|
| Stævning fra TDC Fra : MrM |
Dato : 12-11-03 01:45 |
|
Hej NG,
Jeg har modtaget en stævning af TDC og pga. noget rejseaktvitet er jeg
nødt til at besvare den i løbet af de nærmeste par dage.. Stævning?,
spørg I. JO, de påstår jeg skylder lidt under 4000 kroner, mens jeg ikke
mener jeg skylder dem det...
Sagen hurtigt: Efterår 2002 bestiller jeg en telefonlinje hos TDC, som
min arbejdsgiver skal eje/betale. Telefonen bliver brugt i 1 måned,
hvorefter jeg ikke har brug for den længere. I december 2002 går firmaet
konkurs. Så går tdc igang med at sende rykker-breve til mig personligt.
Jeg arbjeder i udlandet på daværende tidspunkt, så jeg får først
kendskab til brevene sommer 2003. Da finder jeg også et brev fra RKI at
jeg er blevet meldt derind af TDC. Ringer til RKI, og heldigvis er jeg
ikke derinde (pga. en eller anden datalov skal de have underskrift/dom
for at melde mig ind). Så kom stævning her for et par dage siden.
ÅBENBART er telefonlinjen blevet registreret til at jeg det var mig der
var ejeren i stedet for firmaet. Firmaet skulle have været betaleren.
Og nu er det sådan at jeg gider virkelig ikke at skulle betale penge til
dem på 4000 + jeg ved ikke hvor store omkostninger (nogen bud?) for
noget som jeg ikke føler jeg skylder dem..
Så er mit spørgsmål : hvordan forholder det sig rent juridisk ? Jeg vil
ikke risikere i at skulle leje en advokat og evt. miste 20k+ på en evt.
retsag - så hvis de i den slags sager får ret, er jeg nødt til at betale
de 4k.... MEN hvorfor i alverden skulle jeg betale de 4k når jeg under
oprettelsen har sagt at det er firmaet der skal være ejeren af
telefonlinjen ??
På forhånd tak for hurtige svar... :)
- -Mr. M-
| |
Arne Feldborg (12-11-2003)
| Kommentar Fra : Arne Feldborg |
Dato : 12-11-03 02:45 |
|
MrM <no@spam.spam.info> skrev Wed, 12 Nov 2003 01:45:15 +0100
>Sagen hurtigt: Efterår 2002 bestiller jeg en telefonlinje hos TDC, som
>min arbejdsgiver skal eje/betale. Telefonen bliver brugt i 1 måned,
>hvorefter jeg ikke har brug for den længere. I december 2002 går firmaet
>konkurs.
>
Hvis du har personligt har bestil telefonlinien og den er bestilt i dit
navn, så hænger du også på regningen, uanset hvad du evt. har aftalt med
din (tidligere) arbejdsgiver.
Hvis du kan dokumentere en aftale med arbejdsgiveren, så kan du rejse et
krav mod konkursboet.
>oprettelsen har sagt at det er firmaet der skal være ejeren af
>telefonlinjen ??
>
Hvis du kan bevise at telefonen er bestilt i firmaets navn, og at du
havde bemyndigelse til at afgive sådan en bestilling, så må det være
konkusboet TDC skal henvende sig til.
--
mvh, A:\Feldborg
Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/
| |
MrM (12-11-2003)
| Kommentar Fra : MrM |
Dato : 12-11-03 02:54 |
|
Arne Feldborg wrote:
> Hvis du har personligt har bestil telefonlinien og den er bestilt i dit
> navn, så hænger du også på regningen, uanset hvad du evt. har aftalt med
> din (tidligere) arbejdsgiver.
Jamen hænger jeg også på at en kundekonsulent har måske lavet en fejl
ved TDC og har sat firmaet som betaler i stedet for ejer ?
> Hvis du kan bevise at telefonen er bestilt i firmaets navn, og at du
> havde bemyndigelse til at afgive sådan en bestilling, så må det være
> konkusboet TDC skal henvende sig til.
Yes - og jeg har en erklæring fra min gamle chef hvor han gav mig lov
til at bestille den telefonlinje hjem til mig i firmaets navn. Problemet
er så hvordan jeg kan DOKUMENTERE at jeg ikke har bestilt den
personligt. Jeg har aldrig skrevet under på noget, det hele var ordnet i
telefonen med TDC.
- -Mr. X-
| |
Carsten Overgaard (12-11-2003)
| Kommentar Fra : Carsten Overgaard |
Dato : 12-11-03 07:45 |
|
TDC regner vel med at kunne fremsætte noget dokumentation. Bla.
dokumentation med underskrift på.
Bed om at få fremsendt dokumentationen, så man kan se, hvem der er
underskriver på ordren.
Hvis de ikke vil fremsende den, må den komme i retten. De skal trods alt
dokumentere deres krav på en eller anden måde.
--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
"MrM" <no@spam.spam.info> skrev i en meddelelse
news:0kgsb.27915$jf4.1597377@news000.worldonline.dk...
> Arne Feldborg wrote:
> > Hvis du har personligt har bestil telefonlinien og den er bestilt i dit
> > navn, så hænger du også på regningen, uanset hvad du evt. har aftalt med
> > din (tidligere) arbejdsgiver.
>
> Jamen hænger jeg også på at en kundekonsulent har måske lavet en fejl
> ved TDC og har sat firmaet som betaler i stedet for ejer ?
>
> > Hvis du kan bevise at telefonen er bestilt i firmaets navn, og at du
> > havde bemyndigelse til at afgive sådan en bestilling, så må det være
> > konkusboet TDC skal henvende sig til.
>
> Yes - og jeg har en erklæring fra min gamle chef hvor han gav mig lov
> til at bestille den telefonlinje hjem til mig i firmaets navn. Problemet
> er så hvordan jeg kan DOKUMENTERE at jeg ikke har bestilt den
> personligt. Jeg har aldrig skrevet under på noget, det hele var ordnet i
> telefonen med TDC.
>
> - -Mr. X-
>
| |
Kristian Storgaard (12-11-2003)
| Kommentar Fra : Kristian Storgaard |
Dato : 12-11-03 08:25 |
|
"MrM" skrev:
> Sagen hurtigt: Efterår 2002 bestiller jeg en telefonlinje hos TDC, som
> min arbejdsgiver skal eje/betale. Telefonen bliver brugt i 1 måned,
> hvorefter jeg ikke har brug for den længere. I december 2002 går firmaet
> konkurs. Så går tdc igang med at sende rykker-breve til mig personligt.
> Jeg arbjeder i udlandet på daværende tidspunkt, så jeg får først
> kendskab til brevene sommer 2003. Da finder jeg også et brev fra RKI at
> jeg er blevet meldt derind af TDC. Ringer til RKI, og heldigvis er jeg
> ikke derinde (pga. en eller anden datalov skal de have underskrift/dom
> for at melde mig ind). Så kom stævning her for et par dage siden.
Din store passivitet hjælper dig ikke ligefrem...
> ÅBENBART er telefonlinjen blevet registreret til at jeg det var mig der
> var ejeren i stedet for firmaet. Firmaet skulle have været betaleren.
Har du ikke fået en ordrebekræftelse eller lignende fra TDC, hvor du kunne
se, at det var dit navn
> Så er mit spørgsmål : hvordan forholder det sig rent juridisk ? Jeg vil
> ikke risikere i at skulle leje en advokat og evt. miste 20k+ på en evt.
> retsag - så hvis de i den slags sager får ret, er jeg nødt til at betale
> de 4k.... MEN hvorfor i alverden skulle jeg betale de 4k når jeg under
> oprettelsen har sagt at det er firmaet der skal være ejeren af
> telefonlinjen ??
Hvorfor har du ikke reageret overfor TDC før?
Som du står lige nu, tror jeg du får svært ved at overtale TDC til at æde
regningen uden en retssag.
/kristian
| |
Jørgen (12-11-2003)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 12-11-03 08:40 |
|
Ved oprettelse af telefonen har du modtaget en odre bekræftelse, hvor der
med store ord, står noget i stil med KUNDE og BETALER (det står med stort og
markeret), du skulle nok havde henvendt dig dengang, der står enda i brevet,
at man skal henvende sig ved evt. fejl, tror lidt løbet er kørt hvis du
først begynder at henvende dig nu....
"MrM" <no@spam.spam.info> skrev i en meddelelse
news:xjfsb.27910$jf4.1597240@news000.worldonline.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg har modtaget en stævning af TDC og pga. noget rejseaktvitet er jeg
> nødt til at besvare den i løbet af de nærmeste par dage.. Stævning?,
> spørg I. JO, de påstår jeg skylder lidt under 4000 kroner, mens jeg ikke
> mener jeg skylder dem det...
>
> Sagen hurtigt: Efterår 2002 bestiller jeg en telefonlinje hos TDC, som
> min arbejdsgiver skal eje/betale. Telefonen bliver brugt i 1 måned,
> hvorefter jeg ikke har brug for den længere. I december 2002 går firmaet
> konkurs. Så går tdc igang med at sende rykker-breve til mig personligt.
> Jeg arbjeder i udlandet på daværende tidspunkt, så jeg får først
> kendskab til brevene sommer 2003. Da finder jeg også et brev fra RKI at
> jeg er blevet meldt derind af TDC. Ringer til RKI, og heldigvis er jeg
> ikke derinde (pga. en eller anden datalov skal de have underskrift/dom
> for at melde mig ind). Så kom stævning her for et par dage siden.
>
> ÅBENBART er telefonlinjen blevet registreret til at jeg det var mig der
> var ejeren i stedet for firmaet. Firmaet skulle have været betaleren.
>
> Og nu er det sådan at jeg gider virkelig ikke at skulle betale penge til
> dem på 4000 + jeg ved ikke hvor store omkostninger (nogen bud?) for
> noget som jeg ikke føler jeg skylder dem..
>
> Så er mit spørgsmål : hvordan forholder det sig rent juridisk ? Jeg vil
> ikke risikere i at skulle leje en advokat og evt. miste 20k+ på en evt.
> retsag - så hvis de i den slags sager får ret, er jeg nødt til at betale
> de 4k.... MEN hvorfor i alverden skulle jeg betale de 4k når jeg under
> oprettelsen har sagt at det er firmaet der skal være ejeren af
> telefonlinjen ??
>
> På forhånd tak for hurtige svar... :)
>
> - -Mr. M-
>
| |
Henning Makholm (12-11-2003)
| Kommentar Fra : Henning Makholm |
Dato : 12-11-03 10:57 |
|
Scripsit MrM <no@spam.spam.info>
> Jeg har modtaget en stævning af TDC og pga. noget rejseaktvitet er jeg
> nødt til at besvare den i løbet af de nærmeste par dage..
Hvis du har modtaget en stævning *har* du brug for en advokat.
Uforpligtende snakkeri i dk.videnskab.jura kan ikke erstatte
professionel hjælp.
--
Henning Makholm "Nej, hvor er vi altså heldige! Længe
leve vor Buxgører Sansibar Bastelvel!"
| |
|
|