Returret i A-Z (Bilka)
Fra : slet XG72P

Dato : 16-11-03 00:51

Hej,

Jeg har købt 2 store meget flotte julemænd d. 18/10-03 for 399,- kr.
pr. stk. Nu ser jeg Bilka har dem til 199,- kr. og er næsten sikker på
de også kommer i AZ (som groft sagt er Bilka's Non Food udgave i
Jylland, altså ogs Dansk Supermarked)

På min kvittering står at varer byttes og returneres indenfor 14 dage.
Nu er der midlertidigt gået en måned. Normalt er AZ ikke så pjattet
med den slags, så jeg vil måske prøve med venlighed osv.

Men har jeg egentligt nogen ret til at få dem til samme pris nu - det
har jeg vel ikke...?

Mvh
John

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 16-11-03 00:59

"slet XG72P" <jjensen@XG72Padslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med den slags, så jeg vil måske prøve med venlighed osv.
>
> Men har jeg egentligt nogen ret til at få dem til samme pris nu - det

Nix!
Jess Møller

Fra : Kim

Dato : 16-11-03 01:09

slet XG72P wrote:

> Hej,

> Men har jeg egentligt nogen ret til at få dem til samme pris nu - det
> har jeg vel ikke...?

Selfølgeligt har du ikke det.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-11-03 02:52

jjensen@XG72Padslhome.dk (slet XG72P) skrev 15 Nov 2003 23:50:42 GMT

>På min kvittering står at varer byttes og returneres indenfor 14 dage.
>Nu er der midlertidigt gået en måned.
[........]
>Men har jeg egentligt nogen ret til at få dem til samme pris nu

Det har du jo allerede selv svaret på.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : jjensen@adslhome.dk

Dato : 16-11-03 20:01

jjensen@XG72Padslhome.dk (slet XG72P) skrev:
> [...]

Tak for de 3 samme svar spørgsmålet - spørgsmålet var egentligt
mere myntet på om der var nogen overordnet forbrugerret på
området. F.eks. med 1 måneds ombytningsret el. lign. Men man skal
i alle tilfælde henholde sig til teksten på en kvittering kan jeg
høre.

Bertel: Jeg er ikke sikker på hvad du mener, og om det var til mig
du skrev [Noget om at bytte]

Mvh
John

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-11-03 21:55

jjensen@adslhome.dk wrote:
> Tak for de 3 samme svar spørgsmålet - spørgsmålet var egentligt
> mere myntet på om der var nogen overordnet forbrugerret på
> området. F.eks. med 1 måneds ombytningsret el. lign.

Det er der ikke, når du handler i en butik. Det er kun ved
fjernsalg, f.eks. postordre, at du har returret.

> Men man skal i alle tilfælde henholde sig til teksten på en kvittering
> kan jeg høre.

Ja hvis varen ikke er fejlbehæftet, er forretningen ikke forpligtet
til at tage den retur, med mindre de har givet dig en returret f.eks. ved
at skrive dette på bonnen eller skilte med det i butikken.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>