Tiscali - kreditnota - restance
Fra : Thomas

Dato : 12-11-03 15:11

Hej Gruppe,

Jeg ville høre engang hvad reglerne er på området.
Jeg har opsagt et Tiscali ADSL abonnement og har modtaget en kreditnota for
mit tilgodehavende svarende til ca. 1.300 kr - som jeg har betalt for
meget. - Jeg ringer ind samme dag og meddeler dem mit konto nummer så de
kan overføre pengene, og får i den forbindelse at vide at det vil tage ca.
2 uger før jeg får mine penge. - Der går så 2 uger og jeg ser ikke skyggen
af noget, jeg både skriver og ringer ind og nu siger det så 4 uger... -
efter 4 uger er der stadig ikke sket noget... - jeg fortsætter med at
skrive og ringe, men da jeg ikke kan komme igennem til deres
regnskabsafdeling og da det kun er kundeservice jeg kan snakke med, og da
de ikke kan gøre andet end at skrive videre til regnskabsafdelingen, så kan
de ikke sige mig andet end at de har meget at lave... - nu er der snart
gået 7 uger og jeg får stadig det samme at vide: at kundeservice rykker
regnskabsafdelingen...
Hvor lang tid kan de blive ved med det? - de har selv nogle klare regler
for hvornår man som kunde skal betale ens regninger og mulighed for rykker-
gebyrer og renter... men hvordan er man som kunde stillet over for en
udbyder i sådan et tilfælde... - den sidste jeg snakkede med i telefonen
var meget tilbageholdende med information og til mit lidt spøgfulde
udtalelse: "jeg får vel pengene inden jul" var hendes svar kun: "det vil
jeg da håbe på".

--
/Thomas

Fra : Henrik & Betina

Dato : 12-11-03 20:18

"Thomas" <me@home.here> skrev i en meddelelse
> [...]
> var meget tilbageholdende med information og til mit lidt spøgfulde
> udtalelse: "jeg får vel pengene inden jul" var hendes svar kun: "det vil

Jeg citerer Inge Norus fra forbrugerinformation; "at skrive til Tiscali er
ligesom at sende et brev til Iran".........

Har selv opsagt et abonnement hos dem for 1½ år siden, og får stadig
regninger fra dem.

Husk at de skal betale dig renter, som du dog selv skal opgøre. 1½ - 2% pr.
md. kan du godt tage.

Mvh

Henrik

Fra : Thomas

Dato : 13-11-03 10:24

"Henrik & Betina" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> regninger fra dem.
>
> Husk at de skal betale dig renter, som du dog selv skal opgøre. 1½ -

Hvilket belæg har jeg for at tage de procenter? - Ikke at jeg ikke vil tage
dem, men vil gerne se en hjemmel for det først.

--
/Thomas

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 13-11-03 12:03

In <Xns943269CDB47CEcornodk@195.249.184.11> Thomas <me@home.here> writes:

>Hvilket belæg har jeg for at tage de procenter? - Ikke at jeg ikke vil tage
>dem, men vil gerne se en hjemmel for det først.

Intet.

/Martin