Dækker forsikringen?
Fra : Tigeren

Dato : 18-11-03 20:20

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe til mit spørgsmål, men jeg håber
i kan
hjælpe eller henvise mig til en anden gruppe.

Mit datter på 3 år er ved et uheld kommet til at vælte mit 28' tommer
fjernsyn.
Heldigvis kom hun ikke til skade.

Desværre gik fjernsynet i stykker.

Vil min forsikring dække?

Jeg er forsikret hos Runa.
Jeg bor alene med min datter og hun bor på adressen.

Mvh

Lasse

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-11-03 20:44

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> hjælpe eller henvise mig til en anden gruppe.
>
> Mit datter på 3 år er ved et uheld kommet til at vælte mit 28' tommer

Jeg ved min bror har lige haft noget lignede hvor hans gulplade søn lige fik
risset bilen godt og grundigt med en bil nøgle (knægten skulle jo efterligne
farmand når han låste op....han kunne så bare ikke nå->det kostede så lige
25k at få lakeret den om :)).
Det dækkede forsikringen ihvertfald. Hans knægt var også 3år gammel - jeg
mener det er under 5 så kan børn ikke drages til ansvar for deres handlinger
og forsikringen dækker.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : JBH

Dato : 18-11-03 22:04

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fba765a$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Det dækkede forsikringen ihvertfald. Hans knægt var også 3år gammel - jeg
> mener det er under 5 så kan børn ikke drages til ansvar for deres

Nok lidt specielt eksempel, jeg kunne forestille mig at det var vel bilens
kasko som dækkede dette. Forsikringen kan måske senere (når barnet bliver
18) kræve regres.

mvh
JBH

Fra : MAndersen

Dato : 19-11-03 07:57

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kasko som dækkede dette. Forsikringen kan måske senere (når barnet bliver

Hvis forsikringen har dækket, er det helt sikkert kaskoforsikringen. Der er
ikke mulighed for regres.

--
MAndersen
Dørtrinet til visdommens tempel er

Fra : Leif

Dato : 19-11-03 14:31

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
-klip-

> [...]
>
> Vil min forsikring dække?
>
> Jeg er forsikret hos Runa.
> Jeg bor alene med min datter og hun bor på adressen.

Hvis du har en indboforsikring, som dækker "pludselig skade" kan det være
dækket der.

Der vil ikke være nogen ansvarsforsikring der dækker.

Spørg evt. dit selskab eller kig i betingelserne.

Leif