Foto fartbøde í tyskland
Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-11-03 03:21

Har i dag været i Tyskland, hvor der var en rød blitz der fyrede af lige
foran os. Sikkert en fotofartfælde, ham der kørte sagde bagefter at han
kørte 60-65 hvor vi må køre 40.

Nogen der ved hvad tyskerne gør ved det, når det er en dansk bil?
Hvis de sender en opkrævning på den ene eller anden måde, hvad kan det så
koste?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Jørgen

Dato : 09-11-03 08:40

> Nogen der ved hvad tyskerne gør ved det, når det er en dansk bil?
> Hvis de sender en opkrævning på den ene eller anden måde, hvad kan det så
> koste?

Der sker ikke en skid, du kan rolig smide den ud... du skal bare ikke blive
stoppet dernede de næste mange år

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-11-03 10:09

"Jørgen" <_fjerndether_jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der sker ikke en skid, du kan rolig smide den ud... du skal bare ikke
blive
> stoppet dernede de næste mange år

Hvis det er en af de automatiske fotofælder, så sender de ikke en regning.
Hvis den er bemandet, så bliver du stoppet og får ikke lov at køre videre
før du har betalt en kaution der svarer til bøden.

Bøden (fra den automatiske fotofælde) vil aldrig blive indkrævet, MEN hvis
du bliver indblandet i et traffikuheld, der kommer for retten, og du er
skyld i ulykken, så vil du få en hårdere straf, fordi du er " kendt" som
"uansvarlig traffikant"

ovenstående er baseret på erfaring (dog er jeg ikke "kendt" men det er hvad
min tyske advokat har fortalt i forbindelse med en verserende sag jeg har
kørende dernede)

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-03 10:39

On 2003-11-09,
Peter K. Nielsen <peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

> [...]
> Hvis den er bemandet, så bliver du stoppet og får ikke lov at køre videre
> før du har betalt en kaution der svarer til bøden.

Ikke helt korrekt. Kender buschauffør der fik lov til at betale
efter regning var sendt til busselskabet. Men jeg vil ikke udelukke privat
personer kan slippe.

Kender en anden hvor politiet i DK kom og ringede på pga af en
ikke-betalt svnesk fartbøde, og en hvor politiet i DK opkrævede
en norsk bøde for andet forhold.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-11-03 11:00

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt korrekt. Kender buschauffør der fik lov til at betale
> efter regning var sendt til busselskabet. Men jeg vil ikke udelukke privat
> personer kan slippe.

Det kan de - tro mig

> Kender en anden hvor politiet i DK kom og ringede på pga af en
> ikke-betalt svnesk fartbøde, og en hvor politiet i DK opkrævede
> en norsk bøde for andet forhold.

Det er fordi der ligger en aftale mellem de skandinaviske lande.
Tyskland og England eftersender ikke bøder fra automatiske
fotofælder................til private

Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-11-03 11:17

On Sun, 9 Nov 2003 09:38:46 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<pope@home.terminal.dk> wrote:

---------klip--------------
>Kender en anden hvor politiet i DK kom og ringede på pga af en
>ikke-betalt svnesk fartbøde, og en hvor politiet i DK opkrævede
>en norsk bøde for andet forhold.
Der er et specielt samarbejde i Norden
(Sverige/Norge/Findland/Danmark) omkring overtrædelser af
færdelslovene, og straf derfor.
Jeg er ikke sikker på om det samme samarbejde finder sted med
Tyskland.
Men dukker bøden op er det nok meget smart at betale.
Hvor stor den kan være ved jeg dog ikke.

/Hans

Fra : H.Kragelund

Dato : 23-11-03 19:12

"> Jeg er ikke sikker på om det samme samarbejde finder sted med
> Tyskland.
Jeg er flere gange blevet fotograferet i tyskland! I en dansk lastbil!

Jeg har ikke hørt noget!

mvh
henrik

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-11-03 11:10

On Sun, 09 Nov 2003 03:20:44 +0100, Ivar Madsen
<spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen der ved hvad tyskerne gør ved det, når det er en dansk bil?
>Hvis de sender en opkrævning på den ene eller anden måde, hvad kan det så

Var udsat for nøjagtigt det samme i August og jeg har ikke hørt en
skid fra dem..(Fartgrænsen blev pludseligt sat ned fra ubegrænset
hastighed til 120 og det var fysisk umuligt at nå at bremse ned uden
at katastrofeopbremse så eg blev skudt med ca 135 KM/T)

Men en kollega der har været langtursschauffør siger at de gemmer den
og hvis du bliver stoppet og checket så kan de finde på at inddrive
den så lad være med at blive stoppet dernede de næste mange år..

Henrik