Telefon chikane - hvilke muligheder?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-11-03 12:47

Her på den seneste tid er min bedre halvdel blevet voldsom chikaneret af en
gut der ringer med hemmeligt nummer.
Er der nogen muligheder for at få sat en stopper for dette?
Jeg tænker nærmere på hvor meget skal der til førend at f.eks Politiet vil
optage en sag på sådan noget?

Det nemmeste ville være kategorisk at afvise hemmelig nummer - men
arbejdet,familie og andet har hemmelighed nummer / ikke mulighed for a
nummer visning derfor er dette ikke så hensigtsmessigt.

Nogen forslag?

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-03 13:04

Dennis Pedersen skrev:

>Her på den seneste tid er min bedre halvdel blevet voldsom chikaneret af en
>gut der ringer med hemmeligt nummer.
>Er der nogen muligheder for at få sat en stopper for dette?

Ja. Køb en telefonsvarer og vent med at tage røret til opringeren
har præsenteret sig. Det giver omgangskredsen en lille ulempe i
en kort periode, men det er begrænset hvor længe det er sjovt at
stå og ævle ned i en båndoptager, så det stopper i løbet af en
periode og så kan man tage røret normalt igen.

Jeg har været ude for en lille smule telefonfis fra mine elever,
men det blev klaret med en telefonsvarer (som jeg dog ikke
anskaffede for så lidt).

>Jeg tænker nærmere på hvor meget skal der til førend at f.eks Politiet vil
>optage en sag på sådan noget?

Glem det. Der er ikke noget som en enkel løsning der kan
implementeres her og nu. Det kræver blot at i advarer familien og
siger til dem at de altid skal præsentere sig når de hører
telefonsvareren. I kan nemlig have telefonsvarerens højttaler
koblet til så I kan høre hvem der ringer og så bare løfte røret
hvis I vil snakke med dem.

--
Bertel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-11-03 13:07

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> stå og ævle ned i en båndoptager, så det stopper i løbet af en
> periode og så kan man tage røret normalt igen.

Okai jeg glemte måske at sige - hun ejer ikke en fastnet telefon så det er
til hendes mobil det foregår..
Så er ovenstående knap så nemt :)
Det lyder næsten til vedkommende vældigt morer sig over at chikanere hende
uanset o hun smækker på med det samme el ej.

Fra : bem

Dato : 13-11-03 13:11

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> Det lyder næsten til vedkommende vældigt morer sig over at chikanere
> hende uanset o hun smækker på med det samme el ej.

Så må hun jo skifte nummer. Hvis det ikke hjælper, må hun få hemmeligt
nummer.

/Bo

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-03 15:51

Dennis Pedersen skrev:

>Okai jeg glemte måske at sige - hun ejer ikke en fastnet telefon så det er
>til hendes mobil det foregår..
>Så er ovenstående knap så nemt :)

Åh, men så er løsningen at hun blot lægger den fra sig uden at
afbryde. Det koster ham penge.

Alternativt kan man købe en lille legetøjsand med batteri der kan
sige "rap rap rap" og så lægge den tændt ved siden af telefonen.

>Det lyder næsten til vedkommende vældigt morer sig over at chikanere hende
>uanset o hun smækker på med det samme el ej.

Ja, men hvis hun ikke smækker på, virker det ikke som om hun
reagerer på det, og når han er blevet lænset nok for telefonpenge
ved at stå og snakke ud i den blå luft, så holder han nok op.

Det giver selvfølgelig den gene at mobilen vil være optaget
imens, men mon ikke det stopper hurtigt?

Måske kan hun også i en periode bruge et alternativt mobilkort.
Man kan få et ved f.eks. Telmore hvor man kun betaler for
forbrug, dog minimum 7,50 kr. om måneden.

--
Bertel

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 14-11-03 11:20

> Åh, men så er løsningen at hun blot lægger den fra sig uden at
> afbryde. Det koster ham penge.

Det koster kun penge indtil han selv vælger at lægge på. Det er den der
ringer op, der afgør hvornår forbindelsen skal afbrydes (rimelig nok).
Nu er vi vist ved at være et godt stykke uden for denne gruppes område

Fra : C@rsten

Dato : 13-11-03 14:15

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb36f3d$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> arbejdet,familie og andet har hemmelighed nummer / ikke mulighed for a
> nummer visning derfor er dette ikke så hensigtsmessigt.

Jeg ved ikke hvad teleselskab du har, men vi modtog opkald på vores fastnet
telefon hos TDC i en grad der var chikanerne da det var sent om aften og der
var aldrig nogen når vi tog røret.

Jeg gjorde det at jeg noteret tidspunktet, helt præcist fra uret på Tekst-TV
og ringet til TDC og fortalte at på de og de tider kom der opkald på vores
telefon, de kunne så se hvem det var, men måtte ikke oplyse hvem det var,
men kunne godt sige by.

Det viste sig at vi kun kendte en i den by, nemlig min kones mormor og da vi
spurgte om det var hende udfra navn og adresse, kunne de bekræfte at de var
hende.

Nu tror jeg ikke mormor laver telefon fis, men nok nærmer at hun havet fået
en vis nr. som hun sad og pillede ved der kunne ringe op til dem hun havet
modtaget opkald fra.
Sådan en gammel dame på 80 år og ny teknologi!

Carsten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-11-03 14:27

"C@rsten" <Sp@m.nothanks> wrote in message

> [...]
fastnet
> telefon hos TDC i en grad der var chikanerne da det var sent om aften og

Det er Telia det drejer sig om.

> [...]
vi
> spurgte om det var hende udfra navn og adresse, kunne de bekræfte at de

Det havde jeg egentlig ikke tænkt på - det kunne være man skulle prøve Telia
direkte om de kan/vil/må hjælpe.

Fra : Peter Bom

Dato : 13-11-03 15:03

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message news:<3fb36f3d$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> arbejdet,familie og andet har hemmelighed nummer / ikke mulighed for a
> nummer visning derfor er dette ikke så hensigtsmessigt.

Hej

Vi er også i den senere tid blevet chikaneret af en med hemmeligt nr.

Men jeg at der findes tekniske løsninger der er mulige, bla. et filter
der kan sættes imellem dit telefonstik og telefon, som fungere som et
"omstilnings anlæg" hvor de lovlige bruger kan ringe igennem.

Eller få et nyt nr. som er ikke oplyses til vejviser m.m. det sidste
er nok det billigste.

Med venlig hilsen

Peter B

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-11-03 15:07

"Peter Bom" <pb-consult@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> der kan sættes imellem dit telefonstik og telefon, som fungere som et
> "omstilnings anlæg" hvor de lovlige bruger kan ringe igennem.

Virker det også med hemmelig nr? - fordi jeg har svært ved at se hvad den
skulle omstille på bagggrund af hvis den ikke kan få Anumer visning.
Jeg ved bang og luffe har en tlf svarer der kan det.

Anyways er der her tale om en mobil tlf så det er nogo.

> Eller få et nyt nr. som er ikke oplyses til vejviser m.m. det sidste
> er nok det billigste.

Ville jo helst undgå løsningen med nyt nr - men det kan jo blive enden af
det.

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 13-11-03 15:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb38fde$0$30069$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Virker det også med hemmelig nr? - fordi jeg har svært ved at se hvad den
> skulle omstille på bagggrund af hvis den ikke kan få Anumer visning.

Jeg har i hvert fald set en model, hvos den der ringer blot skulle indtaste
en 4 cifferet kode.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-03 16:14

Allan Lund Soerensen skrev:

>Jeg har i hvert fald set en model, hvos den der ringer blot skulle indtaste
>en 4 cifferet kode.

Ja, den spærrer for alle opkald og forlanger koden. Derfor er den
uafhængig af nummervisning. Men den er vist ikke til mobiler.

--
Bertel

Fra : Per Tolbøll

Dato : 14-11-03 23:27

> Er der nogen muligheder for at få sat en stopper for dette?
> Jeg tænker nærmere på hvor meget skal der til førend at f.eks Politiet vil
> optage en sag på sådan noget?

Det skal være _meget_ alvorligt før politiet kan skride ind for alvor.
Sporingaf opkald m.m. kræver en dommerkendelse, idet det svarer til indgreb
i brevhemmeligheden, så der skal nærmest være tale om trusler på livet før
du kan gå den vej.

Sådan var politiets forklaring til undertegnede i sin tid, da jeg var ude i
noget tilsvarende.
Bedste/hurtigste løsning: Nyt nummer

- og som det blev uddybet: Når man endelig fik sporet nummeret var det
næsten altid:

- en mønttelefon på et værtshus
- én eller anden forhutlet stakkel på et klubværelse

/Per