|
| Betalings frist. Fra : Lars Helmer Andersen |
Dato : 14-11-03 12:05 |
|
Hej Gruppe
Jeg har fået en rykker fra sonofon, fordi jeg har betalt en regning for
sent.
Jeg modtog regningen omkring den 8 oktober, så den røg i bunken til betaling
i november uden at jeg tænkte mere over det.
Jeg betalte regningen den 5. november, da jeg prøver at overholde "inden for
3 hverdage" som jeg troede var gængs betalingstid.
Nu ser jeg at den skulle have været betalt den 28 oktober, så de har ret i
at jeg betalte for sent, men er der slet ingen regler for hvornår man må
kræve det betalt, eller er det bare gammeldags kutyme med "inden for 3
hverdage" i ny måned.
Mvh.
Lars Helmer Andersen
| |
Nielsen (14-11-2003)
| Kommentar Fra : Nielsen |
Dato : 14-11-03 13:17 |
|
En regel i stil med den du nævner findes i lejeloven § 33, stk. 3 men
regulerer ikke et forhold som dit.
Så du må kigge i din aftale med Sonofon, der står formentligt noget om
betalingstid.
Ellers følger det af gældsbrevslovens § 5 (analogisk), at Sonofon kan
kræve betaling ved påkrav, dvs. at de selv fastsætter betalingstiden,
dog med en rimelig frist for dig til at nå at betale (nok mindst et par
dage).
mvh. Kim
Lars Helmer Andersen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har fået en rykker fra sonofon, fordi jeg har betalt en regning for
> sent.
>
> Jeg modtog regningen omkring den 8 oktober, så den røg i bunken til betaling
> i november uden at jeg tænkte mere over det.
> Jeg betalte regningen den 5. november, da jeg prøver at overholde "inden for
> 3 hverdage" som jeg troede var gængs betalingstid.
>
> Nu ser jeg at den skulle have været betalt den 28 oktober, så de har ret i
> at jeg betalte for sent, men er der slet ingen regler for hvornår man må
> kræve det betalt, eller er det bare gammeldags kutyme med "inden for 3
> hverdage" i ny måned.
>
> Mvh.
> Lars Helmer Andersen
>
>
| |
|
|