/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Regler ved hustandsomdeling.
Fra : KristianZ


Dato : 13-11-03 18:56

Hejsa gruppe, hvordan er lovgivningen ved omdeling af reklamer ovs.
Jeg tænker på må man som privatperson/firma dele sin egen reklame rundt til
folk, eller skal man indhente en særlig form for tilladelse / regler der
skal overholdes.
Jeg tænker på især alle de reklamer / brocurer det vælter ind af døren med
fra Pizzariaer og Zonemassage - You name it :)

Mvh. Kristian Zylauv



 
 
RJ (13-11-2003)
Kommentar
Fra : RJ


Dato : 13-11-03 19:07

Bare kom igang, du må bare ikke :

Ringe på ringeklokken og prøve at sælge dem noget.

Ligge reklamer i en postkasse hvor der står reklamer nej tak.

Ellers er alt ok.

"KristianZ" <Kristianz@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:bp0gic$1p9$1@sunsite.dk...
> Hejsa gruppe, hvordan er lovgivningen ved omdeling af reklamer ovs.
> Jeg tænker på må man som privatperson/firma dele sin egen reklame rundt
til
> folk, eller skal man indhente en særlig form for tilladelse / regler der
> skal overholdes.
> Jeg tænker på især alle de reklamer / brocurer det vælter ind af døren med
> fra Pizzariaer og Zonemassage - You name it :)
>
> Mvh. Kristian Zylauv
>
>



Kim Ludvigsen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 13-11-03 19:14

RJ wrote:
>
> Bare kom igang, du må bare ikke :
>
> Ligge reklamer i en postkasse hvor der står reklamer nej tak.

Kender du en paragraf, der underbygger den påstand?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

KristianZ (13-11-2003)
Kommentar
Fra : KristianZ


Dato : 13-11-03 19:31

Er der ikke noget med at de er underlagt dørsælgerloven?

-Kristian


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
news:3FB3C9E8.5B34@kimludvigsen.dk...
> RJ wrote:
> >
> > Bare kom igang, du må bare ikke :
> >
> > Ligge reklamer i en postkasse hvor der står reklamer nej tak.
>
> Kender du en paragraf, der underbygger den påstand?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen



Bertel Lund Hansen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-11-03 20:12

KristianZ skrev:

>Er der ikke noget med at de er underlagt dørsælgerloven?

Jo, det er alle mennesker. Skiltet har ikke noget med det at
gøre.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

RJ (13-11-2003)
Kommentar
Fra : RJ


Dato : 13-11-03 19:38

Nej det mener jeg bare ikke man må, eller er det noget med at man godt må
alligevel,. ??


"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3FB3C9E8.5B34@kimludvigsen.dk...
> RJ wrote:
> >
> > Bare kom igang, du må bare ikke :
> >
> > Ligge reklamer i en postkasse hvor der står reklamer nej tak.
>
> Kender du en paragraf, der underbygger den påstand?
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen



Klaus Ellegaard (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 13-11-03 19:43

"RJ" <rj@mailme.dk> writes:

[Reklamer nej tak]
>Nej det mener jeg bare ikke man må, eller er det noget med at man godt må
>alligevel,. ??

"Reklamer nej tak" er et tilbud fra Post Danmark til annoncørerne
om at spare penge på reklamer, der ikke bliver læst. Hverken mere
eller mindre.

Ingen - heller ikke Føtex og Brugsen - behøver rette sig efter de
skilte.

Mvh.
   Klaus.

thomas schreiber (13-11-2003)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 13-11-03 19:55

> Ingen - heller ikke Føtex og Brugsen - behøver rette sig efter de
> skilte.
>
> Mvh.
> Klaus.

Det tor jeg du har helt ret i. Der står jo også på reklamerne at "vi
respekterer et nej tak til samtlige husstande".


--



Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)
-
stall.dk




Nette (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 14-11-03 08:46


"thomas schreiber" skrev i en meddelelse news:bp0k1b$sio$1@sunsite.dk...
> Det tor jeg du har helt ret i. Der står jo også på reklamerne at "vi
> respekterer et nej tak til samtlige husstande".

Så har han heller ikke ret?

Hvis det der "Vi respekterer et nej tak til reklamer"-logo står på reklamen
og ligeledes på døren, så må reklamen ikke smides ind.

Desuden er det ikke kun Post Danmark, som har sådan et skilt.
Her i Århus har Alfo et lignende, sådan man kan vælge ikke at få alle de der
321 reklamer i weekenden, men stadig modtage dem fra Post Danmark.

Nette



Klaus Ellegaard (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 14-11-03 09:08

"Nette" <nettesnetpost(fjerndette)@@hotmail.com> writes:

>> Det tor jeg du har helt ret i. Der står jo også på reklamerne at "vi
>> respekterer et nej tak til samtlige husstande".

>Så har han heller ikke ret?

Joda.

>Hvis det der "Vi respekterer et nej tak til reklamer"-logo står på reklamen
>og ligeledes på døren, så må reklamen ikke smides ind.

Præcis. HVIS der er et nejtak-logo på reklamen. Annoncøren kan
en uge vælge ikke at trykke dette logo på reklamen, og så ryger
deres reklamer ind igennem alle brevsprækker. Hvilket vil være
helt lovligt.

Måske vil det ikke være så snedigt for annoncørens goodwill hos
forbrugeren - og skidt for miljøet, fordi nejtak-folket nok bare
smider det hele ud straks. Men det er en anden snak.

Mvh.
   Klaus.

Nette (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Nette


Dato : 14-11-03 12:36


"Klaus Ellegaard" skrev i en meddelelse
news:bp22g5$4rc$1@katie.ellegaard.dk...
> Præcis. HVIS der er et nejtak-logo på reklamen. Annoncøren kan
> en uge vælge ikke at trykke dette logo på reklamen, og så ryger
> deres reklamer ind igennem alle brevsprækker. Hvilket vil være
> helt lovligt.

Nå ja ok på den måde. Nu gik jeg bare som en selvfølge ud fra, at de ikke
glemte det logo.

Nette



Carsten Riis (14-11-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 14-11-03 09:35

RJ wrote:
>
> Bare kom igang, du må bare ikke :
>
> Ringe på ringeklokken og prøve at sælge dem noget.
>
Det komme an på hvad han vil sælge: aviser, brand/rednings-forsikringer
og fx friske grønsager må han gerne.



> Ligge reklamer i en postkasse hvor der står reklamer nej tak.
>
Nej, Nejtak-ordningen er en frivillig ordning.
Men det er - syntes jeg - en god ide at respektere nejtak-skiltet
alligevel.



--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået
så vidt i sin udvikling, at det må have undervisning
i at parre sig. Ebbe Mørk

Bertel Lund Hansen (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-11-03 20:13

KristianZ skrev:

>Hejsa gruppe, hvordan er lovgivningen ved omdeling af reklamer ovs.
>Jeg tænker på må man som privatperson/firma dele sin egen reklame rundt til
>folk, eller skal man indhente en særlig form for tilladelse / regler der
>skal overholdes.

Hvis man ikke adresserer reklamerne, er der ikke noget problem.

Hvis man adresserer dem, har man pligt til at tjekke
robinsonlisten, og det vil være forbudt at levere reklamerne til
dem der står på den liste.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning Makholm (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 13-11-03 21:03

Scripsit "KristianZ" <Kristianz@ofir.dk>

> Hejsa gruppe, hvordan er lovgivningen ved omdeling af reklamer ovs.
> Jeg tænker på må man som privatperson/firma dele sin egen reklame rundt til
> folk,

Lige så tosset som man vil. Bemærk dog at det giver betydelig badwill
hvis man også giver sig til at stoppe reklamer ind hos folk der har et
nej-tak-skilt ved brevsprækken. Men det er ikke forbudt.

--
Henning Makholm "Y'know, I don't want to seem like one of those
hackneyed Jews that you see in heartwarming movies.
But at times like this, all I can say is 'Oy, gevalt!'"

BJ Denmark (14-11-2003)
Kommentar
Fra : BJ Denmark


Dato : 14-11-03 09:28

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
news:yahznf0dojd.fsf@tyr.diku.dk...
> Scripsit "KristianZ" <Kristianz@ofir.dk>
>
> > Hejsa gruppe, hvordan er lovgivningen ved omdeling af reklamer ovs.
> > Jeg tænker på må man som privatperson/firma dele sin egen reklame rundt
til
> > folk,
>
> Lige så tosset som man vil. Bemærk dog at det giver betydelig badwill
> hvis man også giver sig til at stoppe reklamer ind hos folk der har et
> nej-tak-skilt ved brevsprækken. Men det er ikke forbudt.
>
> --

I fortsættelse deraf, er denne her så lovlig: Jeg oplever jævnligt, at nogen
har hældt en reklame ind under vinduesviskeren på min bil? - Og for øvrigt
også på de biler, der ellers er i området.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot!" for
nogen til at indse, at han ikke har ret.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste