Lån af penge
Fra : Jimmy

Dato : 13-11-03 20:20

Hej

Må jeg uden videre låne 40.000 af min far?

Jeg tænker der måske er regler for hvor meget man må låne og evt. krav til
at det er dokumenteret eller noget?

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-11-03 20:52

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Må jeg uden videre låne 40.000 af min far?

Du kan få dem, mener det er under 45000 om året han kan give dig.
henrik

Fra : Peter G C

Dato : 13-11-03 21:26

In news:bp0lio$jrf$1@sunsite.dk,
Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> typed:
> Hej
>
> Må jeg uden videre låne 40.000 af min far?

Ja da.

> Jeg tænker der måske er regler for hvor meget man må låne og evt.
> krav til at det er dokumenteret eller noget?

Lav et anfordringsgældsbrev så der ikke bliver problemer med skattefar.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Jimmy

Dato : 13-11-03 21:56

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> In news:bp0lio$jrf$1@sunsite.dk,
> Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> typed:

> Ja da.

Herligt - Må jeg låne 100.000?

Henrik nævnte at der muligvis var en grænse ved 45.000?

Men hvis der er en sådan grænse, får man så ikke problemer, hvis min far
låner/giver både min bror og jeg 40.000 hver og jeg efterfølgende låner
40.000 af ham?

> Lav et anfordringsgældsbrev så der ikke bliver problemer med skattefar.

God ide - Tak til Jer begge.
Må hellere få en advokat til at se på det.

Mvh
Jimmy

Fra : Henrik Petersen

Dato : 13-11-03 22:12

> Herligt - Må jeg låne 100.000?

Han låner dig 100.000 og så får du dem er over 3 år
eller han låner dig 2 millioner og i får lavet et anfordringsgældsbrev der
bliver tinglyst, du får så 45000 pr år nedskrevet af gælden, = 800.000.-
derefer får du resten gratis (1200.00), efter 20 år, da denne falder for
forældesfristen, da han ikke har skrevet til dig omkring restgælden,. Bare
lige en finte, til den der alligevel skal arve en masse penge ikk

henrik

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-03 23:58

Henrik Petersen skrev:

>eller han låner dig 2 millioner og i får lavet et anfordringsgældsbrev der
>bliver tinglyst, du får så 45000 pr år nedskrevet af gælden

Mon ikke denne nedskrivning vil blive betragtet som en
påmindelse?

--
Bertel

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-11-03 12:08

> Mon ikke denne nedskrivning vil blive betragtet som en
> påmindelse?

Det tror jeg ikke, den skal være skriftlig og en nedskrivning er jo bare en
automatik....

henrik

Fra : Henning Makholm

Dato : 13-11-03 22:32

Scripsit "Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark>

> God ide - Tak til Jer begge.
> Må hellere få en advokat til at se på det.

Det er såmænd ikke så svært endda. Det kan gøres med et enkelt stykke
papir:

A. Madsen låner hermed 100.000 kroner til B. Madsen.
Lånet er rente- og afdragsfrit og løber til det bliver opsagt.
Hver af parterne kan til enhver tid opsige lånet uden varsel.
Når lånet opsiges, forfalder hele hovedstolen til betaling straks.

(dato og underskrifter)

Ulempen ved fremgangsmåden er at hvis farmand dummer sig og pludselig
skylder en million, som kan ikke har, væk, kan hans kreditorer gøre
udlæg i lånegælden og kræve lånet tilbagebetalt straks.

Hvis man udformer gældsbrevet så långiver *ikke* kan forlange pengene
tilbage nårsomhelst, skal der beregnes markedsmæssige renter, som
långiver skal selvangive som kapitalindkomst (eller også skal værdien
af at kunne låne penge rentefrit beskattes som gave).

--
Henning Makholm "Kurt er den eneste jeg kender der er
*dum* nok til at gå i *ring* på et jernbanespor."

Fra : Jimmy

Dato : 14-11-03 20:34

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in message
> Hej
>
> Må jeg uden videre låne 40.000 af min far?
>
> Jeg tænker der måske er regler for hvor meget man må låne og evt. krav til
> at det er dokumenteret eller noget?

Tak til alle for svarene.
Jeg tror jeg prøver med Hennings forslag uden en advokat.

Mvh
Jimmy