|
| Købelov vs Salgsbetingelser Fra : Morten Nielsen |
Dato : 17-11-03 18:51 |
|
Hej
Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?
Vi har købt en computer hos Dell.
De ganranterer ved køb at produktet fungerer, trods det har jeg nu i 2
måneder været i kontakt med deres support fordi der ofte ikke kommer noget
billede på skærmen, (noget ved skærm, skærmkort eller bundkort er defekt ).
Deres support har været ude af stand/ for inkompetente til at løse
problemet, og vi følte efterhånden "at de bare trak os rundt i manegen".
Derfor har vi nu forlangt at de sender en ny PC eller lader handlen gå
tilbage.
Vi mener at fejlen er en alvorlig defekt som gør at apperatet ikke kan
anvendes til formålet.
De henviser til deres salgsbetingelser som siger at de skal godkende en
tilbagesending.
Samt påstår at vi ikke har fuldt alle råd fra deres support, hvilket vi har,
men efter nu 2 måneder er det altså slut mener vi.
Håber på hjælp til at komme videre.
Mvh
Morten
| |
HKJ (17-11-2003)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 17-11-03 18:59 |
|
"Morten Nielsen" <not_a_valid_address@it.dk> wrote in message
news:bpb1hq$fi5$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?
Salgbetingelserne.
Hvis handelen er fra et firma til en privat, så kan salgsbetingelserne dog
ikke forringe nogle af paragrafferne i købeloven.
| |
Ukendt (17-11-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-03 23:22 |
|
"Morten Nielsen" <not_a_valid_address@it.dk> wrote in message
news:bpb1hq$fi5$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?
>
> Vi har købt en computer hos Dell.
> De ganranterer ved køb at produktet fungerer, trods det har jeg nu i 2
> måneder været i kontakt med deres support fordi der ofte ikke kommer noget
> billede på skærmen, (noget ved skærm, skærmkort eller bundkort er
defekt ).
>
> Deres support har været ude af stand/ for inkompetente til at løse
> problemet, og vi følte efterhånden "at de bare trak os rundt i manegen".
> Derfor har vi nu forlangt at de sender en ny PC eller lader handlen gå
> tilbage.
> Vi mener at fejlen er en alvorlig defekt som gør at apperatet ikke kan
> anvendes til formålet.
>
> De henviser til deres salgsbetingelser som siger at de skal godkende en
> tilbagesending.
Dette har firmaet under ingen omstændigheder ret til. En sådan betingelser i
salgsbetingelserner er ikke gyldigt, hvilket forbrugerombudsmanden allerede
slog fast i sin rapport om handel og markedsføring på Internettet fra okt.
2000 s. 40. Han støtter det på, at Kbl §81 ikke hjemler et sådant krav.
Du kan derfor rolig sende computeren tilbage uanset deres salgsbetingelser.
Du har krav på en ny computer, da du kan vælge mellem omlevering og
afhjælpning. Først når disse to muligeheder er udtømt, kan du forlange
pengene tilbage.
Mvh Lisbeth
| |
Bertel Lund Hansen (18-11-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 18-11-03 00:10 |
| | |
Morten Nielsen (18-11-2003)
| Kommentar Fra : Morten Nielsen |
Dato : 18-11-03 23:54 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote
> Morten Nielsen skrev:
>
> >Vi har købt en computer hos Dell.
>
> Forbrugerkøb eller handelskøb?
>
Computeren er faktisk købt til en mindre virksomhed, det er jeg dog ikke
sikker på at Dell er oplyst om, da den er købt i en enkelt mand navn.
/Morten
| |
|
|