Regning for istandsættelse
Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 15-11-03 11:49

Hej gruppe.

Min mor døde og vi var tre søskende som arvede efter hende. Der er
nu kommet en regning for istandsættelse af hendes lejlighed, og det
er selvfølgelig rimeligt nok.

Problemet er, at boligselskabet sender hele regningen til mig og beder
mig om at betale. Skal boligselskabet ikke dele regningen i tre og sende
en seperat regning til hver arving, eller kan de bare plukke en tilfældig
arving ud, og lade ham hæfte for hele beløbet.

Sagen er den, at mine søskende er den type personer som vil blæse
højt og flot på enhver regning de modtager, og jeg har ikke en chance
for at få dem til at betale deres del af kagen.

Venlig hilsen
-Frank

Fra : Hans²°³°

Dato : 15-11-03 13:35

"Frank Ronnie Hansen" <fronhansen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Min mor døde og vi var tre søskende som arvede efter hende. Der er
> nu kommet en regning for istandsættelse af hendes lejlighed, og det
> er selvfølgelig rimeligt nok.

Få Boligselskabet til at sende regningen til Skifteretten - det gjorde jeg i samme
situation - og samtidig frasagde jeg "Arv og Gæld"
Der var kun til Bedemanden
Vi havde inden dødsfaldet, vi viste det ville komme - delt formuen imellem os - udenom
myndigheder osv.
Hvis alle bare gjorde sådan

Fra : Ove Kristensen

Dato : 15-11-03 17:54

"Hans²°³°" <Hbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Vi havde inden dødsfaldet, vi viste det ville komme - delt formuen imellem
os - udenom
> myndigheder osv.
> Hvis alle bare gjorde sådan

Det skulle min familie ikke gøre over for mig - de ved jo også at jeg dør en
dag )

Med venlig weekend hilsen
fra
OveK.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-11-03 17:56

Jeg har oplevet ved dødsfald i familien, at istandsættelsen af lejligheden
stod for udlejers regning, selvom der stod i lejekontrakten at lejligheden
skulle fraflyttes nyistandsat. Det var vist pga at det var dødsfald at
kontrakten ikke gjaldt.

Fra : Nielsen

Dato : 15-11-03 21:16

Hvis der var for under 25.000 kr. i boet, er det nok blevet udlagt til
jer som det, der vist nok hedder et boudlæg jf. dødsboskiftelovens § 18,
stk. 1. Hvis det er tilfældet hæfter I ikke for din mors gæld jf. § 19,
stk. 2. Boligforeningen kan dog selvfølgelig beholde depositummet, hvis
din mors gæld overstiger dette, hvilket jeg formoder er tilfældet.

Såfremt I har vedgået gælden, hæfter I solidarisk jf. dødsboskiftelovens
§ 27, stk. 1. Dvs. boligforeningen kan kræve det fulde beløb af, hvem af
jer de vil. Såfremt du betaler, kan du dog kræve, at dine søskende
betaler deres del til dig jf. princippet i gældsbrevslovens § 2, stk. 2,
der er udtryk for en alm. retsgrundsætning.

mvh. Kim