Markedsføring af udenlandsk spil
Fra : Carsten H

Dato : 08-11-03 20:39

Hvis man får kendskab til en web side der overtræder loven om Markedsføring
af udenlandsk spil (Penge Spil) i Danmark på en Dansk server, hvor skal man
så melde det til, er det politiet, Told & Skat, eller anden instans?

Carsten

Fra : it

Dato : 08-11-03 22:21

hvorfor vil du gerne melde pågældende ?

Fra : 'Du.nk'

Dato : 08-11-03 22:46

"it" <12@12.dk> skrev i en meddelelse news:bojmh4$eoi$1@news.net.uni-c.dk...
> hvorfor vil du gerne melde pågældende ?

Det kunne jo være, fordi man ønsker love og regler overholdt - specielt de
demokratisk vedtagne og nedskrevne !!

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 11:17

"'Du.nk'" <09ud1med2bogstaver5her5@iname.com> skrev i en meddelelse

> "it" <12@12.dk> skrev i en meddelelse
>

> Det kunne jo være, fordi man ønsker love og regler overholdt - specielt de
> demokratisk vedtagne og nedskrevne !!

Ja ca. derfor!

Carsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-11-03 11:46

Carsten H wrote:
> [...]
Dansk
> server, hvor skal man så melde det til, er det politiet, Told &

Der findes et selskab, der opererer i Australien, men hverver
medlemmer på nettet. Et slags pyramidespil. Men da det ligger i
udlandet, så er det desværre lovligt.
Told og skat undersøger p.t. et lignende selskab, men kun for at se
om de danske skatteregler er overholdt i forhold til de personer,
der investerer i pyramidespillet - det vil sige om de overhovedet
betaler skat, når/hvis de vinder.

---
ahw

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 12:11

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om de danske skatteregler er overholdt i forhold til de personer,
> der investerer i pyramidespillet - det vil sige om de overhovedet

Ja det er WGI og de er i strid mod Dansk lov 204 af 26 marts 2003, hvor det
er beskrevet at det er forbudt at tilbyde spil på internettet til danskere
også selvom serveren er på udenlandsk grund?

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030020430-REGL

Carsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-11-03 12:55

Carsten H wrote:
> [...]
> hvor det er beskrevet at det er forbudt at tilbyde spil på
> internettet til danskere også selvom serveren er på udenlandsk

tak for det link - det virker bare ikke - der står:
Systemet er ikke tilgængeligt
»Der er ingen adgang til databaseserverne«

Prøv igen lidt senere

Og jeg har "prøvet lidt senere" med samme resultat. Har du evt.
mulighed for at kopiere ordlyden til mig , hvis du har adgang til
sitet, samt evt. angive hvor WGI er nævnt som forbudt?

--

ahw

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 13:17

> tak for det link - det virker bare ikke - der står:
> Systemet er ikke tilgængeligt
> »Der er ingen adgang til databaseserverne«

Det er hvad der sker!

> [...]
> mulighed for at kopiere ordlyden til mig , hvis du har adgang til
> sitet, samt evt. angive hvor WGI er nævnt som forbudt?

Nej jeg har ikke teksten, den er meget lang den lov!
Der står ikke direkte WGI i loven, men der står betingelser og dem lever WGI
ikke op til.

Carsten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 09-11-03 13:26

Carsten H wrote:
> Nej jeg har ikke teksten, den er meget lang den lov!
> Der står ikke direkte WGI i loven, men der står betingelser og
dem
> lever WGI ikke op til.

tak!

--
ahw

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 13:34

> dem
>
> tak!

Selv tak!
Må man spørge hvad du skal bruge det til i forbindelse med WGI?

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 18:37

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> wrote in message
> [...]
> om de danske skatteregler er overholdt i forhold til de personer,
> der investerer i pyramidespillet - det vil sige om de overhovedet

Jeg må lige påpege 2 ting her;

WGI er IKKE et pyramidespil.WGI er undersøgt af bagmandspolitiet - og de har
intet fundet, som peger i retning af at dette skulle være tilfældet.

Serverne står IKKE i Australien, selvom det er her selskabet er etableret.
De står i England.

Der er måske en iblandt os, som troede han ville blive millionær af at lave
ingenting Men af ingenting kommer ingenting........

Mvh

Henrik

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 19:29

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> WGI er IKKE et pyramidespil.WGI er undersøgt af bagmandspolitiet - og de
har
> intet fundet, som peger i retning af at dette skulle være tilfældet.

Der er heller ikke nogen der har sagt det!

> Serverne står IKKE i Australien, selvom det er her selskabet er etableret.
> De står i England.

Stadig uden for Danmarks grænse!

> Der er måske en iblandt os, som troede han ville blive millionær af at
lave
> ingenting Men af ingenting kommer ingenting........

Hvem?

Husk at Se TV2/Øst nu her klokken 19:30 der kommer noget om WGI

Carsten

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 20:16

"Carsten H" <Sp@m.nothanks> skrev i en meddelelse

> Husk at Se TV2/Øst nu her klokken 19:30 der kommer noget om WGI

Det var et godt dokumentarprogram som blev vist her søndag aften på TV2/ØST.

TV2/ØST havet deltaget et værge møde i Nykøbing-Falster, holdt af Villads
Hansen.

Der var indslag fra Told & Skats Spillemyndighed, der gjorde opmærksom på at
WGI er ulovligt da de ikke har spillelicens til at udbyde spil i Danmark og
de vil gå efter WGI medlemmer i jagten på at stoppe WGI.

Forbruger ombudsmanden udtaler at der var flere overtrædelser ved værge
mødet.

Carsten

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 20:29

> [...]
og
> de vil gå efter WGI medlemmer i jagten på at stoppe WGI.

Der er ingen der udbyder spil i DK i WGI - spillet foregår i England - der
står serverne.

> Forbruger ombudsmanden udtaler at der var flere overtrædelser ved værge
> mødet.

Ja, at han (Villads Hansen) og sikkert mange andre også, ikke kender
spillereglerne for multilevel marketing er bare ærgeligt.......men det sker
hver eneste dag i den slags virksomheder; jeg nævner i flæng: TupperWare,
Natures Own, NuSkin, HerbaLife o.m.a.

Fra : Carsten H

Dato : 09-11-03 20:46

> [...]
sker
> hver eneste dag i den slags virksomheder; jeg nævner i flæng: TupperWare,

Ja nu er det så alle WGI medlemmer der står for skud, fordi det er ulovligt
i følge Told & Skat da det er ulovligt at udbred spil!

Carsten

Fra : Benny

Dato : 12-11-03 00:36

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3fae9542$0$27468$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> hver eneste dag i den slags virksomheder; jeg nævner i flæng: TupperWare,

Hejs... er ny her på tråden, MEN vil bare lige fortælle at WGI IKKE ER
LOVLIGT i danmark. OG JO i udbyder spil i form af jeres markedsføring.
Jeg sidder faktisk med et personligt citat fra en højtstående
medarbejde i Dansk Tipstjeneste, og der står flg. AT DET ER ULOVLIGT
AT MARKEDSFØRE / UDBYDE UDENLANDSKE SPIL I DANMARK..!!!

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 20:31

"Carsten H" <Sp@m.nothanks> wrote in message

> "Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> har
>
> Der er heller ikke nogen der har sagt det!

Se tidligere i tråden

> Stadig uden for Danmarks grænse!

Præcis

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-03 21:08

Carsten H wrote:

> Der er heller ikke nogen der har sagt det!

Jeg har i andre tråde, og jeg gentager gerne: Bagmandspolitiet har ikke
undersøgt WGI, bagmandspolitiet har undersøgt enkeltpersoner, der er
medlemmer i WGI. At man ikke er gået videre med de pågældende sager er
ikke ensbetydende med, at WGI er lovligt, eller at andre personer ikke
kan tiltales - hvilket bagmandspolitiet forøvrigt også har fastslået i
sine udtalelser om sagerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny

Dato : 12-11-03 00:39

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3fae7ae3$0$27371$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Der er måske en iblandt os, som troede han ville blive millionær af at lave
> ingenting Men af ingenting kommer ingenting........

wgi er IKKE blevet undersøgt af bagmandspolitiet, det er KUN nogle
enkelte medlemmer som er blevet undersøgt..