtig sig?
De må vel ikke møde i retten. Hvad laver de så? Forbereder sager til
advokaterne?

Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 20-11-03 17:45

In news:bpijjo$hgb$1@sunsite.dk,
Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> typed:
> Hej jura-gruppe.
>
> Hvad foretager en advokatfuldmægtig sig?

Han arbejder i sin principals navn - og laver det samme som en advokat. Der
er dog enkelte undtagelser.

> De må vel ikke møde i retten.

JO da. Det må vi fordi vi arbejder i fuldmagtsgivers navn.

> Hvad laver de så? Forbereder sager til
> advokaterne?

Også det.

Der er stor forskel på at være på et stort kontor som f.eks. www.gfklaw.dk
eller www.kromannreumert.dk og så f.eks. www.advokatgruppen.dk

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 20-11-03 18:19

In news:3fbcef5f$0$27419$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Peter G C <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> typed:

[klip]

Glemte: Er mægtig fuld - hø hø.

/Peter

Fra : Jonas Hansen

Dato : 21-11-03 13:25

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Glemte: Er mægtig fuld - hø hø.

Humor er øjensynligt ikke et af de krav der stilles til nutidens advokater.

Mvh
Jonas

Fra : Peter G C

Dato : 21-11-03 17:19

In news:3fbe03fd$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,

[klpi]

> Humor er øjensynligt ikke et af de krav der stilles til nutidens
> advokater.

Det har du ret i. Det er jo ikke noget man kan lære ....

/Peter

Fra : Devilicious

Dato : 21-11-03 17:32

"Jonas Hansen" <ugyldig@> skrev i en meddelelse
> Humor er øjensynligt ikke et af de krav der stilles til nutidens
advokater.

Jeg synes nu nok advokater generelt besidder en vis humor (specielt
selvironi) - hvem husker blandt andet ikke de udødelige klassikere fra "The
Rainmaker":

- Hvad kalder man 10.000 advokater lænket samme på bunden af havet?

> en god begyndelse!

- whats the difference between a hooker and a lawyer?

> When you die, the hooker stops screwing you...

-dev =)

Fra : Peter G C

Dato : 21-11-03 21:24

Jonas Hansen" <ugyldig@> skrev i en meddelelse

> Humor er øjensynligt ikke et af de krav der stilles til nutidens
advokater.

Årh hvad - se:
http://www.advokatgruppen.dk/english/diverse/diverse/jokes.htm

Vi ka' godt

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-11-03 18:33

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
Der
> er dog enkelte undtagelser.

> JO da. Det må vi fordi vi arbejder i fuldmagtsgivers navn.

kan man ikke (meget forsimplet) at han er "i lære" som advokat. Det er jo
en del af uddannelsen

Peter

Fra : Peter G C

Dato : 20-11-03 21:17

In news:bpitsr$m7n$1@sunsite.dk,
Peter K. Nielsen <peter.n@jubiiposten.dk> typed:

[klip]

> kan man ikke (meget forsimplet) at han er "i lære" som advokat. Det
> er jo en del af uddannelsen

Jo. Vi går skam også i skole --> der er en fuldmægtig uddannelse, som nu
kaldes advokatuddannelsen, se http://www.advokatnet.dk/Default.asp?ID=4002

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : bem

Dato : 20-11-03 21:57

d. 20/11/03 21:16 skrev Peter G C på pgc@FJERNDETTEnospam.dk i artiklen
3fbd212b$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jo. Vi går skam også i skole -->

Skulle du så ikke se at komme i seng, hvis du skal i skole i morgen?

/Bo

Fra : Jonas Hansen

Dato : 22-11-03 11:10

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote

[klip]

> Der er stor forskel på at være på et stort kontor som f.eks. www.gfklaw.dk
> eller www.kromannreumert.dk og så f.eks. www.advokatgruppen.dk

Af ren nysgerrig: kan du komme det lidt nærmere?

Mvh
Jonas

Fra : Peter G C

Dato : 22-11-03 11:45

[klip]

> Af ren nysgerrig: kan du komme det lidt nærmere?

Jeg arbejder på et mindre kontor, og jeg kan sammenligne mine
arbejdsbetingelser med nogle af mine studiekammeraters - som altså arbejder
på store og små kontorer. Når man arbejder på et mindre kontor bliver man
forholdsvist hurtigt sendt i marken: i retten. Man får hurtigt ansvar for
egne sager hele vejen igennem. Der kan gå 1 til 1½ år på de store kontorer
førend de skal domsforhandle. For vi andre går der vist blot nogle måneder.
Der er også stor forskel på klientrelationer/møder.

Der er sikkert flere forskelle.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-11-03 12:14

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
måneder.
> Der er også stor forskel på klientrelationer/møder.

Jeg selv har (som Peter ved) arbejdet hos et af de store advokatfirmaer som
studentermedhjælp, og jeg kan godt bekræfte, de forskelle han nævner.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-11-03 15:25

> [...]

måneder.
> Der er også stor forskel på klientrelationer/møder.

Hvordan ser din arbejdstid ud?

Mvh.
Jacob

Fra : Peter G C

Dato : 22-11-03 16:05

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan ser din arbejdstid ud?

Mellem os to......? : 40 timer om ugen. Det er vist også uhørt.

/Peter

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-11-03 16:09

> Mellem os to......? : 40 timer om ugen. Det er vist også uhørt.

Du godeste! Jeg glæder mig til at blive færdig, så jeg kan komme ned på 40
timer

Mvh.
Jacob

Fra : Peter G C

Dato : 22-11-03 16:58

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du godeste! Jeg glæder mig til at blive færdig, så jeg kan komme ned på 40
> timer

Skal du ha' flade?

Omvæltningen er i begyndelsen stor - man skal sidde på sin pind fra 8 til
16 - det skal du ikke. Du kan selv bestemme, hvornår du vil arbejde. Og man
har bare *ingen* sammenholdt med en uni-stud!

/Peter

Fra : jacob nielsen

Dato : 22-11-03 17:19

> Skal du ha' flade?
Hehe ;)

> Omvæltningen er i begyndelsen stor - man skal sidde på sin pind fra 8 til
> 16 - det skal du ikke.
Jeg prøvede det i sommerferien som sommerfuldmægtig, og det var ganske
rigtigt hårdt i starten. Til gengæld synes jeg, at det var en mindre
stresset og mere struktureret hverdag, end jeg har nu, hvor jeg har 3
kursusfag og et temmelig tidskrævende studiejob ved siden af.

> Du kan selv bestemme, hvornår du vil arbejde. Og man
> har bare *ingen* sammenholdt med en uni-stud!

Ingen hvad?

Mvh.
Jacob

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-11-03 17:48

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> wrote in message
[klip]
> Ingen hvad?

Ja den fattede jeg heller ikke. På'en igen P

Karina

Fra : Peter G C

Dato : 22-11-03 18:05

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> skrev i en meddelelse