Førtidspension
Fra : Jens

Dato : 12-11-03 19:22

En bekendt har fundet en kæreste og de ville gerne flytte sammen.
Problemet er at hun får førtidspension og at hun er bange for at miste
noget af den... Hendes kæreste er på dagpenge indtil slutningen af
januar 04... Mister hun indtægt?? Er der noget hun kan gøre for at
undgå det???

Venlig hilsen
Jens på vegne af Lise

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 22:14

"Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget af den... Hendes kæreste er på dagpenge indtil slutningen af
> januar 04... Mister hun indtægt?? Er der noget hun kan gøre for at

Hun vil ikke miste noget af sin førtidspension, men hun vil sandsynligvis få
mindre i boligstøtte, hvis hun da får boligstøtte.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-11-03 23:12

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hun vil ikke miste noget af sin førtidspension, men hun vil sandsynligvis

> mindre i boligstøtte, hvis hun da får boligstøtte.

Og samtidig vil hun formentlig ikke få halv licens samt medicinkort m.m.

Med venllig hilsen
fra
OveK.

Fra : Peter Hansson

Dato : 13-11-03 07:59

Hej

Reglerne forberegning ved ægteskab/samlever efter den nye lov findes her .

LBK nr 697 af 21/08/2002

I kap. 4a og kap. 7.

De er temmelig indviklede

Søg efter vejl. til pensionslov på www.retsinfo.dk. Her er der nogle
regneeksempler i skematisk form

PH

Fra : helgi

Dato : 13-11-03 03:01

> [...]
> noget af den... Hendes kæreste er på dagpenge indtil slutningen af
> januar 04... Mister hun indtægt?? Er der noget hun kan gøre for at

Hvis hun flytter sammen med kæresten og de dermed bliver samboende vil hun
få førtidspension udbetalt som samboende, og den takst er mindre end hvis
hun bor alene.
/helgi

Fra : Line

Dato : 13-11-03 07:33

> [...]
> noget af den... Hendes kæreste er på dagpenge indtil slutningen af
> januar 04... Mister hun indtægt?? Er der noget hun kan gøre for at

Hej Jens (Lise)

Det kommer an på efter hvilken lov hun får førtidspension. Jeg mener den nye
trådte i kraft 1 januar i år og hvis det er efter den hun er tilkendt
førtidspension, så vil den være afhængig af samboers indtægt. Får hun efter
gammel lov (den hvor der er noget der hedder laveste, mellemste og højeste
førtidspension), mener jeg ikke det har noget at sige.

MVH Line

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 13-11-03 14:00

Jens skrev:

> [...]
> noget af den... Hendes kæreste er på dagpenge indtil slutningen af
> januar 04... Mister hun indtægt?? Er der noget hun kan gøre for at

Det præcise svar, inklusive en bereging, kan hun få ved at kontakte sin
sagsbehandler og forelægger dem spørgsmålet
Sig til Lise at hun skal få beregningen på skrift

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk