Billeder fra bylivet
Fra : RoJo

Dato : 14-11-03 16:13

Hej

Jeg har tænkt lidt over om det overhovedet er lovligt at gøre som f.eks.
www.guide2party.dk , hvor de lægger billeder på nettet som de har taget af
folk på diskoteker.

Nu tænker jeg ikke på den/de personer, der er "hovedpersoner" på billederne,
men på dem der er i baggrunden... de har jo ikke sagt, at de gerne vil
fotograferes.

skal de i teorien ikke have lov af ALLE personer på billedet??

Mvh
RoJo

Fra : Henrik

Dato : 14-11-03 18:01

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> fotograferes.
>
> skal de i teorien ikke have lov af ALLE personer på billedet??

Jo alle skal give lov til at billedet må offentliggøres. Fx. holder siden
Nightleif.dk sig meget strikt efter reglerne og spørger alle om de må tage
billedet og der bliver slettet mange billeder fordi der er folk med i
baggrunden, mens Danmarkbynight.dk er sk*** ligeglade med reglerne...

Du kan finde dit svar på
http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584 -Det er
datatilsynets redegørelse for hvad de må og ikke må.

Mvh

Henrik