Inkasso fra Mr Music?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-11-03 11:48

Jeg blev engang ringet op af en sælger fra Mr Music, som spurgte om jeg var
interesseret i at prøve et abonnement hos dem.

Det sagde jeg ja til, og modtog efterfølgende nogle CD'er fra dem.

De første to CD'er betalte jeg for, men fandt ud af, at jeg ikke gad deres
(Mr Music's) musikudvalg.

Mr Music sendte derefter endnu to stk's CD'er, som jeg undlod at pakke ud af
deres post-æske, men gik på Posthuset med dem, og sendte dem retur til Mr
Music.

Nu har jeg så modtaget et brev fra Almindelig Inkasso, at jeg skylder
99,90,- til Mr Music (selvom beløbet på den rykker jeg har fået siger
149,90,-), fordi Mr Music åbenbart ikke har modtaget den ene af de
forsendelser jeg sendte retur til dem. Oveni det beløb er der så puttet
300,- i "inkassoomkostninger".

Hvordan bør jeg forholde mig til dette?

Jeg har jo ikke noget bevis for, at de to forsendelser er nået frem til Mr
Music - jeg gik jo bare på Posthuset med dem, og fik dem til at returnere
dem.

På forhånd tak for hjælpen.

Thomas

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-11-03 13:27

On Thu, 20 Nov 2003 11:47:44 +0100, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> Oveni det beløb er der så puttet 300,- i "inkassoomkostninger".

>Hvordan bør jeg forholde mig til dette?

Har du ikke fået en rykker eller 2 inden inkassoopkrævningen?

Mvh. Brian

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-11-03 15:46

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse

> Har du ikke fået en rykker eller 2 inden inkassoopkrævningen?

Jeg har skam fået hele 2 rykkere, inden inkassoopkrævningen.

Ved den første rykker tænkte jeg bare, at de ikke havde modtaget pakkerne
retur endnu, som jeg gik på posthuset med, og ved den anden rykker blev jeg
bare lettere irriteret.

Fra : Henning

Dato : 20-11-03 13:39

> [...]

>deres post-æske, men gik på Posthuset med dem, og sendte dem retur til Mr

Er det den almindelige opsigelsesprocedure? Skal du ikke meddele dem,
du ikke ønsker at modtage flere skiver? Har du kvittering på de
returnerede skiver?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-11-03 15:50

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den almindelige opsigelsesprocedure? Skal du ikke meddele dem,
> du ikke ønsker at modtage flere skiver? Har du kvittering på de
> returnerede skiver?

Jeg har ikke kvittering på de returnerede skiver, da jeg undlod at pakke dem
op, og bare afleverede dem til damen ved skranken, på posthuset - hun
stregede mit navn og addresse over, på forsendelsen, og sagde at den sendte
de bare retur.

Fra : Kim

Dato : 20-11-03 14:32

> [...]

>Music - jeg gik jo bare på Posthuset med dem, og fik dem til at returnere

Omvendt har Mr. Music ( formentligt ) heller ikke bevis for,
at du har modtaget forsendelserne ( hvis det er alm. brevpost ).

--
Kim

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-11-03 15:48

"Kim" <x@x.x> skrev i en meddelelse

> Omvendt har Mr. Music ( formentligt ) heller ikke bevis for,
> at du har modtaget forsendelserne ( hvis det er alm. brevpost ).

Det ER almindelig brevpost, så jeg tror ikke de har noget bevis for, at
forsendelserne er dukket op hos mig.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 20-11-03 16:02

Thomas Mouritsen wrote:

> Det ER almindelig brevpost, så jeg tror ikke de har noget bevis for, at
> forsendelserne er dukket op hos mig.

Men vil du da påstå at du ikke har modtaget forsendelserne? I så fald
burde du stadig have reageret på de regninger/rykkere som de sendte dig
- for at gøre opmærksom på at der er sket en fejl.
Du har tegnet et abbonnement som du (så vidt jeg kan læse/forstå) ikke
har opsagt og du har ikke reageret på de rykkere som de har sendt dig -
dermed har du (mener jeg) misligeholdt din aftale med dem og derfor
(mener jeg) at de er i deres gode ret til at komme efter dig...

Måske har jeg bare misforstået noget? Jeg mener nemlig at kravet er
fuldt ud berretiget og forstår ikke rigtig hvorfor du mener noget andet?

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 20-11-03 16:23

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse

> Måske har jeg bare misforstået noget? Jeg mener nemlig at kravet er
> fuldt ud berretiget og forstår ikke rigtig hvorfor du mener noget andet?

Fordi jeg har betalt for 2 stk's forsendelser, og bagefter sendt 2 stk's
forsendelser retur, som jeg ikke ønskede at modtage.

Jeg fik iøvrigt et andet brev fra dem, hvori de fortalte at de havde meldt
mig ud af Mr Music, men at jeg bare lige sku' betale for den sidste
forsendelse fra dem - som var en af de forsendelser jeg allerede havde sendt
retur til dem.

Er temmelig sikker på, at de meldte mig ud af deres foretagende, fordi de
HAR modtaget forsendelserne retur, men har lavet en fejl andetsteds.

Fra : Nick

Dato : 20-11-03 19:49

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er temmelig sikker på, at de meldte mig ud af deres foretagende, fordi de
> HAR modtaget forsendelserne retur, men har lavet en fejl andetsteds.

Hvis det stod til mig, skulle du bare se at hoste op med pengene, og gerne
have en ordentlig skideballe oveni.

Hvorfor har du dog ikke så lidt opdragelse i livet, at du sender dem et brev
med besked om at du gerne vil opsige dit abb.? Tror du det er gratis at
sende pakker til dig, som du bare returnerer? Og hvad får dig til at tro, at
du bare kan skvalte med andres penge på sådan en respektløs måde?

Det er folk som dig der ødelægger gode forbrugeres ry.

/Nick

Fra : Søren

Dato : 21-11-03 16:46

> [...]
> du bare kan skvalte med andres penge på sådan en respektløs måde?
>
> Det er folk som dig der ødelægger gode forbrugeres ry.

Og det er firmaer som Mr. music der giver postordre klubber et dårligt ry.

Jeg har været medlem af dem for mage år siden, men blev ved med at modtage
deres CD'er længe et ½ år efter at jeg skrev et anbefalet brev til dem med
min opsigelse.

/Søren

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 21-11-03 17:10

> [...]
>deres CD'er længe et ½ år efter at jeg skrev et anbefalet brev til dem med

Og det har hvad med sagen at gøre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-03 19:45

Adam Nørregaard skrev:

>Og det har hvad med sagen at gøre?

Det er et problem af præcis samme type som tråden startede med.
Hvor meget mere relevant kan det blive?

--
Bertel

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 21-11-03 20:05

>Det er et problem af præcis samme type som tråden startede med.
>Hvor meget mere relevant kan det blive?

Det her refererede indlæg skriver noget der næppe er lovligt, i
modsætning til den originale spørger. Jeg ser stadig ikke relevansen.

Adam

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-03 20:10

Adam Nørregaard skrev:

>Det her refererede indlæg skriver noget der næppe er lovligt, i
>modsætning til den originale spørger.

Skulle det være ulovligt at sende cd'er til folk?

>Jeg ser stadig ikke relevansen.

Så er der nok ikke mere at gøre ved det.

--
Bertel

Fra : Brian Høy

Dato : 21-11-03 23:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det er et problem af præcis samme type som tråden startede med.
> Hvor meget mere relevant kan det blive?

Nej ikke som jeg læser det.

Den oprindelige spørger har ikke opsagt sit abonnement, men bare sender
cd'erne retur, hvor man ikke kan sige at de absolut ikke har ret til at
opkræve betaling.

I det andet tilfælde, hvor abonnement er opsagt, er det derimod sikkert at
de ikke har ret til at opkræve betaling for cd'erne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-03 16:48

Kim skrev:

>Omvendt har Mr. Music ( formentligt ) heller ikke bevis for,
>at du har modtaget forsendelserne ( hvis det er alm. brevpost ).

Hvad skulle de også med det. Det er jo et faktum.

--
Bertel

Fra : Aston Villadsen

Dato : 20-11-03 18:22

On Thu, 20 Nov 2003 14:32:26 +0100, Kim <x@x.x> wrote:

>Omvendt har Mr. Music ( formentligt ) heller ikke bevis for,
>at du har modtaget forsendelserne ( hvis det er alm. brevpost ).

En kvik advokat vil nok argumentere med at når Kim hævder han har
returneret forsendelserne, så har han modtaget dem.

Fra : Aston Villadsen

Dato : 20-11-03 18:29

On Thu, 20 Nov 2003 18:21:57 +0100, Aston Villadsen
<aston@villadsen.com> wrote:

>En kvik advokat vil nok argumentere med at når Kim hævder han har
>returneret forsendelserne, så har han modtaget dem.

Og når jeg skriver Kim mener jeg Thomas - sorry :)