Klageret ved byfornyelse
Fra : Kristian

Dato : 07-11-03 08:54

Min mor har lige fået renoveret sin andelslejlighed på Frederiksberg.
Forud for fornyelsen har der selvfølgelig været en del oplysnings aftenener,
ekstra ordinære generalforsamlinger m.v. hvor de bestemte sig for hvad der
skulle renoveres og hvordan de nye lejligheder ville komme til at se ud.

En af de ting der skulle fornyes var badeværelset og det er her min mors
problem ligger.
Det ligner slet ikke det som var blevet aftalt. Gulvet er nu hævet så man
skal gå et trin op på 17 cm (modsat 6 cm som planlagt), det er ikke et
hængende toilet og der er ikke plads til en vaskemaskine som tegningerne
ellers lovede.
I boligforeningen er der 24 lejligeder men kun 4 er påvirket af disse
problemer, resten er som lovet og i meget lækker stand. Bestyrelsen ikke
være med til at køre en sag fordi 'kun' 4 lejligheder ikke har fået hvad de
har lovet.

Mine spørgsmål er:

Kan bestyrelsen godt afvise at køre sagen når det er dem som har været
primus motor i planlægningen og accepten?
Hvordan skal man forholde sig til kommunen, arkitekten og administrator med
deres ansvar?
Hvilken ret har min mor til at få lavet tingene om og hvilken mulighed har
hun for at klage?

Det er selvsagt at de 4 ejere må stå sammen om dette og indgive fælles
klage, men hvor, hvordan og hvor hurtigt?

På forhånd tak.
Kristian

Hvis du vil skrive direkte, så fjern nospam fra min email.