Skilsmisse - først efter 6 måneder
Fra : Frontier

Dato : 13-11-03 17:50

Hejsa :)

Er for 2 måneder siden blevet separeret, og vi er enige om både
bodeling, rettigheder over ungerne, bidrag til hinanden etc - kort
sagt, alt. Og vi har det på skrift fra statsamtet.

Er der virkelig ingen muligheder for at blive skilt førend der er gået
6 måneder? Når begge parter gerne vil. Og vi ikke har været hinanden
utro, tæsket hinanden eller ungerne, begået bigami eller levet væk fra
hinanden? Pludselig virker Danmark som et u-land mht.
menneskerettigheder.

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : René

Dato : 13-11-03 18:43

"Frontier" <spameater@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> utro, tæsket hinanden eller ungerne, begået bigami eller levet væk fra
> hinanden? Pludselig virker Danmark som et u-land mht.

Nej

Der skal gå 6 måneder fra den dag separationsbevillingen er dateret fra
Statsamtet.

Ansøgningen om bevilling til skilsmisse skal i først sende/datere efter
datoen for de 6 måneder.

René

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-03 18:47

Frontier <spameater@trashcan.dk> wrote in

> Pludselig virker Danmark som et u-land mht.
> menneskerettigheder.

Hvordan er menneskerettighederne kommet ind i billedet ? - mig
bekendt er det ikke en menneskeret at blive skilt, er ikke engang
sikker på det er en menneskeret at blive gift...

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Ruth Kjær

Dato : 14-11-03 14:30

Så vidt jeg ved, er den eneste "hurtige" skilsmisse, hvis den ene eller
begge erklærer, at de har været utro.

Ruth

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-11-03 22:51

"Ruth Kjær" <Ruth@dacor.dk> wrote in

> Så vidt jeg ved, er den eneste "hurtige" skilsmisse, hvis den
> ene eller begge erklærer, at de har været utro.

Og hvad har det med menneskerettighederne at gøre ? (du svarer på et
indlæg der handler om dem!)

Fra : Ruth Kjær

Dato : 16-11-03 18:41

Sådan læser jeg det nu ikke. Min fejl, hvis det er tilfældet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-11-03 22:25

> Sådan læser jeg det nu ikke. Min fejl, hvis det er tilfældet.

Du svarede på *mit* indlæg, ikke det oprindelige.
Jeg skrev:
"Hvordan er menneskerettighederne kommet ind i billedet ? - mig
bekendt er det ikke en menneskeret at blive skilt, er ikke engang
sikker på det er en menneskeret at blive gift..."

Så jo, det var det det handlede om :)

Derudover har jeg fundet ud af svaret på mit spørgsmål -
menneskerettighedernes artikel 16...

Fra : 'Du.nk'

Dato : 14-11-03 17:19

Involver en ven/veninde og indgå en aftale om at I har været utro - så kører
det på skinner.

Venlig hilsen
Dunk