inkasso
Fra : sand

Dato : 08-11-03 23:37

hejsa
jeg fik forleden et brev med posten angående en inkasso sag.
da jeg aldrig har købt en ydelse ved pågældende kontaktede jeg
advokaten som havde sagen, og fortalte at jeg ikke ville betale.

de indrømmede at der var sket en fejl, og at jeg bare kunne smide
brevet væk. i brevet truer de med "retslig inkasso" fra den 20
oktober. jeg mener at advokatfirmaet har kvajet sig ved at slæbe en
forkert mand til inkasso.

har jeg mulighed for at få erstatning ved advokaten? det kan vel ikke
være lovligt at sende inkasso breve til uskyldige..??
kan jeg evt forlange at få mine omkostninger dækket? (porto,
telefonsamtaler, kopiering etc.)

kan jeg evt. søge erstatning ved den vognmand som mener at jeg skylder
ham penge? han kan vel ikke sende en sag til inkasso uden at sende en
faktura + rykkere?

Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-11-03 00:18

"sand" <mlyck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> kan jeg evt. søge erstatning ved den vognmand som mener at jeg skylder
> ham penge? han kan vel ikke sende en sag til inkasso uden at sende en

Har du lidt noget tab, ved at få brevet, nej vel. ingen erstatning....
henrik

Fra : Hans

Dato : 09-11-03 01:22

> [...]
> være lovligt at sende inkasso breve til uskyldige..??
> kan jeg evt forlange at få mine omkostninger dækket? (porto,

Vi er altså kun mennesker og vi er ikke ufejlbarlige. Skulle jeg så også
sende en faktura på tabt tid til min lokale Netto, for at stå urimelig lang
tid i kø ved kassen?

/ Hans

Fra : ENN

Dato : 09-11-03 12:45

Skriv til advokaten og få et skriftligt svar på at du var den forkerte -
ellers ricikerer du at han aldrig kan huske at have haft den samtale med
dig.