/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tiscali - kreditnota - restance
Fra : Thomas


Dato : 12-11-03 15:11

Hej Gruppe,

Jeg ville høre engang hvad reglerne er på området.
Jeg har opsagt et Tiscali ADSL abonnement og har modtaget en kreditnota for
mit tilgodehavende svarende til ca. 1.300 kr - som jeg har betalt for
meget. - Jeg ringer ind samme dag og meddeler dem mit konto nummer så de
kan overføre pengene, og får i den forbindelse at vide at det vil tage ca.
2 uger før jeg får mine penge. - Der går så 2 uger og jeg ser ikke skyggen
af noget, jeg både skriver og ringer ind og nu siger det så 4 uger... -
efter 4 uger er der stadig ikke sket noget... - jeg fortsætter med at
skrive og ringe, men da jeg ikke kan komme igennem til deres
regnskabsafdeling og da det kun er kundeservice jeg kan snakke med, og da
de ikke kan gøre andet end at skrive videre til regnskabsafdelingen, så kan
de ikke sige mig andet end at de har meget at lave... - nu er der snart
gået 7 uger og jeg får stadig det samme at vide: at kundeservice rykker
regnskabsafdelingen...
Hvor lang tid kan de blive ved med det? - de har selv nogle klare regler
for hvornår man som kunde skal betale ens regninger og mulighed for rykker-
gebyrer og renter... men hvordan er man som kunde stillet over for en
udbyder i sådan et tilfælde... - den sidste jeg snakkede med i telefonen
var meget tilbageholdende med information og til mit lidt spøgfulde
udtalelse: "jeg får vel pengene inden jul" var hendes svar kun: "det vil
jeg da håbe på".

--
/Thomas

 
 
Henrik & Betina (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik & Betina


Dato : 12-11-03 20:18


"Thomas" <me@home.here> skrev i en meddelelse
news:Xns94319A649D416cornodk@195.249.184.11...
> Hej Gruppe,
>
> Jeg ville høre engang hvad reglerne er på området.
> Jeg har opsagt et Tiscali ADSL abonnement og har modtaget en kreditnota
for
> mit tilgodehavende svarende til ca. 1.300 kr - som jeg har betalt for
> meget. - Jeg ringer ind samme dag og meddeler dem mit konto nummer så de
> kan overføre pengene, og får i den forbindelse at vide at det vil tage ca.
> 2 uger før jeg får mine penge. - Der går så 2 uger og jeg ser ikke skyggen
> af noget, jeg både skriver og ringer ind og nu siger det så 4 uger... -
> efter 4 uger er der stadig ikke sket noget... - jeg fortsætter med at
> skrive og ringe, men da jeg ikke kan komme igennem til deres
> regnskabsafdeling og da det kun er kundeservice jeg kan snakke med, og da
> de ikke kan gøre andet end at skrive videre til regnskabsafdelingen, så
kan
> de ikke sige mig andet end at de har meget at lave... - nu er der snart
> gået 7 uger og jeg får stadig det samme at vide: at kundeservice rykker
> regnskabsafdelingen...
> Hvor lang tid kan de blive ved med det? - de har selv nogle klare regler
> for hvornår man som kunde skal betale ens regninger og mulighed for
rykker-
> gebyrer og renter... men hvordan er man som kunde stillet over for en
> udbyder i sådan et tilfælde... - den sidste jeg snakkede med i telefonen
> var meget tilbageholdende med information og til mit lidt spøgfulde
> udtalelse: "jeg får vel pengene inden jul" var hendes svar kun: "det vil
> jeg da håbe på".
>
> --
> /Thomas

Jeg citerer Inge Norus fra forbrugerinformation; "at skrive til Tiscali er
ligesom at sende et brev til Iran".........

Har selv opsagt et abonnement hos dem for 1½ år siden, og får stadig
regninger fra dem.

Husk at de skal betale dig renter, som du dog selv skal opgøre. 1½ - 2% pr.
md. kan du godt tage.

Mvh

Henrik



Thomas (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 13-11-03 10:24

"Henrik & Betina" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg citerer Inge Norus fra forbrugerinformation; "at skrive til
> Tiscali er ligesom at sende et brev til Iran".........
>
> Har selv opsagt et abonnement hos dem for 1½ år siden, og får stadig
> regninger fra dem.
>
> Husk at de skal betale dig renter, som du dog selv skal opgøre. 1½ -
> 2% pr. md. kan du godt tage.

Hvilket belæg har jeg for at tage de procenter? - Ikke at jeg ikke vil tage
dem, men vil gerne se en hjemmel for det først.

--
/Thomas

Martin Moller Peders~ (13-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 13-11-03 12:03

In <Xns943269CDB47CEcornodk@195.249.184.11> Thomas <me@home.here> writes:

>"Henrik & Betina" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote:

>> Jeg citerer Inge Norus fra forbrugerinformation; "at skrive til
>> Tiscali er ligesom at sende et brev til Iran".........
>>
>> Har selv opsagt et abonnement hos dem for 1½ år siden, og får stadig
>> regninger fra dem.
>>
>> Husk at de skal betale dig renter, som du dog selv skal opgøre. 1½ -
>> 2% pr. md. kan du godt tage.

>Hvilket belæg har jeg for at tage de procenter? - Ikke at jeg ikke vil tage
>dem, men vil gerne se en hjemmel for det først.

Intet.

/Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste