Hvem skal betale for reperation af vaskema~
Fra : John Doe

Dato : 08-11-03 16:57

Hej

Jeg er flyttet i lejebolig for halvandet år siden. Inden jeg overtog
lejligheden installerede udlejer en ny vaskemaskine, der også fremgår af
lejekontrakten som som udlejers ejendom.

Nu er den gået i stykker og der står ikke noget i kontrakten og
vedligeholdelse af den. Skal jeg betale for den eller skal udlejer?

John

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-11-03 18:33

Udlejer - du betaler vel heller ikke for reparationer på fx andres biler?

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 08-11-03 18:33

Og der er stadig reklamationsret så rent faktisk skal ingen af jer betale...

Fra : Eliasen

Dato : 08-11-03 18:57

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Og der er stadig reklamationsret så rent faktisk skal ingen af jer
betale...

Underlig konklusion.

--
Eliasen

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 09-11-03 02:25

Hvorfor det? Medmindre den er direkte mishandlet...?

Fra : Brian Høy

Dato : 09-11-03 15:48

> Hvorfor det? Medmindre den er direkte mishandlet...?

den er vel ikke forbrugerkøb men handelskøb, hvilket gør situationen noget
anderledes mht. reklamation?

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 09-11-03 21:24

Der skulle da gerne også være 2 års reklamationsret fra distributør til
forhandler eller ville jeg som forhandler se mig om efter en anden
distributør da man da så ret let står med skægget et vist sted når tingene
fejler....

Fra : HT

Dato : 09-11-03 21:33

> [...]
>
> "Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> den er vel ikke forbrugerkøb men handelskøb, hvilket gør situationen noget

Hvordan det?? Hvis han nu bor til leje hos en privat, og det er dennes
privat-indkøbte vaskemaskine, som bare tilfældigvis står i hans lejlighed,
hvordan ser det så ud?

HT (som selv er ved at flytte i lejlighed med _brugt_ vaskemaskine)