/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Forkert vare modtaget..
Fra : -w


Dato : 14-11-03 17:54

Hejsa.

Jeg har lige via nettet købt et nyt lydkort, men jeg har ikke fået den type
kort som jeg regnede med.
På forhandlerens side er kortet oplyst som et Creative Audigy 2 LS.
Problemet er bare at Creative ikke har lavet et kort der hedder sådan. Det
eneste kort der hedder noget med LS er et Audigy 1, og det er sådan et jeg
har fået.
Både på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen som var med i pakken
står der "Creative Audigy 2 LS". På retail-pakken som kortet ankom i står
der kun "Audigy LS" og lydchippen på kortet er heller ikke "Audigy 2". Jeg
har fået bekræftet hos producentens support at kortet kun er et "Audigy 1".
Jeg valgte kun kortet fordi det bar betegnelsen "Audigy 2", og mener at jeg
er blevet snydt når jeg kun modtager den gamle og dårligere model.
Jeg kan stadig nå at returnere inden de berømte 14 dage, men nu har jeg
betalt fragt og gebyrer en gang og har ikke lyst til at betale returfragt og
ny fragt ved nyt køb endnu engang.
Hvad har jeg krav på her?


-w



 
 
David T. Metz (14-11-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 14-11-03 18:28

-w skriblede:
> På forhandlerens side er kortet oplyst som et Creative Audigy 2 LS.
> Problemet er bare at Creative ikke har lavet et kort der hedder
> sådan. Det eneste kort der hedder noget med LS er et Audigy 1, og det
> er sådan et jeg har fået.

> Hvad har jeg krav på her?

I hvert fald at returnere varen og få alle omkostninger dækket. Varen lever
ikke op til det aftalte og sælger kan ikke opfylde det aftalte.

Om du evt. har krav på at få et Audigy 2-kort er lidt mere speget - jeg tør
ikke bedømme det.
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


-w (14-11-2003)
Kommentar
Fra : -w


Dato : 14-11-03 19:22


"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:3fb51095$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Hvad har jeg krav på her?
>
> I hvert fald at returnere varen og få alle omkostninger dækket.

Gælder det også porto o.s.v.?


-w



David T. Metz (15-11-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 15-11-03 12:44

-w skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3fb51095$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Hvad har jeg krav på her?
>>
>> I hvert fald at returnere varen og få alle omkostninger dækket.
>
> Gælder det også porto o.s.v.?

Ja.

David
--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


vmx (14-11-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 14-11-03 19:35

"-w" <@ .> skrev i en meddelelse news:bp31bh$lns$1@dknews.tiscali.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg har lige via nettet købt et nyt lydkort, men jeg har ikke fået den
type
> kort som jeg regnede med.
> På forhandlerens side er kortet oplyst som et Creative Audigy 2 LS.
> Problemet er bare at Creative ikke har lavet et kort der hedder sådan. Det
> eneste kort der hedder noget med LS er et Audigy 1, og det er sådan et jeg
> har fået.
> Både på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen som var med i pakken
> står der "Creative Audigy 2 LS". På retail-pakken som kortet ankom i står
> der kun "Audigy LS" og lydchippen på kortet er heller ikke "Audigy 2". Jeg
> har fået bekræftet hos producentens support at kortet kun er et "Audigy
1".
> Jeg valgte kun kortet fordi det bar betegnelsen "Audigy 2", og mener at
jeg
> er blevet snydt når jeg kun modtager den gamle og dårligere model.
> Jeg kan stadig nå at returnere inden de berømte 14 dage, men nu har jeg
> betalt fragt og gebyrer en gang og har ikke lyst til at betale returfragt
og
> ny fragt ved nyt køb endnu engang.
> Hvad har jeg krav på her?
>
>
> -w
>

Hvordan kan man bestille et kort som man er vidende om er
ikke eksisterende, og herefter undre sig over at det man modtager
er "noget andet" ? Det kan være jeg misforstår dit indlæg, men du
skriver jo netop "Creative ikke har lavet et kort der hedder sådan."
Hvordan kan du skrive "og mener at jeg er blevet snydt når jeg
kun modtager den gamle og dårligere model" når der ifølge
ovenstående ( dig selv) ikke findes nogen anden eller nyere model ?

- jeg fatter intet....


hmmmnn ?

R





-w (14-11-2003)
Kommentar
Fra : -w


Dato : 14-11-03 19:51


"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bp37co$1et3$1@news.cybercity.dk...
>
> Hvordan kan man bestille et kort som man er vidende om er
> ikke eksisterende, og herefter undre sig over at det man modtager
> er "noget andet" ?

Det vidste jeg selvfølgelig ikke da jeg bestilte. Jeg fandt først ud af det
da jeg fik æsken som kun bar betegnelsen "Audigy LS" og undersøgte hos
fabrikanten hvad for kort det her egentlig var for et...


> Det kan være jeg misforstår dit indlæg, men du
> skriver jo netop "Creative ikke har lavet et kort der hedder sådan."
> Hvordan kan du skrive "og mener at jeg er blevet snydt når jeg
> kun modtager den gamle og dårligere model" når der ifølge
> ovenstående ( dig selv) ikke findes nogen anden eller nyere model ?

Det kort som ikke findes er et "Audigy 2 LS", og det er LS og 2 den er gal
med. De nyeste kort er Audigy 2, blot hedder de ikke LS - de eneste kort der
hedder noget med LS er de gamle "Audigy 1".


> - jeg fatter intet....

Forhåbentlig bedre nu?


-w



vmx (14-11-2003)
Kommentar
Fra : vmx


Dato : 14-11-03 20:08

"-w" <@ .> skrev i en meddelelse news:bp385m$o3q$1@dknews.tiscali.dk...
>
>
> Det vidste jeg selvfølgelig ikke da jeg bestilte. Jeg fandt først ud af
det
> da jeg fik æsken som kun bar betegnelsen "Audigy LS" og undersøgte hos
> fabrikanten hvad for kort det her egentlig var for et...
>
>
>
> Det kort som ikke findes er et "Audigy 2 LS", og det er LS og 2 den er gal
> med. De nyeste kort er Audigy 2, blot hedder de ikke LS - de eneste kort
der
> hedder noget med LS er de gamle "Audigy 1".
>
>
> Forhåbentlig bedre nu?
>

Aha !

R



Nicolai (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 15-11-03 02:10

"-w" <@ .> wrote in message news:bp31bh$lns$1@dknews.tiscali.dk
> Hejsa.
>
> Jeg har lige via nettet købt et nyt lydkort, men jeg har ikke fået
> den type kort som jeg regnede med.

Snip en masse.

Når jeg sidder og læser dit indlæg, virker det lidt som at du kun har købt
kortet fordi det hed xxx 2 og ikke pga specifikationerne, for hvis det var
specifikationerne du gik efter, er det vel fuldstændig ligegyldigt om kortet
hedder xxx 2 eller xxx 9 ?

Er ikke en kritik, men undrer mig bare lidt :)

MVH.

Nicolai



-w (15-11-2003)
Kommentar
Fra : -w


Dato : 15-11-03 02:34


"Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:bp41tl.37k.1@communicator.dyndns.dk...
>
> Når jeg sidder og læser dit indlæg, virker det lidt som at du kun har købt
> kortet fordi det hed xxx 2 og ikke pga specifikationerne, for hvis det var
> specifikationerne du gik efter, er det vel fuldstændig ligegyldigt om
kortet
> hedder xxx 2 eller xxx 9 ?
>
> Er ikke en kritik, men undrer mig bare lidt :)

Jeg har selvfølgelig tjekket specifikationerne for kort baseret på de to
forskellige chips, og de af specifikationerne som jeg har lagt vægt på er
alle bedst på omtaler af alle Audigy2-kort..
Det er chippen på kortet der afgør kvaliteten og så længe det er en
Audigy2-chip på kortet sku det være fino.
På butikkens side mangler der netop beskrivelse af dette kort, men eftersom
det står som Audigy2-kort skulle det have Audigy2-chip og dermed bedre
specifikationer.


-w



Nicolai (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 15-11-03 05:19

"-w" <@ .> wrote in message news:bp3vqu$2kn$1@dknews.tiscali.dk
> "Nicolai" <nicolai_b@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:bp41tl.37k.1@communicator.dyndns.dk...
> >
> > Når jeg sidder og læser dit indlæg, virker det lidt som at du kun
> > har købt kortet fordi det hed xxx 2 og ikke pga specifikationerne,
> > for hvis det var specifikationerne du gik efter, er det vel
> > fuldstændig ligegyldigt om kortet hedder xxx 2 eller xxx 9 ?
> >
> > Er ikke en kritik, men undrer mig bare lidt :)
>
> Jeg har selvfølgelig tjekket specifikationerne for kort baseret på de
> to forskellige chips, og de af specifikationerne som jeg har lagt
> vægt på er alle bedst på omtaler af alle Audigy2-kort..
> Det er chippen på kortet der afgør kvaliteten og så længe det er en
> Audigy2-chip på kortet sku det være fino.
> På butikkens side mangler der netop beskrivelse af dette kort, men
> eftersom det står som Audigy2-kort skulle det have Audigy2-chip og
> dermed bedre specifikationer.

Ok, jeg fik bare indtrykket af dit indlæg, at der ikke fandtes et kort
baseret på en xxx 2 chip, men nu falder det på plads :)

MVH.

Nicolai



Steen Hansen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Steen Hansen


Dato : 20-11-03 01:27

On Fri, 14 Nov 2003 17:54:11 +0100, "-w" <@ .> wrote:

>Hejsa.
>
>Jeg har lige via nettet købt et nyt lydkort, men jeg har ikke fået den type
>kort som jeg regnede med.
>På forhandlerens side er kortet oplyst som et Creative Audigy 2 LS.
>Problemet er bare at Creative ikke har lavet et kort der hedder sådan. Det
>eneste kort der hedder noget med LS er et Audigy 1, og det er sådan et jeg
>har fået.
>Både på hjemmesiden, ordrebekræftelsen og fakturaen som var med i pakken
>står der "Creative Audigy 2 LS". På retail-pakken som kortet ankom i står
>der kun "Audigy LS" og lydchippen på kortet er heller ikke "Audigy 2". Jeg
>har fået bekræftet hos producentens support at kortet kun er et "Audigy 1".
>Jeg valgte kun kortet fordi det bar betegnelsen "Audigy 2", og mener at jeg
>er blevet snydt når jeg kun modtager den gamle og dårligere model.
>Jeg kan stadig nå at returnere inden de berømte 14 dage, men nu har jeg
>betalt fragt og gebyrer en gang og har ikke lyst til at betale returfragt og
>ny fragt ved nyt køb endnu engang.
>Hvad har jeg krav på her?
>
>
>-w
>


Håber ikke du har købt hos Midtdata, for så kan du godt glemme alt om
at få dine udgifter dækktet. Uanset hvor meget du gør ud af sagen og
hvor højt den kommer op i deres system - desværre. Har selv været ude
for fejl leverance, og det kostede mig penge og en masse tid. Til
sidst måtte jeg opgive. Derfor kan jeg kun råde til at undersøge
præcist hvad det er for et produkt du køber og vurdere hos hvem.

Steen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste